Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LARS O

Norwegian

Rekommendera Poster

Med ett vanligt bolag trycker du på knappen, en flygvärdinna kommer och frågar vad du vill ha, några minuter senare får du din drink, inget kort behövs, hur smidigt är inte det?

Jättesmidigt om man nu gillar att dricka på planet.

Under alla mina flygningar har jag dock bara druckit 1 "drink" och den smakade skit så efter det har jag bara tagit lite dricka till maten (Vill inte dricka för mycket så ja måste gå upp på toaletten mitt i natten när ja ska sova)

Så tycker det är smidigare att dra kortet för en flaska vatten än att få en gratis?

Skulle aldrig komma på tanken att ta Norwegian hela vägen till Thailand men jag kan förstå  att folk som inte bryr sig om flygresan flyger med dom dom få gånger dom är billiga men kommer aldrig förstå hur någon kan tycka det är smidigt att behöva dra kortet för nåt som är gratis på vanliga bolag ändå har jag sett det påståendet flera gånger.

Smidigt för Norwegian är det onekligen.

Självklart är det smidigare men det är *** inte värt över 4000 sek för att få en flaska vatten gratis...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fråga om man åker med norskarna och köper deras mat dryck och bagagepaket för 599 kr ingår det en dryck till maten eller är det obegränsat med dryck?

En dryck ingår, öl, vin, softdrink eller vatten.

Vill man ha något mera så kostar det på. Öl 45 kr, vin 55 kr, en burk läsk 30 kr, vatten 30 kr, En mugg Nescafe 30 kr, osv.

Jag gillar deras omtanke om passagerarna:

DRINK WATER!

For your own well being it is

recommended to drink plenty

of water during your flight.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fråga om man åker med norskarna och köper deras mat dryck och bagagepaket för 599 kr ingår det en dryck till maten eller är det obegränsat med dryck?

En dryck ingår, öl, vin, softdrink eller vatten.

Vill man ha något mera så kostar det på. Öl 45 kr, vin 55 kr, en burk läsk 30 kr, vatten 30 kr, En mugg Nescafe 30 kr, osv.

Jag gillar deras omtanke om passagerarna:

DRINK WATER!

For your own well being it is

recommended to drink plenty

of water during your flight.

Bagagepaket och mat för 599 kr är väl bara åt ett håll. När man kommer längre i bokningen så steg priset i varje fall för mig om jag vill ha mat och väska på returen också. Kolla noga.    :cool   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

japp kostar lika mycket om man vill ha mat en dryck och bagage när man ska hem

hm på väg till Thailand vill jag gärna ha lite att dricka och på hemvägen vill jag gärna ha med mig mera än vad som ryms i handbagaget samma skojeri som de som

inte räknade in flygskatten mm i biljettpriset förut(odenresor)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag kikar på priser (inklusive 599*2) så hamnar jag ett par tusen under alla andra alternativ, och får dessutom direktflyg från arn itsället för nån omväg.

Om nu ölen kostar 100kr st så får jag alltså sätta i mig 20 öl för att komma upp i samma pris som dom andra flygen.

Fattar inte varför det nu skulle vara så fel att få välja vad man vill betala för. Dom som inte vill betala för 20 öl "gratis" med thai eller nån annan kanske gillar norwegians idé.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

norskarna har väl haft lire problem med planen med och de tar inte hand om de som klagar på stora förseningar och vill ha ersättning mm men det är klart är norskarna 3 tusen kr billigare kan det ju vara värt att tänka på men har för mig att de har ganska dåliga avgångstider

när tänkte du åka ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag kikar på priser (inklusive 599*2) så hamnar jag ett par tusen under alla andra alternativ, och får dessutom direktflyg från arn itsället för nån omväg.

Om nu ölen kostar 100kr st så får jag alltså sätta i mig 20 öl för att komma upp i samma pris som dom andra flygen.

Fattar inte varför det nu skulle vara så fel att få välja vad man vill betala för. Dom som inte vill betala för 20 öl "gratis" med thai eller nån annan kanske gillar norwegians idé.

När jag kollade så var det 599 åt ena hållet men längre fram i bokningen så var det några hundra kr dyrare för att få samma sak på returvägen. Kändes som lurendrejeri. Avbröt bokningen och bokade Thai i stället. Sådan är jag. Det var ju för någon månad sedan, så jag vet inte om det är samma i dag.     :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att folk väljer Norwegian pga priset

Dom ÄR inte billigare :nau

OK vissa avgångar på lågsäsong kan du hitta "lite" billigare men då har även alla andra bolag åxå kampanjer

Det dom går igång på är att priset"ser" bra ut,sedan ska du punga ut med bagage mat drycker mm då e du uppe på överpriser helt plötsligt

Men det e ju bara vad jag tycker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

japp gick nyss in och kollade på norskarnas sida provbokade 2-31 okt blev 4592 kr tor plus 2x599 kr nja så billigt är det inte kollade på momondo också fanns thaiair för 6192 med bra avgångstider hem, norskarna går kl 09 från Bangkok

och det ingår bara en dryck i de 599 kronorna på thai brukar det gå bra att beställa flera ggr "gratis"

och thai brukar inte vara så knussliga om man råkar ha 10 kg för mycket  bagage

gissar att norwegian är stenhårda då

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är varken för eller emot norwegian, men jag jämförde slutpriser och restider.

Dvs med mat, platsreservation, bagage osv och hamnade ett par tusen under och med kortare tider. Om jag får betala lite extra för en öl på SAS (inrikes) och nu får göra det på Norwegian (longhaul) gör mig ingenting.

