Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

HolidayPhones smarta kontantkort för Thailand

Rekommendera Poster

Det är omdöpta DTAC kort för mycket mer pengar än du köper dom för på typ 7-eleven (DTAC Happy) Sen har dom vä len vidarbefodrings tjänst också men det är nog något alla vanliga telebolag du redan har hanterar också.. Bra affärside som säljer något som är löjligt lätt å fixa själv!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har använt mig av dessa förut i Thailand och det funkar grymt bra! Antingen vidarekopplar man från sitt vanliga nummer eller så använder man sig helt enkelt av ett 08a-nummer som följer med. Detta gör att alla som ringer dig endast behöver betala inrikestaxa. Sen kan du köpa till extra inkommande timmar utöver den timmen som ingår. Jag köpte exempelvis 10 timmar inkommande för ca 400:- (tror jag). Vilket då betyder att någon i Sverige kan ringa mig tio timmar utan extra kostnad för någon av oss.. tycker att idén är super! Går säkert att lösa på ett billigare sett, men tycket det funkar grymt! Enkelt att få det att fungera oxå :)

Rekommenderas helt enkelt!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I och för sig är jag ju inte så intresserad av att bli väckt på natten av någon som ringer kring 8 tiden från Sverige. Det är klart att jag kan slå av telefonen men smatidigt vill jag ha den utifall något händer där hemma. Får nog bli det gamla vanliga one to call.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja det är inget annat än ett lokalt kontantkort med en vidarbefodring från ett svenskt nummer.

Ja det är vidarebefodringen från ett svenskt nummer som är det fina med det kortet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett lokalt kort är bästa lösningen för mig, att slippa samtal är en av anledningarna att resa.

Då kan man lämna ut numret till de jag kan tänka mig att prata med under semestern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett lokalt kort är bästa lösningen för mig, att slippa samtal är en av anledningarna att resa.

Då kan man lämna ut numret till de jag kan tänka mig att prata med under semestern.

Just det. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle jag också vilja,

men tyvvär så har man telefonjour vissa veckor,

å då är det suveränt,

ingen märker att man ligger å lapar sol medan kollegorna fryser på jobbet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst agmala

Har en opratörslåst iphone så den är ju inte aktuell för Holidayphone utan jag tar med mig en av mina gamla istället. Enligt deras hemsida skall jag som steg ett koppla vidare via ett 08-nummer med det svenska sim-kortet i telefonen. Om jag inte har något sim-kort då? Skulle funka ändå sa de på deras chatt - är det så? Är inte så bra på såna här grejer tyvärr....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en opratörslåst iphone så den är ju inte aktuell för Holidayphone utan jag tar med mig en av mina gamla istället. Enligt deras hemsida skall jag som steg ett koppla vidare via ett 08-nummer med det svenska sim-kortet i telefonen. Om jag inte har något sim-kort då? Skulle funka ändå sa de på deras chatt - är det så? Är inte så bra på såna här grejer tyvärr....

Kul, när jag frågade holliday på deras chatt, så blev dom helt konfunderade, det finns ingen telefån utan simkort va det enda svar jag fick, en helt vanlig Sony S???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Får man? Trodde man vidarekopplade sitt egna nummer till thainumret? men då kanske jag har fattat helt fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Får man? Trodde man vidarekopplade sitt egna nummer till thainumret? men då kanske jag har fattat helt fel?

Nej du får ett tillfälligt 08 nummer som folk kan ringa till och till det numret så ingår det vidarekoppling i 3h tror jag det är till ditt Thai nummer.

Och om du vill så vidarekopplar du ditt vanliga mobilnummer till 08 numret inte till Thai, detta då man betalar samtalstaxan till det nummer du är vidarekopplad till.

Taget från deras sida

1. Före avresa vidarekopplar du din mobil till ett svenskt 08-nummer du får av oss med beställningen.

2. När du kliver på planet sätter du i ditt nya kontantkort från HolidayPhone, som är klart att använda.

3. Slå på telefonen när du landat. Du kan nu ta emot samtal på ditt vanliga svenska mobilnummer utan dyra utlandspriser, och ringa hem superbilligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Får man? Trodde man vidarekopplade sitt egna nummer till thainumret? men då kanske jag har fattat helt fel?

