Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Riika

1 dag kvar och jag får inget gjort!

Rekommendera Poster

Jag packar, packar om, river ur och lägger i igen....Tror jag fått en smula resfeber. Får väl se hur packningen ser ut när jag väl är färdig.... :cr

Jag tror att jag behöver så himla mycket men jösses...det är väl bara att handla på plats! Pass, pengar och biljetter är väl det viktigaste.... :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har iaf lovat min kära make att lämna strykjärnet hemma den här gången....den väger satan och har aldrig haft användning av den på tidigare resor...haha...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha ja du har nog lite resfeber :D Hoppas du får en härlig resa. Det är alltid lika underbart när man ska iväg på semester. Kan tänka mig vilken resfeber jag kommer ha i feb när vi ska till Thailand för första gången :P Får se hur länge jag kan hålla mig innan resväskorna åker fram ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst agmala

Jag packar, packar om, river ur och lägger i igen....Tror jag fått en smula resfeber. Får väl se hur packningen ser ut när jag väl är färdig.... :cr

Jag tror att jag behöver så himla mycket men jösses...det är väl bara att handla på plats! Pass, pengar och biljetter är väl det viktigaste.... :cr

Du behöver faktiskt inte packa med så mycket kläder, finns tvätterier som tvättar, stryker, viker och packar in i plast :kla....kostade 70 bath/kg i Kata Beach när vi var där i vintras.

Ha en härlig semester!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha  :laugh: Jag tänker riva ut 70% av väskinnehållet en sista gång sen blir det som det blir! :kla

Nu är det ca 24 timmar kvar av 72 dagars väntande och det ska bli så ljuvligt! Första gången för oss i Thailand så det ska bli kul att se det alla pratar om  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riv ut 70% och låt det ligga kvar hemma.

Ta med  snorkel och simfenor om Du har.

Som sagt, det kostar nada att tvätta där nere, och du kommer att hitta en del att köpa med hem. VÄG VÄSKAN PACKAD så vet du hur mycket du kan shoppa. Och - ett tips, Krabi har ingen taxfree*, så det kan va lönt att beställa till hemresan.

*sist jag va nere

Ps nu rear de ut de sista platserna i Royal Class för mindre än jag gav. Var inte cool nog... DS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag packar samma dygn vi ska åka o lägger fram det jag vill ha med rensar sen ner till hälften, o det funkar.

Vi åker 18 januari o blir i två veckor. Längtar men det känns långt till resan än!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nästan alla tar med för mycket! Så också jag förut. Nu har jag lärt mig. Alla har några favoriter och det det som kommer att användas, tvättas och användas igen. Allt annat är onödigt om jag tänker att jag kanske vill ha det. Det är bara rörigt att hålla reda på för mycket. Krokar och galjar brukar vara bristvara i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ps nu rear de ut de sista platserna i Royal Class för mindre än jag gav. Var inte cool nog... DS

Va? Jag trodde de platserna va slut för jag har inte sett några på länge :o

Om de är billigare så går det väl inte att byta heller va? Snopet för er  :-\ Vi har iaf bokat platserna 2 A+b, näst längst fram...Så om du ser nån som ser livrädd ut och sitter och hackar tänder och hyperventilerar så är det bara jag  :cr Flygrädd....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ismene

Åhh så avundsjuk jag blir, själv åker vi inte förrän i februari....jag packar också för mycket, varje gång, trots att vi varit i Thailand flera gånger innan...sköna skor är livsviktigt för mig, får så lätt skoskav, första året hade jag med pumps  :cr det gör jag inte om...(nu ljög jag, hade med sen också men aldrig använt...)

Nu blev jag packningssugen, ska nog kolla över resväskan lite....

Ha det så skönt!!!

Ismene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Åhh så avundsjuk jag blir, själv åker vi inte förrän i februari....jag packar också för mycket, varje gång, trots att vi varit i Thailand flera gånger innan...sköna skor är livsviktigt för mig, får så lätt skoskav, första året hade jag med pumps  det gör jag inte om...(nu ljög jag, hade med sen också men aldrig använt...)

Nu blev jag packningssugen, ska nog kolla över resväskan lite....

Ha det så skönt!!!

Ismene

Haha...tur att fler har packångest :) pumps har jag oxå släpat med mig ett par gånger, till ingen nytta...orka lixom knata runt i såna....

Tack du, vi ska njuta! :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
skippa sovsacken oxa, ar i krabitown  nu stannar ett par sen blir det ao nang

kan reka good dream guesthouse 150 baht natten tankte bo har ett par natter billigt

i ao nang blir det nog dyrare  ha de

Då kanske vi krockar nånstans i Ao Nang :)Hoppas vädret är bra!  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag packar, packar om, river ur och lägger i igen....Tror jag fått en smula resfeber. Får väl se hur packningen ser ut när jag väl är färdig.... :cr

Jag tror att jag behöver så himla mycket men jösses...det är väl bara att handla på plats! Pass, pengar och biljetter är väl det viktigaste.... :cr

Ha en underbar resa - var beredd på att bli totalt Thailandsbesatt...!  :D

Håller med alla föregående skrivare om att man ofta har för mycket med sig. Försök hålla huvudet kallt och ta med dig bikini, ett par linnen/toppar, kjol eller shorts, kanske en klänning och sköna skor.

