EPT 0 Report post Posted April 23, 2015 Dom har väl WiFi på alla flyg? Funkar bra inom Europa när jag åkt med dom. Vore nice! Är ju lite pokernörd och har inga probs med att sitta och lira 6-7 h Share this post Link to post Share on other sites
HannaW 2 Report post Posted April 24, 2015 Ingen Wifi på longhaul //Hanna Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted April 24, 2015 Ingen Wifi på longhaul //Hanna Que? Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 24, 2015 Ingen Wifi på longhaul //Hanna Que? longhaul = Långflygning Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted April 24, 2015 Ingen Wifi på longhaul //Hanna Tråkigt! Men, men funkar ju att se några filmer och sova också Share this post Link to post Share on other sites
pivar 1 Report post Posted April 24, 2015 Norwegian är ett väldigt bra bolag, har rest med dom i jobbet väldigt mycket sen dom startade inom Sverige. Har också rest med dom 2 ggr till Bangkok sen starten på deras flighter dit, allt mkt bra. Nu bokat i början på nov dit och efter jul hem, 5300:- från Arlanda med mat bagage och bokad stol på planet. En osedvanligt seriös satsning på attraktiva direktflyg med de bästa plan som finns vart ett bakslag pga planets barnsjukdomar. Bokar alla dar i veckan min flygstol med norwegian från Arlanda till Bangkok för samma pengar som thai ska ha för sin kärra som går samtidigt. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted May 4, 2015 Norwegian är ett väldigt bra bolag, har rest med dom i jobbet väldigt mycket sen dom startade inom Sverige. Har också rest med dom 2 ggr till Bangkok sen starten på deras flighter dit, allt mkt bra. Nu bokat i början på nov dit och efter jul hem, 5300:- från Arlanda med mat bagage och bokad stol på planet. En osedvanligt seriös satsning på attraktiva direktflyg med de bästa plan som finns vart ett bakslag pga planets barnsjukdomar. Bokar alla dar i veckan min flygstol med norwegian från Arlanda till Bangkok för samma pengar som thai ska ha för sin kärra som går samtidigt. Kan nog hålla med om mycket, men hemresans tid är ju bedrövlig jämfört med Thai. Får ju boka sista hotellnatten nära suvvan och så är den dagen förstörd, tja jag tycker det blir två förstörda dagar. Då är liftoff efter kl 01:00 på natten att föredra. Får ju en dag extra då jag passerat immigratin före midnatt. 9:30 eller när dom nu lyfte (norwegian) betyder ju att jag måste vara på suvvan vid 6-7 snåret för att hinna med alla jäkla köer. Sen resa på "dagen" gör ju att det inte blir mycket sova av för nån. Speciellt inte ungdjävlarna som åxå finns med på planet. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted May 5, 2015 Norwegian är ett väldigt bra bolag, har rest med dom i jobbet väldigt mycket sen dom startade inom Sverige. Har också rest med dom 2 ggr till Bangkok sen starten på deras flighter dit, allt mkt bra. Nu bokat i början på nov dit och efter jul hem, 5300:- från Arlanda med mat bagage och bokad stol på planet. En osedvanligt seriös satsning på attraktiva direktflyg med de bästa plan som finns vart ett bakslag pga planets barnsjukdomar. Bokar alla dar i veckan min flygstol med norwegian från Arlanda till Bangkok för samma pengar som thai ska ha för sin kärra som går samtidigt. Kan nog hålla med om mycket, men hemresans tid är ju bedrövlig jämfört med Thai. Får ju boka sista hotellnatten nära suvvan och så är den dagen förstörd, tja jag tycker det blir två förstörda dagar. Då är liftoff efter kl 01:00 på natten att föredra. Får ju en dag extra då jag passerat immigratin före midnatt. 