Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Annelie1

Sysselsättning på flygresan

Rekommendera Poster

Gäst Ismene

Fniss ,många bra tips här :laugh:

Nästa resa åker vi på eftermiddagen, kommer bli svårt att somna, men läser, läser och läser, om jag nu hittar nån bra bok till dess, annars korsord.

Hemresan somnar vi förhoppningsvis, åker 00,45 från Bangkok så jag tror vi är trötta då.

Annars kan man reta sig på alla barn under 6 år >:D  ;)

Ismene

Ta med barnböcker så kanske du kan läsa högt för alla dessa jobbiga barn under sex år ;)....

hmmm ja kanske,jag gillar iofs högläsning, frågan är om barnen är lika begeistrade (stavning?) ;-) men till denna resa har jag laddat iphonen med dunka-dunka så jag klarar mig nog, och öronproppar är redan nedpackade (!) ifall jag skulle tröttna på dunka-dunkan....

Ismene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ismene

.....  ...  ...

... Annars kan man reta sig på alla barn under 6 år >:D  ;)

Ismene

En korsordstidning är alltid med.

... Annars kan man reta sig på föräldrar som tar med barn under 6 år ;)

+1 fniss  :laugh:

Ismene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oavsett om det är dag eller natt flyg så kan ja inte sova...

så.. va har ja sysselsatt mig med medan andra sover?

- korsord

- kollat filmer som erbjuds, lyssnat musik

- gå på dass (NOLL KÖ när det släcks  ;) )

Iår ska ja ha med mig iPaden - ladda med massa onödiga o lätta spel...

ta med en bok...

köpa en stor jädra påse godis på taxfree o käka!  :P

Finns ju sånna virkgrejjer... ser ut som en rund tunnel i plast...

post-548-14768713433374_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oavsett om det är dag eller natt flyg så kan ja inte sova...

så.. va har ja sysselsatt mig med medan andra sover?

- korsord

- kollat filmer som erbjuds, lyssnat musik

- gå på dass (NOLL KÖ när det släcks  ;) )

Iår ska ja ha med mig iPaden - ladda med massa onödiga o lätta spel...

ta med en bok...

köpa en stor jädra påse godis på taxfree o käka!  :P

Finns ju sånna virkgrejjer... ser ut som en rund tunnel i plast...

Har väl ungefär samma sysslor för mig som du, Sudoku, Kakuro, går en lång omväg till toan, tittar på filmutbudet. Lite rödvin till maten och en avec till kaffet, relaxmusik i lurarna och en bra bok då åker ögonen ihop ett tag men jag somnar aldrig utan märker allt som händer runt omkring. Bättre än ingenting iaf. I år åker min padda med också så jag slipper dra på en massa tunga böcker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er som har svårt att sova: Brukar alltid ta en åksjuketablett innan vi flyger så sover jag snällt hela resan. Sist gjorde jag misstaget att ta tabletten innan första flyget till Berlin vilket resulterade i att jag somnade redan innan mellanlandningen. På andra flyget hade jag stora svårigheter att hålla mig vaken tills middagen serverades.  :cr Väntar nog med tabletten till andra flyget denna gången.

Sover jag inte så brukar jag göra det vanliga - lyssna på ljudbok, läsa, kolla på film på mobilen/iPaden, äta godis. När jag var liten brukade vi spela mycket vändtia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite,

Vi ska mellanlandar i Dubai i 7 timmar, någon som vet nåt skoj att göra på denna flygplats?

Samma saker som på planet för det tycker jag var en väldigt "o"skoj flygplats...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er som har svårt att sova: Brukar alltid ta en åksjuketablett innan vi flyger så sover jag snällt hela resan. Sist gjorde jag misstaget att ta tabletten innan första flyget till Berlin vilket resulterade i att jag somnade redan innan mellanlandningen. På andra flyget hade jag stora svårigheter att hålla mig vaken tills middagen serverades.  :cr Väntar nog med tabletten till andra flyget denna gången.

Sover jag inte så brukar jag göra det vanliga - lyssna på ljudbok, läsa, kolla på film på mobilen/iPaden, äta godis. När jag var liten brukade vi spela mycket vändtia.

Varken åksjuketabletter eller tyngre droger (käkade morfinpreparat i samband med mina ryggoperataioner) har "tyvärr" den biverkningen på mig. Däremot så får jag migrän av huvudvärkstabletter (paracetamol)  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er som har svårt att sova: Brukar alltid ta en åksjuketablett innan vi flyger så sover jag snällt hela resan. Sist gjorde jag misstaget att ta tabletten innan första flyget till Berlin vilket resulterade i att jag somnade redan innan mellanlandningen. På andra flyget hade jag stora svårigheter att hålla mig vaken tills middagen serverades.  :cr Väntar nog med tabletten till andra flyget denna gången.

Sover jag inte så brukar jag göra det vanliga - lyssna på ljudbok, läsa, kolla på film på mobilen/iPaden, äta godis. När jag var liten brukade vi spela mycket vändtia.

Åksjuketablett funkar bra, särskilt kombinerad med ett glass vin  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I år åker min padda med också så jag slipper dra på en massa tunga böcker.

Samma lika här...

Fick skaffat mig spotify igår (WOOOOOW) o grejjar med lite spellistor...

Kan säkert underlätta lite... i alla fall underhålla..  :D

Kaffeälskare som jag är, så är det ju synd att det inte finns en sån liten kaffe-apparat som gör latte, ombord...

Men men GT funkar det med...  :P;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×