Nej du får ett tillfälligt 08 nummer som folk kan ringa till och till det numret så ingår det vidarekoppling i 3h tror jag det är till ditt Thai nummer.

Och om du vill så vidarekopplar du ditt vanliga mobilnummer till 08 numret inte till Thai, detta då man betalar samtalstaxan till det nummer du är vidarekopplad till.

Taget från deras sida

1. Före avresa vidarekopplar du din mobil till ett svenskt 08-nummer du får av oss med beställningen.

2. När du kliver på planet sätter du i ditt nya kontantkort från HolidayPhone, som är klart att använda.

3. Slå på telefonen när du landat. Du kan nu ta emot samtal på ditt vanliga svenska mobilnummer utan dyra utlandspriser, och ringa hem superbilligt.

Vänta lite här nu... Ska jag vidarekoppla mitt thaikort? Jag har ju inget svenskt simkort..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Får man? Trodde man vidarekopplade sitt egna nummer till thainumret? men då kanske jag har fattat helt fel?

Nej du får ett tillfälligt 08 nummer som folk kan ringa till och till det numret så ingår det vidarekoppling i 3h tror jag det är till ditt Thai nummer.

Och om du vill så vidarekopplar du ditt vanliga mobilnummer till 08 numret inte till Thai, detta då man betalar samtalstaxan till det nummer du är vidarekopplad till.

Taget från deras sida

1. Före avresa vidarekopplar du din mobil till ett svenskt 08-nummer du får av oss med beställningen.

2. När du kliver på planet sätter du i ditt nya kontantkort från HolidayPhone, som är klart att använda.

3. Slå på telefonen när du landat. Du kan nu ta emot samtal på ditt vanliga svenska mobilnummer utan dyra utlandspriser, och ringa hem superbilligt.

Vänta lite här nu... Ska jag vidarekoppla mitt thaikort? Jag har ju inget svenskt simkort..

Nej du vidarekopplar ditt svenska nummer (oavsett om det är ditt hemnummer eller mobilnummer) till 08a numret du får med i Holiday Phones paket. Har du inget nummer så ger du bara ut 08a numret direkt till folk du vill skall nå dig och så slipper dem ringa till ett Thailändsk mobil nummer vilket är ganska mycket dyrare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Har man inget svenskt nummer e de la ingen idé att skaffa hp?

Jo det är det du får ju ett 08a nummer som alla kan ringa till på lokalsamtalstaxa som är vidarekopplat till ditt Thai nummer.

Får man? Trodde man vidarekopplade sitt egna nummer till thainumret? men då kanske jag har fattat helt fel?

Nej du får ett tillfälligt 08 nummer som folk kan ringa till och till det numret så ingår det vidarekoppling i 3h tror jag det är till ditt Thai nummer.

Och om du vill så vidarekopplar du ditt vanliga mobilnummer till 08 numret inte till Thai, detta då man betalar samtalstaxan till det nummer du är vidarekopplad till.

Taget från deras sida

1. Före avresa vidarekopplar du din mobil till ett svenskt 08-nummer du får av oss med beställningen.

2. När du kliver på planet sätter du i ditt nya kontantkort från HolidayPhone, som är klart att använda.

3. Slå på telefonen när du landat. Du kan nu ta emot samtal på ditt vanliga svenska mobilnummer utan dyra utlandspriser, och ringa hem superbilligt.

Vänta lite här nu... Ska jag vidarekoppla mitt thaikort? Jag har ju inget svenskt simkort..

Hehehe, har ni fortfarande kvar en massa sprit efter nyår :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HolidayPhones är vad jag anser en perfekt lösning för en person som åker på semester till Thailand en gång. Eller fler gånger men då med något år emellan.

Man får då 1 Thai simkort med känt nummer som man kan lämna hemma,

Ett svenskt nummer (ett 08 stockholmsnummer inte att blanda ihop med ett Thai Mobil) som automatiskt vidarekopplas till Thainumrer.

En möjlighet att vidarekoppla svenska telefoner (fasta och mobil) till detta Stockholmsnummer.

