Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ebba-lotta

10.50

Rekommendera Poster

Hej

10.50 går flyget hem igen efter förhoppningsvis en härlig resa till Bangkok. När ska man då ta taxi till flygplatsen. Tänker att man kommer mitt i morgonrusning. Hur tänker ni som är lite profffs på detta. Kommer att bo vid floden/ khao san.

ebba-lotta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man vet ju aldrig med Bangkoks trafik så brukar också åka tidigt, säg 4 timmar innan men det blir ju vanligen rätt lång väntan på flygplatsen. Vill ju inte missa en internationell avgång, det blir dyrt. Inrikes så skulle jag åka senare.

Med avgång 10.50 så hade jag funderat på att ta sista natten vid flygplatsen. Väckarklocka på semestern är inget roligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stig upp som vanligt vid 7 tiden, ät en ordentlig frukost, checka ut och ta en metertaxi till suvan, du kommer att hinna gott och väl.

Beräkna med att lämna hotellet runt 8 snåret - taxiresan max 1 timme, ja då med lite otur alltså, incheckningen tar normalt sett under 30 minuter men låt oss räkna med återigen 1 timme, m.a.o. får du nästan 1 timme på dig att ta dig till gaten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åt andra hållet från flygplatsen till Kao San tog det rätt mycket mer än 2 timmar en gång när trafiken var rätt hemsk. En timme är nåt jag aldrig skulle räkna som max före en flygning hem, ny enkelbiljett köpt några timmar innan man ska hem blir inte billigt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åt andra hållet från flygplatsen till Kao San tog det rätt mycket mer än 2 timmar en gång när trafiken var rätt hemsk. En timme är nåt jag aldrig skulle räkna som max före en flygning hem, ny enkelbiljett köpt några timmar innan man ska hem blir inte billigt....

Kostar ca 30 000 Baht pp, sjukdom i familjen hemma gjorde att vi var tvungen att resa hem omgående mars 2012, servicen på Suvarnabhumi är dock mkt bra om man påtalar problemet.

Kom dit och hamnade omgående i nåt vip-rum bakom incheckningen där dom kom med olika förslag, thai o finnair var fullbokat så det blev Qatar, 2 tim efter ankomst till flygplatsen så var vi i avgångshallen och väntade på boarding.

Priserna vi fick varierade mellan 58 000 och 78 000 Baht för 2 enkla med kort varsel.

20 tim efter ankomst till flygplatsen var vi i alla fall hemma.

Men den risken ska man ju aldrig utsätta sej för, bättre vänta några timmar extra på flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst jag kan säkert ha fel men jag utgår från att ni kommer att åka MOT trafikströmmen, ja mestadels av vägen i alla fall.

Normalt tar det i alla fall under 2 timmar att åka från Khao san road till Pattya när man åker tidig förmiddag men gardera dig gärna om du är orolig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×