Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
reslusta

en "lite" mindre otäcking (maengmum ej att jämföra med GB`s Magnum )

Rekommendera Poster

Gäst elglenno

o fy fan har ju sätt spindlar men inte såna. Tusenfotingar brukar man ju se lite här och var rätt stora dom med och ska tydligen vara giftiga men om det är sant vet jag inte. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla utom två "familjer" spindar är gifita så visst är den giftig.  ;)

Finns knappt några farliga spindlar om än jäkligt äckliga. Tror inte det finns dödliga eller nämnvärt farliga i Thailand.

Har sett en hel del riktigt stora, vissa håriga andra färgglada.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst agmala

Usch och fy vilken otäcking!!! Spindlar är min fasa och hade en nära döden-upplevelse i Khao Sok när vi red elefant i djungeln. Elefantskötaren, som gick bredvid, pekade uppåt grenarna , -"look miss", och där satt en stoooor spindel i ett stooort nät precis ovanför våra huvuden :o Hade vi inte suttit så högt upp hade jag garanterat hoppat av, var på god väg faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst agmala

Här är en till liten goding..... ;)

Var fanns denna best? Får gåshud av tanken på att hitta en sådan på hotellrummet :o Vi skall vara i Khao Lak på semestern, det ligger ju nära "djungeln", är risken större att hitta monsterspindlar där jämfört med ex. Kata?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en till liten goding..... ;)

Var fanns denna best? Får gåshud av tanken på att hitta en sådan på hotellrummet :o Vi skall vara i Khao Lak på semestern, det ligger ju nära "djungeln", är risken större att hitta monsterspindlar där jämfört med ex. Kata?

Denna fotade jag på ett Hotell i Ao Nang. Den hängde i en paviljong ute vid poolen :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag hade en liknande spindel på mitt rum i Bang niang. Det fanns ingen personal på hotellet och jag vågade inte lägga mej...tänk om den kom upp i sängen :o Till sist lyckades jag baxa ut den på balkongen med hjälp av mina simfenor. Friden återställd! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en liknande spindel på mitt rum i Bang niang. Det fanns ingen personal på hotellet och jag vågade inte lägga mej...tänk om den kom upp i sängen :o Till sist lyckades jag baxa ut den på balkongen med hjälp av mina simfenor. Friden återställd! :)

:kla :kla :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en till liten goding..... ;)

Var fanns denna best? Får gåshud av tanken på att hitta en sådan på hotellrummet :o Vi skall vara i Khao Lak på semestern, det ligger ju nära "djungeln", är risken större att hitta monsterspindlar där jämfört med ex. Kata?

Jag kanske har haft tur, men jag har aldrig sett något liknande någonsin när jag varit i Khao Lak eller i dess omnejd! Däremot många skalbaggar, en del riktigt stora! Första gången trodde jag att det var kackerlackor, men vid närmare "syn" kunde vi utesluta det och det kändes i alla fall liiiite bättre :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst agmala

Här är en till liten goding..... ;)

Var fanns denna best? Får gåshud av tanken på att hitta en sådan på hotellrummet :o Vi skall vara i Khao Lak på semestern, det ligger ju nära "djungeln", är risken större att hitta monsterspindlar där jämfört med ex. Kata?

Jag kanske har haft tur, men jag har aldrig sett något liknande någonsin när jag varit i Khao Lak eller i dess omnejd! Däremot många skalbaggar, en del riktigt stora! Första gången trodde jag att det var kackerlackor, men vid närmare "syn" kunde vi utesluta det och det kändes i alla fall liiiite bättre :P

Tack för upplysningen! Är löjligt rädd för spindlar, jag vet, så jag hoppas vi har samma "tur" som du och "bara" träffar på skalbaggar :P......om jag får välja det minst obehagliga.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en till liten goding..... ;)

Var fanns denna best? Får gåshud av tanken på att hitta en sådan på hotellrummet :o Vi skall vara i Khao Lak på semestern, det ligger ju nära "djungeln", är risken större att hitta monsterspindlar där jämfört med ex. Kata?

Jag kanske har haft tur, men jag har aldrig sett något liknande någonsin när jag varit i Khao Lak eller i dess omnejd! Däremot många skalbaggar, en del riktigt stora! Första gången trodde jag att det var kackerlackor, men vid närmare "syn" kunde vi utesluta det och det kändes i alla fall liiiite bättre :P

Tack för upplysningen! Är löjligt rädd för spindlar, jag vet, så jag hoppas vi har samma "tur" som du och "bara" träffar på skalbaggar :P......om jag får välja det minst obehagliga.....

Det är inte alls löjligt:) Det finns inget rationellt med obehagskänslor och är inget som man bara kan resonera bort! Jag och min man ska ha med oss våra söner och deras sambos på årets resa och vår yngsta grabb och den enes sambo är paniskt rädda för spindlar, så jag hoppas verkligen vi också har samma tur i år som vi haft tidigare! Men vi andra fem är laddade och förberedda för att rycka ut till undsättning vid eventuell kris :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×