Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LARS O

Norwegian

Rekommendera Poster

Väska behövs inte. Räcker nog med handbagage för dom allra flesta till Thailand.

Platsbokning känns självklar och käk behövs med dom avgångstiderna.

Lägg på lite dricka på planet och billigaste priset lär hamna över 5000.

Känns inte direkt jättebilligt och för egen del skulle det aldrig väga upp dom urusla avgångstiderna men alla har ju olika prioriteringar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väska behövs inte. Räcker nog med handbagage för dom allra flesta till Thailand.

Platsbokning känns självklar och käk behövs med dom avgångstiderna.

Lägg på lite dricka på planet och billigaste priset lär hamna över 5000.

Känns inte direkt jättebilligt och för egen del skulle det aldrig väga upp dom urusla avgångstiderna men alla har ju olika prioriteringar.

`

personligen tycker jag 14:30 är en perfekt avgångstid från Stockholm man landar pigg och utvilad (nåja hyfsat trött är man ju) på morgonen och har hela dagen i Thailand. Hem däremot är det ju värdelöst där föredrar jag Thais tider med avgång vid 00,50 från BKK och landar i Stockholm 07,00.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ju personligt men jag vårdar dom få semesterdagar jag har och flyger direkt efter jobbet på Fredag eller torsdag kväll och har ingen tanke på att flyga mitt på dan på lördag! Ser heller inge direkt poäng med att landa 600, blir väl sannolikt uppväckt vid 400 för att äta vad flygbolagen kallar frukost :(

Hade dom istället avgått 5 timmar senare på säg torsdag och fredag så hade dom flesta hunnit med en anslutningsflyg till Arlanda och man landar ändå i tid för att kunna hinna till stranden samma dag.

Samtidigt blir avgångstiden från Bangkok rimligare så att man har en chans att hinna dit samma dag utan en meningslös natt i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv håller jag med Lasse F. Kommer man t.ex ner till Phuket senare än kl 11.00, så är mitt rekord i passkontrollen 2,5 timme. Så ska man till Phuket är det nog ett måste att komma fram på morgonen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ju personligt men jag vårdar dom få semesterdagar jag har och flyger direkt efter jobbet på Fredag eller torsdag kväll och har ingen tanke på att flyga mitt på dan på lördag! Ser heller inge direkt poäng med att landa 600, blir väl sannolikt uppväckt vid 400 för att äta vad flygbolagen kallar frukost :(

Hade dom istället avgått 5 timmar senare på säg torsdag och fredag så hade dom flesta hunnit med en anslutningsflyg till Arlanda och man landar ändå i tid för att kunna hinna till stranden samma dag.

Samtidigt blir avgångstiden från Bangkok rimligare så att man har en chans att hinna dit samma dag utan en meningslös natt i Bangkok.

Visst är det så att man tycker olika men för mig är det som sagt den perfekta avdångstiden. Jag kommer hellre ner till hotellet och incheckad och ligger vid poolen vid 12,00 än 16:00.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja,en bensträckare i Istanbul gör jag aldrig om!

En kaviartub med plastsäten till Istanbul sedan

ingen som talar engelska,gömd gateskylt till BKK.

Ogästvänligt i största allmänhet,behandlades som boskap

i alla kontroller!

Nej,raka spåret ska det vara! >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Nu har Norwegian släppt bokningspriser för nästa vinter. Ligger från 3500 kr t o r utan incheckat bagage. Seatpitch 31'' med dreamlinern verkar dock inte kul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har Norwegian släppt bokningspriser för nästa vinter. Ligger kring 3900 kr t o r utan incheckat bagage. Seatpitch 31'' med dreamlinern verkar dock inte kul.

för 3900 kan jag sitta lite trångt... Jag har suttit typ 15 timmar på en andraklass buss i Thailand å de va mindre kul...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har Norwegian släppt bokningspriser för nästa vinter. Ligger från 3500 kr t o r utan incheckat bagage. Seatpitch 31'' med dreamlinern verkar dock inte kul.

Smalt blir det också med 3-3-3 i ett så litet flygplan. Med direktflyg blir det inte roligt att sitta där i 11 timmar i vad som egentligen nästan är charterstandard.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kollade vad det skulle kosta att flyga de dagarna vi kan vara borta.

Alltså samma dagar som vi bokat med Turkish.

