Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lillplopp

Flyger Thai från Arlanda alltid kl 14:30?

Rekommendera Poster

För mig kvittar det nog när man åker. Det viktiga är att det finns anslutningar samma dag.

Däremot att resa kl 14 sådär har en stor nackdel när det gäller barn. Bara för att barnen skall byta tidzon så förstår dom ju inte det. Så när dom skall vara stilla så för dom ett hj liv. Och sedan när dom äntligen somnar vid 21-22 på kvällen (svensk tid) ja då är det dags för frukost och landning.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...frågan är om någon tycker att man är mindre trött om man kommer fram senare på dagen, till Bangkok?  Ska detta bli en forumfight mellan dom som tycker avgång 14:30 är bra och dom som föredrar avgång på kvällstid i Sverige?? ::);):D

Tycker det är en självklarhet att man är mindre trött om man for sova tills man vaknar istället för att bli uppväckt i tid för frukost innan man ska landa kl 6:00.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att flyga vid 14:30 är väl inte optimalt? Jag föredrar då SAS tider vid 23 på natten. Då somnar man och sen landar man, hur bra som helst.

14.30 är nästan sämsta tänkbara. Funkar väl för pensionärer och andra bidragstagare eller folk som har mycket ledigt eller av annan anledning inte behöver bekymra sig om semesterdagar men för egen del kan dom nästan skänka bort biljetter med den avgångstiden, vill ändå inte ha dom.

äheeee? Så den egentliga orsaken är att det går en semesterdag till? har egentligen ingenting med själva tiden som sådan att göra......?

Både och! När jag flyger på Fredag kväll är jag framme i Thailand innan han som istället tar mitt på dagen flyget på Lördag ens har vaknat hemma!

Även som pensionär eller annan bidragstagare så hade jag skarpt ogillat att landa så löjligt tidigt! utan hade nog föredragit avgång runt 16:00 - 17:00.

Att jag inte är ensam om att föredra kvällsavgångar syns på flygpriserna. Qatar har 5 dagliga avgångar från London och när jag har tittat så har det alltid varit 20:30 avgången som varit dyrast och blivit fullbokad först.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...frågan är om någon tycker att man är mindre trött om man kommer fram senare på dagen, till Bangkok?  Ska detta bli en forumfight mellan dom som tycker avgång 14:30 är bra och dom som föredrar avgång på kvällstid i Sverige?? ::);):D

Tycker det är en självklarhet att man är mindre trött om man for sova tills man vaknar istället för att bli uppväckt i tid för frukost innan man ska landa kl 6:00.

Mm, ja det var just det... "om man får sova tills man vaknar"  ::). Hur det nu ska vara möjligt på ngn som helst resa? Med allt stök runt omkring...Ljud från allt möjligt, ljus som tänds o släcks, gardiner som dras upp o ned... ? Det finns ju ett fåtal lyckliga som kan sova även om man har stenkross i närheten av sig....

Kanske är du en av dom? ;)

Det finns nog inte något absolut rätt eller fel i denna fråga.Nåja, var och en blir salig på sin tro.. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...frågan är om någon tycker att man är mindre trött om man kommer fram senare på dagen, till Bangkok?  Ska detta bli en forumfight mellan dom som tycker avgång 14:30 är bra och dom som föredrar avgång på kvällstid i Sverige?? ::);):D

Tycker det är en självklarhet att man är mindre trött om man for sova tills man vaknar istället för att bli uppväckt i tid för frukost innan man ska landa kl 6:00.

Mm, ja det var just det... "om man får sova tills man vaknar"  ::). Hur det nu ska vara möjligt på ngn som helst resa? Med allt stök runt omkring...Ljud från allt möjligt, ljus som tänds o släcks, gardiner som dras upp o ned... ? Det finns ju ett fåtal lyckliga som kan sova även om man har stenkross i närheten av sig....

Kanske är du en av dom? ;)

Det finns nog inte något absolut rätt eller fel i denna fråga.Nåja, var och en blir salig på sin tro.. :)

Tvärtom sover jag dåligt på flyg och tar lååång tid innan jag somnar. Tanken på att sen bli uppväckt 4:00 eller så efter ett par timmars sömn och sen ha hela dan innan man kan gå och lägga sig är inte lockande. Snacka om att förstöra första dan i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...frågan är om någon tycker att man är mindre trött om man kommer fram senare på dagen, till Bangkok?  Ska detta bli en forumfight mellan dom som tycker avgång 14:30 är bra och dom som föredrar avgång på kvällstid i Sverige?? ::);):D

Tycker det är en självklarhet att man är mindre trött om man for sova tills man vaknar istället för att bli uppväckt i tid för frukost innan man ska landa kl 6:00.

I med öronproppar, på med ögonbindel och hoppa frukosten (som ändå inte är något att ha). Sov tills det är dags att resa upp stolsryggen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara vaken hela natten innan jag ska flyga med thai sen så är jag rätt trött och somnar direkt efter man fått mat. Och så vaknar jag utvilad när man får frukost. Tycker det funkar bäst för mig iaf :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...frågan är om någon tycker att man är mindre trött om man kommer fram senare på dagen, till Bangkok?  Ska detta bli en forumfight mellan dom som tycker avgång 14:30 är bra och dom som föredrar avgång på kvällstid i Sverige?? ::);):D

Tycker det är en självklarhet att man är mindre trött om man for sova tills man vaknar istället för att bli uppväckt i tid för frukost innan man ska landa kl 6:00.

Mm, ja det var just det... "om man får sova tills man vaknar"  ::). Hur det nu ska vara möjligt på ngn som helst resa? Med allt stök runt omkring...Ljud från allt möjligt, ljus som tänds o släcks, gardiner som dras upp o ned... ? Det finns ju ett fåtal lyckliga som kan sova även om man har stenkross i närheten av sig....

Kanske är du en av dom? ;)

Det finns nog inte något absolut rätt eller fel i denna fråga.Nåja, var och en blir salig på sin tro.. :)

Tvärtom sover jag dåligt på flyg och tar lååång tid innan jag somnar. Tanken på att sen bli uppväckt 4:00 eller så efter ett par timmars sömn och sen ha hela dan innan man kan gå och lägga sig är inte lockande. Snacka om att förstöra första dan i Thailand.

Har också svårt att sova på flyget men för mig räcker det med ett par timmar "sömn" för att man skall kunna ligga på en solstol i halvdvala och njuta av värmen. Tycker skulle tycka det var bra mycket jobbigare att bli väckt precis när jag somnat för att byta plan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×