Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blackgold

Phuket

Rekommendera Poster

nu e aftonbladet igång igen me nåt jävla reportage om det ofattbart farliga Phuket. :cr

om jag fattade rätt så kommer Endoo att få vara själv på ön snart då detta ska vara sista högsäsongen o sen kommer det knappt en enda människa dit ???

vilken jävla pisstidning de e alltså :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och en del försvarar phuket patong till varje pris

visst är det många tråkiga sakersom händer i patong mm

och fortsätter det att förändras i samma takt blir det inte kul

en del länder är på gränsen till att avråda till att besöka phuket

men det värsta är att polisen stödjer maffian

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Nu har ön fått en ny polischef, Chote Chawanwiwat, som närmast kommer från en militär chefstjänst i det krig som pågår i södra Thailand. Han säger:

– Jag ska ha nolltolerans mot droghandlare och skojare. Om deras verksamhet fortsätter ska de behandlas på samma sätt som terroristerna i södern.

Premiärminister Yingluck Shinawatra är också mycket bekymrad och har avsatt motsvarande 500 miljoner kronor till ett projekt för att genomföra kvalitetsförbättringar på 29 turistmål, bland dem finns Phi Phi Island, Patong och Phuket Citys äldre delar."

ur aftonblaskans artikel.

Detta tror jag på när jag ser det = troligen aldrig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag försvarar absolut inte vad som händer o sker där,har ju inte varit där på kanske 10 år men de ja blir så jävla less på e ju att det alltid kommer artiklar som denna...dröjer väl några månader så e de det årliga reportaget om prostitutionen me...

klart fan de händer saker,men det gör det ju i vilken jävla svensk håla som helst..ah ni vet va ja menar

trevlig söndag på er :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att Phuket har fått dåligt rykte. Den händer lite för mycket dåliga sakar där idag. Vet man hur man ska bete sig där så tycker jag ändå att det är

rätt så bra. Men det är ju absolut inte som tio år sen när man kände sig väldigt

säker där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Aftonbladets artikel är pinsam, framför allt när de samtidigt ger ut en Phuketguide och lovprisar ön. Jag är väl inte jätteofta i Patong men har aldrig känt mig osäker någon gång här. I stockholm på en helgnatt däremot... Självklart är det bråk och grejer även här på Phuket men ser man en statistisk jämförelse med andra ställen med lika mycket folk är jag övertygad om att Phuket kommer högt upp på listan som ett säkert alternativ. Sen är det säkert så att andra delar av thailand är ännu bättre ur denna synpunkt men det betyder ju knappast att Phuket är världens getto.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har under alla år i Thailand inte haft någon direkt "läskig" erfarenhet. Tar jag de 5 år i Sverige innan jag flyttade , då blir listan betydligt längre.

Visst finns det skit här i Thailand men det är knappast något nytt som ploppat upp när AB skriver att det typ är sista högsäsongen innan det blir tomt på Phuket pga av sakerna de tar upp så faller det totalt.

Incidenten med kvinnan från Australien verkar det ganska klart att han inte hade motiv att döda utan att han skulle skära av väskbandet. Spelar visserligen ingen roll idioter finns det oavsett.

Hur som så håller Aftonbladet mig på avstånd från Sverige. Hemskheter mest hela tiden och då tänker jag väl inte enbart på Malmö som verkar va Sveriges stora skithåla.

Om man tänker till och tar fram lite siffror så är det väl knappast skyhöga siffror som råkar illa ut med tanke på att det är ca 5 miljoner besökare här per år, plus fastboende och att många som kommer hit lämnat hjärnan hemma och/ eller är här för att parta och leva loppan under några veckor. Eller som många turister med barn som jag ser tutar runt på moppe med småbarn utan hjälm listan kan ju göras lång.

Försvarar inte skiten som finns utan hoppas att saker kommer gå åt rätt håll. Men ABs beskrivning förefaller lite underlig för mig som bor här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min dotter, hennes kusin och en kompis till dom tog en tvåveckors chater till Phuket i februari för att hälsa på mig. Jag rekomenderade karon beach. Det var deras första gång i Thailand. Vi träffades och dom berättade att allt var toppen.

Jag berättade för dom att man ska ta det försiktigt och att det där thaismile

egentligen inte betyder någonting.

Efter fem dagar så blir dom rånade i Karon. Dom hade varit på 7 eleven och handlat nio på kvällen, helt nyktra.

På väg hem till hotellet som är ca tio minuters promenad blir dom rånade av två

thai i 20 årsåldern på motorbike. Dom tog struptag på min dotters kompis så hon svimmade och stal kennes väska med iphone, bankkort, kamera m.m.

Min dotter och kusinen var helt hysteriska.

Hotellpersonalen och faktiskt polisen i Chalong gjorde ett bra jobb.

