Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
danpno

Danpno:s presentation

Rekommendera Poster

Hej allesammans

Vi är ett par från Dalarna som åker till Thailand för första gången. Resan blir till Ao Nang i början av mars -13.

Tidigare har vi bl.a. besökt Bali 2011, vi bev väl inte helt frälsta. I och för sig var vädret kanon, trevligt folk, men det var något som fattades vad vet jag ej.

Skall bli spänande och se om vi också kommer att bli fast för Thailand som så många andra.

Har ni några tips på aktiviteter eller sevärdheter så är vi tacksamma för tips.

Må så gott alla  :D :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ifrån Ao Nang tar man longtail till: Railey, Phra Nang och ut till öarna Poda, Chicken och Hong (här är bäst Snorkling). Stranden inne i Ao Nang är helt OK att ligga på, unna sig lite massage i skuggan, men här är inget kul att bada! På grann stranden längst norrut finns en sandbank som är mysig att ligga på-här har man koll på alla båtar som går in/ut mot Phuket, Phi Phi! Efter denna stranden ligger enligt mig de bästa Thai restaurangerna! Den första på vänster hand ifrån Ao Nang sett, har suverän mat.....här äter många Thai! Tigertemplet är också värt ett besök!

Vart ska ni bo?

Trevlig resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge blir ni borta? Ao nang har ju väldigt fina öar utanför och även phra nang/railay  som har fina stränder. Annars e ju en tur till hong att rekommendera. Sen kan ju även en tur krabi town va nåt. Ao nang va vågat första resmål och vi blev frälsta, hoppas ni oxå blir det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att bo på Centara Anda Resort och blir där i två veckor.

Kommer spendera 5 nätter där i jan. Kan säga vad jag tyckte om det efteråt.

Skall bli intressan att höra vad du tycker.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit! Om ni ska vara i Ao Nang i två veckor så rekommenderar jag ( förutom turerna till öarna utanför) en tur till Hot Springs och Emerald Pool, samt även Wat Tham Seua,  och en tur till vår favvostad Krabi Town.

Lyllos er som har en resa att se fram mot snart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit! Om ni ska vara i Ao Nang i två veckor så rekommenderar jag ( förutom turerna till öarna utanför) en tur till Hot Springs och Emerald Pool, samt även Wat Tham Seua,  och en tur till vår favvostad Krabi Town.

Lyllos er som har en resa att se fram mot snart!

Tack för upplysningarna, skall ha dom i tankarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×