Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Khun JoloKai

Växla på Forex?

Rekommendera Poster

Fortsätter med ännu en dum fråga, vår tionde resa på G, första gången i Bangkok  :-[ landar alltså i Suvan, finns det växlingskontor på flygplatsen så man kan OM man vill växla svenska pengar till Bath?

Finns både bankomater och växlingskontor vid bagagebanden så man kan passa på när man väntar på bagaget. Har aldrig växlat där då jag uteslutande använder bankomater men skulle misstänka att dom tar svenska riksdaler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med ännu en dum fråga, vår tionde resa på G, första gången i Bangkok  :-[ landar alltså i Suvan, finns det växlingskontor på flygplatsen så man kan OM man vill växla svenska pengar till Bath?

Finns både bankomater och växlingskontor vid bagagebanden så man kan passa på när man väntar på bagaget. Har aldrig växlat där då jag uteslutande använder bankomater men skulle misstänka att dom tar svenska riksdaler.

Tack för svar, får alltid en "slant" i ett kuvert av min far i julklapp "öronmärkta" till våra resor, snällt av honom men inte så smidigt att bara sätta in dom på kontot längre... :cr ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med ännu en dum fråga, vår tionde resa på G, första gången i Bangkok  :-[ landar alltså i Suvan, finns det växlingskontor på flygplatsen så man kan OM man vill växla svenska pengar till Bath?

Finns både bankomater och växlingskontor vid bagagebanden så man kan passa på när man väntar på bagaget. Har aldrig växlat där då jag uteslutande använder bankomater men skulle misstänka att dom tar svenska riksdaler.

Tack för svar, får alltid en "slant" i ett kuvert av min far i julklapp "öronmärkta" till våra resor, snällt av honom men inte så smidigt att bara sätta in dom på kontot längre... :cr ...

Det smartaste kanske är att använda de kontanta julklappspengarna hemma och ditt kort när du kommer till Thailand ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:D Jag brukar spara lite THB ock ta hem, så har man startpeng

till nästa gång, några 1000 battere kan vara bra att ha. :dan

Samma här!

Har några tusen bath liggandes från  senaste resan, klarar man första käket och en taxi, typ!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med ännu en dum fråga, vår tionde resa på G, första gången i Bangkok  :-[ landar alltså i Suvan, finns det växlingskontor på flygplatsen så man kan OM man vill växla svenska pengar till Bath?

Finns både bankomater och växlingskontor vid bagagebanden så man kan passa på när man väntar på bagaget. Har aldrig växlat där då jag uteslutande använder bankomater men skulle misstänka att dom tar svenska riksdaler.

Tack för svar, får alltid en "slant" i ett kuvert av min far i julklapp "öronmärkta" till våra resor, snällt av honom men inte så smidigt att bara sätta in dom på kontot längre... :cr ...

Ja, egentligen, pappa har ju inte en aning om vilka pengar jag använder på semestern :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill bara lämna in en liten varning.

När du växlar på Suvan eller tar ut pengar från någon Atmmaskin var lite mer uppmärksam än vanligt, förekommer en del ficktjuvar i detta område + att dessa vet att det kommer trötta och ouppmärksamma klienter, finns mer än en som blivit av med stora delar av reskassan.

Du skall överhuvudtaget ALLTID vara extra uppmärksam vid pengauttag, det är fler än man tror som blivit robbade - inte då bara i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×