Sist vi åkte så packade jag kvällen innan (skulle åka på morgonen) och tyckte det var en toppenidé att drick ett par GT under tiden... Kan säga att det var ganska kul att packa upp, jag frågade mig ett par gånger hur jag hade tänkt egentligen...!  :cr

Hur som helst - ni kommer att få en toppenresa oavsett!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ha en underbar resa - var beredd på att bli totalt Thailandsbesatt...! 

Håller med alla föregående skrivare om att man ofta har för mycket med sig. Försök hålla huvudet kallt och ta med dig bikini, ett par linnen/toppar, kjol eller shorts, kanske en klänning och sköna skor.

Sist vi åkte så packade jag kvällen innan (skulle åka på morgonen) och tyckte det var en toppenidé att drick ett par GT under tiden... Kan säga att det var ganska kul att packa upp, jag frågade mig ett par gånger hur jag hade tänkt egentligen...! 

Hur som helst - ni kommer att få en toppenresa oavsett!

Haha...kanske ska gå in för några GT  :kla Allting blir nog så mycket lättare då :cr

Nu har jag rivit ut ca70% av min packning och nu är det faktiskt inte jag som packat ner mest för en gångs skul...haha...

Tack, helt övertygad om att det blir en kanonresa  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skippa sovsacken oxa, ar i krabitown  nu stannar ett par sen blir det ao nang

kan reka good dream guesthouse 150 baht natten tankte bo har ett par natter billigt

i ao nang blir det nog dyrare  ha de

Då kanske vi krockar nånstans i Ao Nang :)Hoppas vädret är bra!  :laugh:

ja vi kanske syns du hittar mig i pick upp baren mellan stranden och  mc donalds hehe vadret var lite mulet nar jag kom hit i dag men bara skont att slippa solen ibland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ja vi kanske syns du hittar mig i pick upp baren mellan stranden och  mc donalds hehe vadret var lite mulet nar jag kom hit i dag men bara skont att slippa solen ibland

Ja, om du pratar jamtska så kan jag höra var du är...har själv bott i Östersund ett antal år  :kla Vi ska kolla om vi hör dig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha en underbar resa - var beredd på att bli totalt Thailandsbesatt...!  :D

Håller med alla föregående skrivare om att man ofta har för mycket med sig. Försök hålla huvudet kallt och ta med dig bikini, ett par linnen/toppar, kjol eller shorts, kanske en klänning och sköna skor.

Sist vi åkte så packade jag kvällen innan (skulle åka på morgonen) och tyckte det var en toppenidé att drick ett par GT under tiden... Kan säga att det var ganska kul att packa upp, jag frågade mig ett par gånger hur jag hade tänkt egentligen...!  :cr

Hur som helst - ni kommer att få en toppenresa oavsett!

[/

Hahaha, det har jag gjort ockå gjort några gånger och fått upptäcka några outfits jag aldrig skulle valt i nyktert tillstånd. Men kul var det :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går åt så lite kläder...och tvätta på plats enklast! Plocka ur det mesta du kommer iallafall att ha för mycket. Vi har varit borta varje år mellan 7-9 veckor och kommer hem med mer än hälften oanvänt...Trevlig resa och njut i LOS = Land of Smile :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag håller med.

Mitt mest "extrema" lättviktsbaggage bestod av en magväska (jo, det ansågs rätt ok att ha sådana 1995 ;)).

I den bara tandborste, underkläder, pengar och pass. Resten köptes i Bangkok, Phuket och på Samui.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit urusel på att packa rätt! Haft för mycket med mig som aldrig använts och sedan haft för lite vikt att handla för. Har nu till slut lärt mig hur LITE kläder jag behöver ha med mig och att det är bättre att ha plats för det jag inte kan låta bli att köpa :P

Något jag dock inte ger avkall på är några plastgalgar (varav ett par uppblåsbara) och en "krokhängare" som man hänger över dörren. Saknar ALLTID krokar när jag är i Thailand och den här hängaren (som har 6 krokar och är ihopfällbar som ett dragspel) väger inte mycket att ta med!

Njut av din resa och hoppas flygresan känns hanterbar för dig också:) Jag har precis kommit hem och avundas verkligen dig som är på väg!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit urusel på att packa rätt! Haft för mycket med mig som aldrig använts och sedan haft för lite vikt att handla för. Har nu till slut lärt mig hur LITE kläder jag behöver ha med mig och att det är bättre att ha plats för det jag inte kan låta bli att köpa :P

Något jag dock inte ger avkall på är några plastgalgar (varav ett par uppblåsbara) och en "krokhängare" som man hänger över dörren. Saknar ALLTID krokar när jag är i Thailand och den här hängaren (som har 6 krokar och är ihopfällbar som ett dragspel) väger inte mycket att ta med!

Njut av din resa och hoppas flygresan känns hanterbar för dig också:) Jag har precis kommit hem och avundas verkligen dig som är på väg!!!

OJ, såg nu att det var ett tag sedan du också åkte! Missade datumet på ditt inlägg! Hoppas du hade en härlig resa:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×