Men deras tvåveckors chaterresa till Phuket som dom hört så mycket gott om var

helt förstörd efter denna händelse. Självklart har dom berättat för vänner och

bekanta vad dom upplevde i Phuket. Dom kommer nog aldrig att åka dit igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Det går jävligt fort för att få en förstörd semester :( men jag känner mig tryggare runt Phuket en vad jag gjort i Spanien. Framför allt lite fylle bråk med tanke på hur mycket det festas hemma flyger det ju nävar lite titt som tätt känns det som.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

de e ju tragiskt när det händer,hoppas dom e ok nu....

tyvärr e de nog lite av detta överallt,de händer väl tom att ungar blir mordhotade i Sverige för en iphone etc....

tragiskt nog så kommer nog detta eskalera överallt på vårat klot...o där det finns turister,kommer det alltid att finnas fräsare

men just ensidigheten i denna skittidning,de e de som retar mig..hur många ggr har man läst om olyckor i ex.Spanien??

en naturlig död i Thailand blir förstorat till nästan en terrorattack :cr

saltat men men.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan nog vara bra att turisterna får läsa lite om vad som kan hända i thailand

mina tips är var inte för full hyr aldrig motobike eller jetski undvik minibuss

fundera inte enns på att knarka på, även om du älskar guld och smycken lämna de hemma extra osmart att ha på sig fakeguld

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att göra motsvarande jämförelse med Sverige borde en journalist gå ut i Stockholm varje kväll i t.ex 2 veckors tid (för att motsvara vad de flesta gör på en 2 veckors Thailandresa).

Sedan har journalisten bra med material för att skriva en artikel med temat "Varning för Sverige".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är lite synd är att dottern har rest runt på semester på ett flertal orter runt medlhavet som ungdomar gör. Utan problem. Sen bjuder jag ner

henne till Phuket och dom råkar ut för det här. Okey. Det kunde hända var som

helst. Men man ska vara medveten om att det händer saker på Phuket idag som inte

är bra. Jag har stor erfarenhet från Phuket. Och jag kan gå så långt att det helt

enkelt händer för mycket skit där. Det är inte som förr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Göteborg är nog rätt så harmlöst. Va glad att du

inte bor i malmö!!

För en månad sen så brände dom 6 bilar på parkeringen precis utanför.. Och för ett tag sen så vaknade jag mitt i natten att dom sprängde en bil.

En annan gång var det skottlossning när ja skulle hem från jobbet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skojar du eller, Var i Götet bor du?

När jag är i Sverige bor jag i Nacka utanför

Stockholm. Har aldrig hört talas om eller varit

med om något liknande. Vill du känna dig trygg

verkar det som du ska röra dig norrut

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skojar du eller, Var i Götet bor du?

När jag är i Sverige bor jag i Nacka utanför

Stockholm. Har aldrig hört talas om eller varit

med om något liknande. Vill du känna dig trygg

verkar det som du ska röra dig norrut

Jag bor i Backa..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmie

Du verkar vara en hyvens kille och vet vad du snackar om.

Men hur hanterar du att bilar brinner och sprängs. Du nämner

även skottlossning. Vad jag förstått så händer det här i din

närhet där du bor. Känns tryggare på Prince Palace i BKK som

verkar vara både mitt och ditt ställe i BKK

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni som gillar phuket måste väl inse att det har ändrats, var första gången i karon 1999, helt underbart. Kom tillbaka 2009, hel annorlunda tuk tukmaffian satt hellre o sov i sina tuk tuk än körde oss för en normal taxa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmie

Du verkar vara en hyvens kille och vet vad du snackar om.

Men hur hanterar du att bilar brinner och sprängs. Du nämner

även skottlossning. Vad jag förstått så händer det här i din

närhet där du bor. Känns tryggare på Prince Palace i BKK som

verkar vara både mitt och ditt ställe i BKK

Jag kan la inte påstå att jag känner mej otrygg men visst kan de ju vara otrevligt när det händer.

I senaste fallet när 6 bilar brann upp var det ett beställningsjobb från en som ville få ut pengar via försäkringen. Han åkte dock dit på det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ååå nu har de hittat en död man i en bil i Göteborg - Jimmie, verkar vara ett riktigt gangsterställe du bor i? ;)

Jaa verkligen.. Å glöm inte bort killen dom hittade i älven för nåt år sen.. och tjejen som blev mördad när hon skulle hem från stan en natt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skojar du eller, Var i Götet bor du?

När jag är i Sverige bor jag i Nacka utanför

Stockholm. Har aldrig hört talas om eller varit

med om något liknande. Vill du känna dig trygg

verkar det som du ska röra dig norrut

Jag bor i Backa..

Det är väl ställen som slutar på ....acka som är farliga i Swedala.  :jester:

Jag själv har faktiskt kännt mig trygg varänn jag varit i Thailand under åren, men här hemma söder om Gôtet så kollar jag bakom ryggen ibland när jag rör mig ute på kvällen.

Det har blivit hårdare klimat med droger och annan skit här också, så man kan stöta på fel person vid fel tillfälle.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×