Priset var 11291 kr per person med Norwegian! (då är bagageavgift etc inte inkluderat.)

Så de biljetterna är alltså 300 kr billigare än Turkish Businessbiljetter... Skumt!?  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls skumt. Precis som andra lågprisbolag så lever Norwegian till viss del på att folk TROR att det är billigare att flyga med dem. Så istället för att vara medvetna konsumenter så kollar man bara upp Norwegian och bokar (alternativt även Ryanair för de är ju också SÅ billiga).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls skumt. Precis som andra lågprisbolag så lever Norwegian till viss del på att folk TROR att det är billigare att flyga med dem. Så istället för att vara medvetna konsumenter så kollar man bara upp Norwegian och bokar (alternativt även Ryanair för de är ju också SÅ billiga).

Det verkar bara vara vissa avgångar som är billiga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls skumt. Precis som andra lågprisbolag så lever Norwegian till viss del på att folk TROR att det är billigare att flyga med dem. Så istället för att vara medvetna konsumenter så kollar man bara upp Norwegian och bokar (alternativt även Ryanair för de är ju också SÅ billiga).

Det verkar bara vara vissa avgångar som är billiga.

Har hittat på nästan alla jag sökt på dock så försvinner dem snabbt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kollade vad det skulle kosta att flyga de dagarna vi kan vara borta.

Alltså samma dagar som vi bokat med Turkish.

Priset var 11291 kr per person med Norwegian! (då är bagageavgift etc inte inkluderat.)

Så de biljetterna är alltså 300 kr billigare än Turkish Businessbiljetter... Skumt!?  :cr

Med Norwegian skulle jag hamna på 12800, med tilläggen blir det 13900 + drinkarna ombord + en sista meningslös hotellnatt i Bangkok för att flyga trängsta reguljär flyg som finns med sämsta möjliga avgångstider!  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja,en bensträckare i Istanbul gör jag aldrig om!

En kaviartub med plastsäten till Istanbul sedan

ingen som talar engelska,gömd gateskylt till BKK.

Ogästvänligt i största allmänhet,behandlades som boskap

i alla kontroller!

Nej,raka spåret ska det vara! >:(

Så olika det kan upplevas.

Jag åkte med Turkish förra gången och tycker det var kanon.

Bättre än Qatar som jag åkt med denna gång.

Föredrar självklart direktflyg men 15.500 med Thai jämfört med 4900 med Turkish eller 5900 med Qatar gör ju valet ganska enkelt.

Det skall bli intressant att se vilka priser som Norwegian kan erbjuda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade resa i början på september för 1699 kr, vilket är helt ok.

Pluspaketet för 549 kr med mat, platsreservation och 1 kolli bagage.

Är det incheckat bagage eller handbagage?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade resa i början på september för 1699 kr, vilket är helt ok.

Pluspaketet för 549 kr med mat, platsreservation och 1 kolli bagage.

Är det incheckat bagage eller handbagage?

Incheckat bagage 20 kg.Handbagage 10kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade resa i början på september för 1699 kr, vilket är helt ok.

Pluspaketet för 549 kr med mat, platsreservation och 1 kolli bagage.

Är det incheckat bagage eller handbagage?

Tänk på att du får betala per incheckat väska! Tar du 2 väskor får du betala för 2 även om dom tillsammans väger mindre än 20kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade resa i början på september för 1699 kr, vilket är helt ok.

Pluspaketet för 549 kr med mat, platsreservation och 1 kolli bagage.

Är det incheckat bagage eller handbagage?

Incheckat bagage 20 kg.Handbagage 10kg.

OK, då blir det totalt 2248 kr enkel resa. Hittar man en returresa för samma pengar så hamnar man på ca. 4500 kr tor.

Snäppet billigare än Turkish då.

Erbjuder de samma komfort och service som dem så är ju norrmännen ett alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade resa i början på september för 1699 kr, vilket är helt ok.

Pluspaketet för 549 kr med mat, platsreservation och 1 kolli bagage.

Är det incheckat bagage eller handbagage?

Tänk på att du får betala per incheckat väska! Tar du 2 väskor får du betala för 2 även om dom tillsammans väger mindre än 20kg.

Inga problem med att få ner 20 kg i en väska, min stora sväljer lätt 35-40 kg så den blir bara halvfull med 20 ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×