9:30 eller när dom nu lyfte (norwegian) betyder ju att jag måste vara på suvvan vid 6-7 snåret för att hinna med alla jäkla köer. Sen resa på "dagen" gör ju att det inte blir mycket sova av för nån. Speciellt inte ungdjävlarna som åxå finns med på planet. Gå ut och festa sista kvällen och kom tillbaka till hotellet lagom till frukost. Sen kan ni åka direkt till flygplatsen. Håller ni er vakna till ni sätter er på planet kan ni sova hela resan Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted May 5, 2015 Norwegian är ett väldigt bra bolag, har rest med dom i jobbet väldigt mycket sen dom startade inom Sverige. Har också rest med dom 2 ggr till Bangkok sen starten på deras flighter dit, allt mkt bra. Nu bokat i början på nov dit och efter jul hem, 5300:- från Arlanda med mat bagage och bokad stol på planet. En osedvanligt seriös satsning på attraktiva direktflyg med de bästa plan som finns vart ett bakslag pga planets barnsjukdomar. Bokar alla dar i veckan min flygstol med norwegian från Arlanda till Bangkok för samma pengar som thai ska ha för sin kärra som går samtidigt. Kan nog hålla med om mycket, men hemresans tid är ju bedrövlig jämfört med Thai. Får ju boka sista hotellnatten nära suvvan och så är den dagen förstörd, tja jag tycker det blir två förstörda dagar. Då är liftoff efter kl 01:00 på natten att föredra. Får ju en dag extra då jag passerat immigratin före midnatt. 9:30 eller när dom nu lyfte (norwegian) betyder ju att jag måste vara på suvvan vid 6-7 snåret för att hinna med alla jäkla köer. Sen resa på "dagen" gör ju att det inte blir mycket sova av för nån. Speciellt inte ungdjävlarna som åxå finns med på planet. Gå ut och festa sista kvällen och kom tillbaka till hotellet lagom till frukost. Sen kan ni åka direkt till flygplatsen. Håller ni er vakna till ni sätter er på planet kan ni sova hela resan Me skrikande ungar som sparkar i mitt ryggstöd, troligtvis inte. Sen reser jag ensam fast det blir ju ingen skilland. Dock var tanken god, jag kliver upp vid 4 nånting duschar och kollar packningen istället. Transfer vid 6 nånting. Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted May 5, 2015 Hemresetiden passade mig alldeles utmärkt, hinner hem och jobba nattskift . Dessutom avslutar vi resan i Pattaya så vi måste väl dra iväg väldigt tidigt till Suvvan så det lär inte bli några probs att sova på hemvägen. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted May 5, 2015 Hemresetiden passade mig alldeles utmärkt, hinner hem och jobba nattskift . Dessutom avslutar vi resan i Pattaya så vi måste väl dra iväg väldigt tidigt till Suvvan så det lär inte bli några probs att sova på hemvägen. Då jag inte litar på att det inte varit nån trafikolycka eller annat mellan tex pattis och suvvan, så jag lägger sista natten på ett hotell i närheten. Men 389 bussen går ju inte den tid ni måste åka så taxiresan motsvarar ju en hotellnatt i närheten. Kan väl vara nåt att tänka på (om ni inte har annan transport förstås, men då kvarstår problemet med att det kan vara stopp efter vägen). Förra vändan så råkade jag träffa ett par som fixat en taxi som inte hittade till hotellet och blev jäkligt sena. Dom var minuter ifrån att missa planet. Satt bredvid mig på vägen hem. Nån minut senare för dom och jag hade haft en rad för mig själv. Sånt vill jag inte vara med om (att missa flyget), så jag tar ett hotell med transfer till suvvan. Ni får göra som ni vill, jag försöker bara förklara varför jag valt en annan lösning. Och varför jag inte gillar utresetiden heller. Dom snor ju en dag av mig... Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted November 29, 2015 Funkade klockrent att resa med Norwegian. MEN man ska veta att allt utöver maten (om man förbokat nice & tasty-menyn) kostar på Norwegian. Vill man tex ha en filt på flyget kostar det 5$. Ta med egna hörlurar om du inte vill köpa såna till underhållningssystemet (underhållningen ingår iaf.). Detta störde mig inte nämnvärt då jag inte behöver speciellt mkt mer än maten som jag hade förbokat. Öl, vin, sprit kostar mellan 5-10$ om man vill ha mer än glaset man får till maten. Inga förseningar alls. Sätespitchen var för mig som är 189 cm att jag hade ca 4 cm från knäna till stolsryggen framför. Share this post Link to post Share on other sites