Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ojva

"Border run" Koh Chang - Kambodja

Rekommendera Poster

Hur funkar det om våra 30dagars turistvisum går ut när man är på Koh Chang och man vill förlänga 14dagar till och gör en "border run" till Kambodja? Kostar det något(förutom transporten) att ta sig in i Kambodja och sen tillbaka samma dag?

Om någon vet så berätta gärna hur det fungerar.

Kan man, på plats i Thailand, söka extra dagar? Totalt behöver vi ca 12dagar mer än de 30 man får vid inresan.

Är det bättre, enklare och något sånär likvärdigt i pris(om det kostar vid gränsen) att ordna visum hemifrån via Thai ambassaden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller du kanske inte har visum? I sånna fall får du bara 30 dagars uppehållstillstånd när du kommer till Thailand..

I sånna fall rekommenderar jag att söka turistvisum från Sverige vilket ger dej 60 dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig nog lite fel, jag har inget visum utan bara de 30 dagarna man får när man kommer till Thailand. Det är alltså bättre att söka 30extra dagar innan man åker istället för att krångla där ner?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig nog lite fel, jag har inget visum utan bara de 30 dagarna man får när man kommer till Thailand. Det är alltså bättre att söka 30extra dagar innan man åker istället för att krångla där ner?

Ja det är ju det helt klart lättaste om du vill slippa åka ut ur Thailand när du är där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig nog lite fel, jag har inget visum utan bara de 30 dagarna man får när man kommer till Thailand. Det är alltså bättre att söka 30extra dagar innan man åker istället för att krångla där ner?

Ja det är ju det helt klart lättaste om du vill slippa åka ut ur Thailand när du är där.

Vad jag menade var att det är inga 30 extra dagar man ska söka utan ett 60-dagars turistvisum  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×