Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LARS O

Boka Thairesan själv

Rekommendera Poster

Från att ha flugit charter inkl hotell till reguljärt, flyger vi nu ofta charter men bokar eget boende så vi kan förflytta oss lite.

Ska/Vill man bo på samma ställe hela resan så (två veckor i vårt läge)så ser jag ingen anledning att INTE boka charter. Vill man ha flexibilitetena att bo på olika ställen när man själv så önskar så är charterstol ofta ett bra alternativ då de ofta flyger direkt till ex. Krabi och restiden då blir kortare än vid reguljärflyg. Eftersom vi oftast bara kan vara borta två veckor så är varje timme dyrbar, är man borta en längre tid så spelar ju inte någon timma hit eller dit så stor roll.

Fritidsresors premiumklass är minst lika bra som reguljärflygens ap-klass om inte bättre. Och de platserna brukar reas ganska ordentligt när avresa närmar sig då de ofta blir sist kvar  ;)Brukar bara bli en dryg tusing extra per person i slutet och DET är det definitivt värt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill man ha flexibilitetena att bo på olika ställen när man själv så önskar så är charterstol ofta ett bra alternativ då de ofta flyger direkt till ex. Krabi och restiden då blir kortare än vid reguljärflyg. Eftersom vi oftast bara kan vara borta två veckor så är varje timme dyrbar, är man borta en längre tid så spelar ju inte någon timma hit eller dit så stor roll.

Visst tjänar man lite flygtid med charter men den tappar man direkt iom att man inte kan välja avgångstider utan får nöja sig med dom tider som charterbolagen har!

Vi har aldrig mer än 2 veckor i Thailand och oftast bara en vecka. Just att man får så mycket mer tid i Thailand är den viktigaste anledningen till att jag aldrig flyger charter. Men finns fler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill man ha flexibilitetena att bo på olika ställen när man själv så önskar så är charterstol ofta ett bra alternativ då de ofta flyger direkt till ex. Krabi och restiden då blir kortare än vid reguljärflyg. Eftersom vi oftast bara kan vara borta två veckor så är varje timme dyrbar, är man borta en längre tid så spelar ju inte någon timma hit eller dit så stor roll.

Visst tjänar man lite flygtid med charter men den tappar man direkt iom att man inte kan välja avgångstider utan får nöja sig med dom tider som charterbolagen har!

Vi har aldrig mer än 2 veckor i Thailand och oftast bara en vecka. Just att man får så mycket mer tid i Thailand är den viktigaste anledningen till att jag aldrig flyger charter. Men finns fler.

Det beror väl helt på vart du vill? Just Krabi tycker jag charterflyg funkar bäst. Bangkok och Phuket så är reguljärt ofta att föredra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför tycker du det fungerar bättre med charter till Krabi? Jag flyger till Bangkok byter till inrikes och ner till Krabi (Koh Lanta) hur smidigt som helst....

För att Fritidsresor flyger direkt från Landvetter. Vi är inte bortskämda med direktflyg från Landvetter  ;) Det inget krångel att byta flyg på Suvarnabhumi men du restiden blir ju längre med byten. I slutänden så är det trots allt plånboken som styr så vi kör både charter och reguljärt beroende på vilket som är billigast för tillfället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaret. Vi flyger från landvetter - arlanda med norwegian (billigt).  Bor i Jönköping och skulle flugit med skyways från jkpg till Arlanda men dom kursade  :cr

Så detta blev nödlösningen, får väl gå upp en halvtimme tidigare på mornarna för att spara in lite tid  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaret. Vi flyger från landvetter - arlanda med norwegian (billigt).  Bor i Jönköping och skulle flugit med skyways från jkpg till Arlanda men dom kursade  :cr

Så detta blev nödlösningen, får väl gå upp en halvtimme tidigare på mornarna för att spara in lite tid  :laugh:

Morgonstund har guld i mund  :kiss:

Vi har flugit från både Arlanda, Landvetter och Kastrup till Thailand. Oftast blir det Kastrup då valmöjligheterna är större därifrån (Arlanda ligger lite väl långt hemifrån) Landvetter är klart närmast och den 29/12 blir det därifrån till Krabi. Andra resan till Krabiområdet så det finns mycket kvar att se där för oss. Gillhams fishing är det enda som vi bestämt än så länge (favorit i repris).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vill man ha flexibilitetena att bo på olika ställen när man själv så önskar så är charterstol ofta ett bra alternativ då de ofta flyger direkt till ex. Krabi och restiden då blir kortare än vid reguljärflyg. Eftersom vi oftast bara kan vara borta två veckor så är varje timme dyrbar, är man borta en längre tid så spelar ju inte någon timma hit eller dit så stor roll.

Visst tjänar man lite flygtid med charter men den tappar man direkt iom att man inte kan välja avgångstider utan får nöja sig med dom tider som charterbolagen har!

Vi har aldrig mer än 2 veckor i Thailand och oftast bara en vecka. Just att man får så mycket mer tid i Thailand är den viktigaste anledningen till att jag aldrig flyger charter. Men finns fler.

Det beror väl helt på vart du vill? Just Krabi tycker jag charterflyg funkar bäst. Bangkok och Phuket så är reguljärt ofta att föredra.

går det flyga charter till bankok?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vill man ha flexibilitetena att bo på olika ställen när man själv så önskar så är charterstol ofta ett bra alternativ då de ofta flyger direkt till ex. Krabi och restiden då blir kortare än vid reguljärflyg. Eftersom vi oftast bara kan vara borta två veckor så är varje timme dyrbar, är man borta en längre tid så spelar ju inte någon timma hit eller dit så stor roll.

Visst tjänar man lite flygtid med charter men den tappar man direkt iom att man inte kan välja avgångstider utan får nöja sig med dom tider som charterbolagen har!

Vi har aldrig mer än 2 veckor i Thailand och oftast bara en vecka. Just att man får så mycket mer tid i Thailand är den viktigaste anledningen till att jag aldrig flyger charter. Men finns fler.

Det beror väl helt på vart du vill? Just Krabi tycker jag charterflyg funkar bäst. Bangkok och Phuket så är reguljärt ofta att föredra.

går det flyga charter till bankok?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror jag inte. Beror iofs med vad ni flyger men ni flyger hem på en av årets värsta dagar. Kommer inte att finnas många lediga stolar den dan.

Avbeställningsskyddet har ni nog förmodligen redan genom hemförsäkring/ kortförsäkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har bokat själva resan t.or. 13/12-2012 t.om. 6/1-2013, 2 vuxna 2 barn Sthlm-Krabi  (borta drygt 3 v.)och fick betala ca 34000 kr inkl. avbeställningsskydd... är vi uppkörda?

:-\

Verkar vara ett rimligt pris för den tidpunkten. Vi som bokar nu får ge mer... men så är det när det är svårt att bestämma sig. Visade sig att sönerna 17 o 19år ville följa med även i år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×