Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
hetental

Phuket FC

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur det gick för PFC igår, var en viktig match för att hänga kvar i Div1. Kollat på dom sidorna jag brukar för att hänga med men dom är sega på att uppdatera under helgerna. Livescore sidorna har inte Thai Div1.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, men läste en artikel om svennis igår. Han tränar ett BKK lag som spelar i högsta serien. Intressant läsning. Enligt svennis så håller topplagen i thailand superelit klass. Tekniska spelare. men självklart väger dom alldeles

för lätt i internationella sammanhang

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, men läste en artikel om svennis igår. Han tränar ett BKK lag som spelar i högsta serien. Intressant läsning. Enligt svennis så håller topplagen i thailand superelit klass. Tekniska spelare. men självklart väger dom alldeles

för lätt i internationella sammanhang

Svennis är väl något som skulle kunna kallas teknisk manager i BEC Tero Sasana i Thai Premiere League.

Klassen på TPL är väl inte direkt superelit, snarare som topplagen i Superettan.

De bjuder ofta på teknisk fotboll och snabb fotboll blandat med misstag som man bara ser i pojklagsmatcher i Sverige.

Muang Thong United är överlägsen seriesegrare före Chonburi FC.

Sedan är det kamp om 3:e-platsen mellan fjolåsvinnarna Buriram och Svennis BEC Tero Sasana.

JUst nu pågår sista omgången i TPL och själv ser jag Samut Songkhram mot Pattaya United.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Phuket FC vann över Rangsit med 5-0 och höll undan från nedflyttningsplatsen.

Kolla den här sidan, den har varit snabbt uppdaterat under hela säsongen.

http://www.thai-fussball.com/en/home.html

Härligt, varit en konstig säsong för PFC med ägarbyte, får hoppas nya Kata group ägarna kommer med lite pengar för PFC borde vara ett lag för högsta divisionen. Tack för tipset om thai-fussball sidan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Phuket har börjat årets säsong bra med 3 vinster och 2 oavgjorda. nya ägarna har tagit in lite pengar i klubben och därigenom lyckats värva bra. målet är att ta sig upp till högsta ligan, blir kul att följa. Kanske bara jag som bryr mig iofs.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×