Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tess

svensk kvinna omkom i trafikolycka på Lanta

Rekommendera Poster

och 1 som vet hur illa trafiken är i LOS, ändå ger hon sig ut på moppe, nej inte ett dugg förvånad, men synd om henes barn :cr

Tråkigt förståss när det händer. Det finns risker med att leva, man kan dö. Det innebär inte att man måste gå händelserna i förväg och gömma sig i ett hörn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt tråkigt!!!

Däremot så tycker jag att trafiken på Lanta är relativt "lugn". Enda stället i Thailand där jag faktiskt hyr motorbikes!

Olyckor kan ju alltid inträffa ändå!?

Men helt klart så ska man ha en jäkla respekt för trafiken i Thailand!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt tråkigt!!!

Däremot så tycker jag att trafiken på Lanta är relativt "lugn". Enda stället i Thailand där jag faktiskt hyr motorbikes!

Olyckor kan ju alltid inträffa ändå!?

Men helt klart så ska man ha en jäkla respekt för trafiken i Thailand!!!

Det är lite det som är farligt på Lanta.. Det är nästan ingen trafik alls. Men ibland kommer det en lastbil i 200 kmh.

Det gäller att ha 100% när man ska ut på huvudvägen även om det är lite trafik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Suck , nu kör Aftonbladet en story om farliga Thailand ...

Läste du artikeln eller bara rubriken? Det som stod i artikeln stämmer väl? Det har ju varit uppe här också hur korrumperat det är på Phuket. Och att ön håller på att köra sig själv i botten i jakten på snabba pengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

och 1 som vet hur illa trafiken är i LOS, ändå ger hon sig ut på moppe, nej inte ett dugg förvånad, men synd om henes barn :cr

ja så kan man ju tycka....... Förmodligen är du en person som inte lämnar resorten du bor på så värst mycket. Jag har inte läst vad som står men ska alla som åker moppe idiot förklaras för att dom gör det? En av sakerna jag gillar med thailand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och 1 som vet hur illa trafiken är i LOS, ändå ger hon sig ut på moppe, nej inte ett dugg förvånad, men synd om henes barn :cr

ja så kan man ju tycka....... Förmodligen är du en person som inte lämnar resorten du bor på så värst mycket. Jag har inte läst vad som står men ska alla som åker moppe idiot förklaras för att dom gör det? En av sakerna jag gillar med thailand

Du kanske skulle läsa innan du kommenterar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste du artikeln eller bara rubriken? Det som stod i artikeln stämmer väl? Det har ju varit uppe här också hur korrumperat det är på Phuket. Och att ön håller på att köra sig själv i botten i jakten på snabba pengar.

Dont drink and drive and shit happens

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tragisk olycka.

Är väl bra att media och andra tipsar/varnar om vissa saker som faktiskt sker på ett väl organiserat sätt, tex vattenskotterskojarna som är ett välkänt problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oerhört tragiskt men man blir inte förvånad med tanke på den galna trafiken.

Man är ju orolig varje gång man sätter sig i en tuk tuk.

Någon som vet var på Lanta olyckan inträffade?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vet inte exakt men hon körde iaf rakt ut framför en lastbil när hon skulle ut på huvudgatan..

titta åt fel håll säkert. jag tittar åt båda :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt men hon körde iaf rakt ut framför en lastbil när hon skulle ut på huvudgatan..

titta åt fel håll säkert. jag tittar åt båda :)

Ja antagligen.. Ja va nära å göra så på Koh Samui en gång. Jag han dock bromsa i sista sekund..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt men hon körde iaf rakt ut framför en lastbil när hon skulle ut på huvudgatan..

Har du pratat med någon på plats? Var skedde det?

Kommer inte ihåg vart det var. Hon var på väg till en bar iaf.. Min kompis skulle träffe henne där men hon kom aldrig. Han fick inte reda på vad som hade hänt förrän dagen efter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt men hon körde iaf rakt ut framför en lastbil när hon skulle ut på huvudgatan..

Har du pratat med någon på plats? Var skedde det?

Kommer inte ihåg vart det var. Hon var på väg till en bar iaf.. Min kompis skulle träffe henne där men hon kom aldrig. Han fick inte reda på vad som hade hänt förrän dagen efter.

vet också vem det var tror jag.

Hade praktik på skolan vintern -10 och var i samma klass som hon jobbade i.

lider med de anhöriga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×