Om dom bara avgår i tid från Sverige så är jag nöjd, glömmer dom mig i Thailand nån vecka extra pga att att det strular med flyget (men dom står för hotell) så är jag bara överlycklig. Skulle dom lyckas med det så åker jag garanterat med dom nästa tripp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är varken för eller emot norwegian, men jag jämförde slutpriser och restider.

Dvs med mat, platsreservation, bagage osv och hamnade ett par tusen under och med kortare tider. Om jag får betala lite extra för en öl på SAS (inrikes) och nu får göra det på Norwegian (longhaul) gör mig ingenting.

Om dom bara avgår i tid från Sverige så är jag nöjd, glömmer dom mig i Thailand nån vecka extra pga att att det strular med flyget (men dom står för hotell) så är jag bara överlycklig. Skulle dom lyckas med det så åker jag garanterat med dom nästa tripp.

hehe det är det som är problemet de vill inte betala för extra kostnader vid stora förseningar dvs för hotell förlorad arbetstid mm vissa bolag betalar direkt ut en stor summa pengar vid förseningar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men fördel norskarna är att man kan köpa en enkelbiljett till hyffsat pris och att de har wifi

Håller med,, deras enkelbiljetter är bra,,,di andra har ju sjuka enkelbiljetter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är varken för eller emot norwegian, men jag jämförde slutpriser och restider.

Dvs med mat, platsreservation, bagage osv och hamnade ett par tusen under och med kortare tider. Om jag får betala lite extra för en öl på SAS (inrikes) och nu får göra det på Norwegian (longhaul) gör mig ingenting.

Om dom bara avgår i tid från Sverige så är jag nöjd, glömmer dom mig i Thailand nån vecka extra pga att att det strular med flyget (men dom står för hotell) så är jag bara överlycklig. Skulle dom lyckas med det så åker jag garanterat med dom nästa tripp.

hehe det är det som är problemet de vill inte betala för extra kostnader vid stora förseningar dvs för hotell förlorad arbetstid mm vissa bolag betalar direkt ut en stor summa pengar vid förseningar

Tja, då jag pluggar på distans så blir det inte mycket förlorad arbetstid direkt. Men jag förstår om andra prioriterar annorlunda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är varken för eller emot norwegian, men jag jämförde slutpriser och restider.

Dvs med mat, platsreservation, bagage osv och hamnade ett par tusen under och med kortare tider. Om jag får betala lite extra för en öl på SAS (inrikes) och nu får göra det på Norwegian (longhaul) gör mig ingenting.

Om dom bara avgår i tid från Sverige så är jag nöjd, glömmer dom mig i Thailand nån vecka extra pga att att det strular med flyget (men dom står för hotell) så är jag bara överlycklig. Skulle dom lyckas med det så åker jag garanterat med dom nästa tripp.

hehe det är det som är problemet de vill inte betala för extra kostnader vid stora förseningar dvs för hotell förlorad arbetstid mm vissa bolag betalar direkt ut en stor summa pengar vid förseningar

Finns la ingen som betalar för förlorad arbetstid?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

är väl en klumpsumma som flygbolagen betalar ut för bla förlorad arbetstid mm

nej du det gör dom inte dom står för Schablonbelopp, missad inkomst vid försening är om man har egna privata försäkringar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är väl en klumpsumma som flygbolagen betalar ut för bla förlorad arbetstid mm

nej du det gör dom inte dom står för Schablonbelopp, missad inkomst vid försening är om man har egna privata försäkringar

jaja släpp det här nu, med ett seriöst flygbolag  får man ersättning vid försening

som ska täcka allt japp alla får samma belopp för samma försening lika belopp för arbetslös som för höginkomsttagare

men norwegian är rättvisa de vill inte betala nån hehe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant, skulle man alltså kunna gå + på att flyga med förseningar båda vägarna?

Hehe, bättre än CSN i alla fall. Fast då gäller det väl att pricka in flygen som blir försenade åxå... Tja, det var nog ingen lysande idé i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant, skulle man alltså kunna gå + på att flyga med förseningar båda vägarna?

Hehe, bättre än CSN i alla fall. Fast då gäller det väl att pricka in flygen som blir försenade åxå... Tja, det var nog ingen lysande idé i alla fall.

Boka första klass som du kan boka av före avgång utan kostnad. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant, skulle man alltså kunna gå + på att flyga med förseningar båda vägarna?

Hehe, bättre än CSN i alla fall. Fast då gäller det väl att pricka in flygen som blir försenade åxå... Tja, det var nog ingen lysande idé i alla fall.

Boka första klass som du kan boka av före avgång utan kostnad. ;)

Lysande idé. Men det finns alltid nån jäkla baksida. Om flyget nu avgår på tid så ligger jag ju back...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Intressant, skulle man alltså kunna gå + på att flyga med förseningar båda vägarna?

Hehe, bättre än CSN i alla fall. Fast då gäller det väl att pricka in flygen som blir försenade åxå... Tja, det var nog ingen lysande idé i alla fall.

Boka första klass som du kan boka av före avgång utan kostnad. ;)

Lysande idé. Men det finns alltid nån jäkla baksida. Om flyget nu avgår på tid så ligger jag ju back...

om flyget går i tid avbokar du :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man är pensionär eller av andra skäl har gott om tid så skadar det inte att vid incheckningen fråga om flyget är fullbokad och om det är anmäla sig som frivillig. Standardersättningen brukar va 600 euro och en natt i ett 5 stjärnigt!

Gäller väl säkert inte Norwegian.

Flygbolagen lämnar betydligt hellre kvar en frivillig än någon som spottar och svär att han aldrig kommer flyga med dom igen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×