Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sarkar

Kräver flygbolag visum eller vidare billijet??

Rekommendera Poster

Jag ska stanna i Bangkok ca 40 dager och tänkt att flyga Bangkok-Phnom Penh för en vecka under besök. Min fråga är att om Flygblog kräver vidare bilijett på Arlanda?? Jag reser med Air China, de "fattar" inte riktig min fråga.. ???

Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska stanna i Bangkok ca 40 dager och tänkt att flyga Bangkok-Phnom Penh för en vecka under besök. Min fråga är att om Flygblog kräver vidare bilijett på Arlanda?? Jag reser med Air China, de "fattar" inte riktig min fråga.. ???

Tack

Beror på om du har visum och när du har biljett ut ur Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dom SKA göra det och på många Europeiska flygplatser är dom duktiga på det, här hemma är det lite mer si och så. Jag har nog flugit ett 20tal ggr med biljett hem som är längre bort än 30 dagar och har aldrig haft problem.

Enda gången jag har haft problem var i Macau men då sa ja att min utrese biljett fanns på ett email och dom var nöjda med det. så 90% av gångerna inga problem!

För att vara 100% säker dyk upp nån timme tidigt så hinner du springa iväg å köpa den billigaste airasia biljetten ut ur landet om det nu så skulle vara att dom bråkade på riktigt. Jag har dock aldrig hört att någon har behövt göra det från en svensk flygplats när du faktiskt har en hemresa bokad om än lite sen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska stanna i Bangkok ca 40 dager och tänkt att flyga Bangkok-Phnom Penh för en vecka under besök. Min fråga är att om Flygblog kräver vidare bilijett på Arlanda?? Jag reser med Air China, de "fattar" inte riktig min fråga.. ???

Tack

Finns det något som hindrar att du köper biljetten till Phnom Penh innan du reser?

Ska du flyga med Airasia så är det ju i regel billigare ju tidigare du köper biljetten också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa, Det var bra råd jag fick, för att vara säker så bokar jag vidare biljett innan jag åker.

mvh

Sarkar

En bekant bokade en billig utresebiljett på nätet som även gick att avboka efter han kommit in i landet, Jag ska fråga vilket sida det var.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa, Det var bra råd jag fick, för att vara säker så bokar jag vidare biljett innan jag åker.

mvh

Sarkar

En bekant bokade en billig utresebiljett på nätet som även gick att avboka efter han kommit in i landet, Jag ska fråga vilket sida det var.

Det går det att gör med typ alla flygbolag. Air asia brukar dock va billigast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa, Det var bra råd jag fick, för att vara säker så bokar jag vidare biljett innan jag åker.

mvh

Sarkar

En bekant bokade en billig utresebiljett på nätet som även gick att avboka efter han kommit in i landet, Jag ska fråga vilket sida det var.

Prova www.Exit-Thailand.com billigt och bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Du kan väl boka en biljett med en resebyrå som inte ska betalas direkt? Du får ju bokningsbekräftelsen som du kan visa upp. Måste man ha en utställd biljett?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Tack allihopa, Det var bra råd jag fick, för att vara säker så bokar jag vidare biljett innan jag åker.

mvh

Sarkar

Bra val. Då undviker du problem (iaf detta) :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att ge bort pengar till en sida på nätet.

Om det behövs så boka en biljett som går att avboka utan kostnad.

Om man ändå skall flyga sträckan är det väl inte att ge bort pengar för att man köper en biljett i tid. Tvärt om skulle jag säga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att ge bort pengar till en sida på nätet.

Om det behövs så boka en biljett som går att avboka utan kostnad.

Om man ändå skall flyga sträckan är det väl inte att ge bort pengar för att man köper en biljett i tid. Tvärt om skulle jag säga

Har jag aldrig sagt heller...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att ge bort pengar till en sida på nätet.

Om det behövs så boka en biljett som går att avboka utan kostnad.

Nu finns det ju inget sådant flygbolag som gör det utan det du kan få tillbaka är skatten på biljetten men det lär garanterat bli dyrare plus en massa mertid för att läsa igenom deras bestämmelser ect,

Vart bokar du utan kostnad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Öhhhh... Lirarn ska ju till PP, varför inte köpa en biljett med tex AA innan avresa hemifrån? Inte speciellt dyrt och problemet löst. Börja fibbla med Businessbiljetter etc bara för att boka av de senare verkar ju lite bökigt i överkant....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Vart bokar du utan kostnad?

Om jag bokar en biljett med en resebyrå t ex Jordenresor så finns ju den i Checkmytrip direkt och går att dra ut därifrån. Jag behöver inte betala den förrän en månad (eller om det är 40 dgr) innan avgång. Fram till dess kan jag avboka den utan kostnad och om jag inte betalar så faller den bort automatiskt. Fast det kanske inte är nån hjälp för TS, kanske behöver TS boka närmare inpå än 1 månad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att ge bort pengar till en sida på nätet.

Om det behövs så boka en biljett som går att avboka utan kostnad.

Nu finns det ju inget sådant flygbolag som gör det utan det du kan få tillbaka är skatten på biljetten men det lär garanterat bli dyrare plus en massa mertid för att läsa igenom deras bestämmelser ect,

Vart bokar du utan kostnad?

Alla vanliga flygbolag(inte lågprisbolag som Air Asia) säljer vanliga fullpris biljetter som är helt avbokningsbara utan kostnad. Går enkelt att boka med kort på flygplatsen om incheckningen inte släpper på en utan biljett ut ur Thailand.

En timme senare ringer man och avbokar.

Självfallet bokar man en sån biljett direkt hos flygbolaget och inte med nån nätresebyrå!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×