Nackdelen är dock följande.

Man sitter fast med DTAC (vilket nog duger till dom flesta semesterfirare)

Man kan inte behålla 08 (stockholmnummret) till nästa resa.

Med detta sagt så är ju då kortet ganska värdelöst för oss som åker mycket till Thailand och bor här längre tid.

Utan då är det bättre att fixa sin egen lösning.

Då väljer man mobilleverantör i Thailand (själv föredrar jag one2call då deras 3 G fungerar bäst på min mobil här i Hua Hin)

Sedan fixar man sin egen vidarkopplingstänst som man kan behålla år efter år. Själv använder jag Phonzo Cash men utan IP telefonutrustning.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HolidayPhones är vad jag anser en perfekt lösning för en person som åker på semester till Thailand en gång. Eller fler gånger men då med något år emellan.

Man får då 1 Thai simkort med känt nummer som man kan lämna hemma,

Ett svenskt nummer (ett 08 stockholmsnummer inte att blanda ihop med ett Thai Mobil) som automatiskt vidarekopplas till Thainumrer.

En möjlighet att vidarekoppla svenska telefoner (fasta och mobil) till detta Stockholmsnummer.

Nackdelen är dock följande.

Man sitter fast med DTAC (vilket nog duger till dom flesta semesterfirare)

Man kan inte behålla 08 (stockholmnummret) till nästa resa.

Med detta sagt så är ju då kortet ganska värdelöst för oss som åker mycket till Thailand och bor här längre tid.

Utan då är det bättre att fixa sin egen lösning.

Då väljer man mobilleverantör i Thailand (själv föredrar jag one2call då deras 3 G fungerar bäst på min mobil här i Hua Hin)

Sedan fixar man sin egen vidarkopplingstänst som man kan behålla år efter år. Själv använder jag Phonzo Cash men utan IP telefonutrustning.

hf

Vad ? Kan man inte behålla sitt 08 nummer? så säger inte hollidayphåns servicechatt ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag skulle jag kolla upp mina telekort med nämda  :Cfirma. :C

Deras telekort håller endast 45 dagar från första användningen, så att använda dom år från år det går inte.

Andra telefonkort man köper i LOS gäller laddningen i 1 år.

Så åker du bara 1 gång så kan du använda skiten, men för oss som åker varje år då funkar dom inte så en VARNING ÄR BEFOGAD

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag skulle jag kolla upp mina telekort med nämda  :Cfirma. :C

Deras telekort håller endast 45 dagar från första användningen, så att använda dom år från år det går inte.

Andra telefonkort man köper i LOS gäller laddningen i 1 år.

Så åker du bara 1 gång så kan du använda skiten, men för oss som åker varje år då funkar dom inte så en VARNING ÄR BEFOGAD

Jag tror nog inte du har läst HolidayPhones villkor. För jag tror inte dom någonstans försöker påskina att detta är en år efter år lösning. Helst då när man vid beställningen skall uppge hemresedagen så att HP kan koppla bort vidarekopplingen från det temporära svenska 08 nummer man fått.  Då dom inte har obegränsat med nummer i sin växel återanvänds dom troligen ganska snabbt.

Att sedan ett normalt SIM kort man inhandlar i Thailand skulle gälla ett år. Det är nog inte helt sanning. Jag har under detta år köpt ett dussin kort med både DTAC och AIS (one2call) vilket jag bedömmer som dom 2 största. Och dom brukar gälla 30 dagar vid första laddning från början. Sedan läggs det på tid varje gång man laddar. Lite olika beroende av abonnemang. Ibland har dom också kampanjer där dom har tidsbegränsad försäljning konvertering till längre giltighet vid tankning. Men det som jag själv lyckades få att man skjuter till 1 år varje gång man tankar finns inte längre hos AIS.

Kan dock nämna att med AIS kan man just nu köpa tid. Med koden *500*9# får man 30 dagar extra giltighet. Samtidigt kan man ringa 30 min gratis inom 5 dagar och allt till ett pris av 30 thb (som du givetvis tidigare laddat på kortet och fått 3 dagar för)

hf 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×