Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
annamarialinn

Ao nang tips!?

Rekommendera Poster

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=23350.0

Kopirat från länken till Tripadvisor: Om du håller dig i Krabi och intresserad av att se någon av templen, behöver du absolut gå se Wat Ban Riang. Vi stannade i Ao Nang och gick inte att hitta några turer som reste dit så vi hyrde en van/drivrutin för dagen att nord för att se templet. Det var helt fantastiskt, jag har aldrig sett något liknande. Sidan land kring Templet är vacker. kuperade gröna kullar så långt ögat kan se. Själva Templet är oerhört utsmyckade och invecklad. De enorma statyerna av kinesiska gudinnan av medkänsla och Buddha är otrolig. Av alla exkursioner som vi gjorde i Krabi, var det överlägset vår favorit. Det är ett bra sätt att tillbringa en dag. Du måste se det!

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Besök öarna runt om, ta en natt eller två på Phi Phi öarna.

Man behöver inte hålla sig inom Ao Nang, Klong Muang är en annan trevlig strand en bit från Ao Nang och kan vara en trevlig dagsutflykt. Finns en del matställen och relativt tomt strand ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att kommentera att man startar nya trådar så är det ju faktiskt så att om man söker på tex Aonang så får man upp hur gamla trådar som helst, man vill gärna ha up to date.....el jag har fel?

Ni som är insatta, kan man söka på "nya" trådar?

Om man ska ta sig till Klong muang? Hyr man bil då el finns det annat sätt?

MVH Nea

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att kommentera att man startar nya trådar så är det ju faktiskt så att om man söker på tex Aonang så får man upp hur gamla trådar som helst, man vill gärna ha up to date.....el jag har fel?

Ni som är insatta, kan man söka på "nya" trådar?

Om man ska ta sig till Klong muang? Hyr man bil då el finns det annat sätt?

MVH Nea

Från Ao nang kan du ta tuk-tuk eller pick-up flak tex... Tryck på avancerad under sök rutan så får man upp lite alternativ om man vill sortera bort gamla inlägg....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns några bra barer med trevlig personal vid Ao Nang Centerpoint, tex KR Bar, The Airport Ao Nang och Kang's Corner. Hälsa från mig. Normala barer med god stämning.

//Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns några bra barer med trevlig personal vid Ao Nang Centerpoint, tex KR Bar, The Airport Ao Nang och Kang's Corner. Hälsa från mig. Normala barer med god stämning.

//Johan

Ao nang center point går jag aldrig in i igen,där hade man ju fullt upp att ta sig i från med kläderna i behåll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns några bra barer med trevlig personal vid Ao Nang Centerpoint, tex KR Bar, The Airport Ao Nang och Kang's Corner. Hälsa från mig. Normala barer med god stämning.

//Johan

Ao nang center point går jag aldrig in i igen,där hade man ju fullt upp att ta sig i från med kläderna i behåll.

Nu snackar vi!!!

Var ligger det?

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hm är det det som ligger rakt in från mitten på strandgatan nästan svårt att hitta ingången de brukar ha bra livemusik där eller är det den lilla bargatan snettmittemot mc donalds

Japp,mitten på strandgatan och svårt att se in och utgång

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, mitt på starndgatan ungefär. Ombyggt sedan ett par år. KR Bar ligger t ex inte kvar i markplan uten 2 våningar upp med rulltrappa. Flertalet av barerna som är av samma karaktär som de som ligger mitt emot McDonalds finns inte kvar vid Centerpoint. Sist jag var där i februari var det inte någon som försökte ta av mig kläderna, positivt tycker jag.

//Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×