Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
LARS O

Norwegian

Recommended Posts

Såg att Norwegians VD var på nyhetsmorgon i helgen pratade om direktflyg mellan Arlanda-BKK. Men det sades inget om när eller priser. Har försökt googlat, men har inte hittat något. Någon som vet. Mvh.

Guest mpl

Det hela bygger på att dom får Boeing dreamliner som är betydligt bränslesnålare än äldre maskiner, men om jag inte minns fel har Boeing allvarliga produktionsproblem kring dessa plan.

Norviegans VD var med i TV4 Nyhetsmorgonlördag för ca tre år sedan. Fick en fråga om att prrsonal hade klagat över saker. Genast efter intervjun gick han ut och började ringa för att kolla vem. Precis som Ryan Air kanske inte den bästa arbetsplatsen då dom nu försöker att lägga ut personal på personalbolag utomlands.

Ser dock fra till att dom får igång Scandinavien-Bangkok till ett hyfsat pris och att man även får ta bagage med sig.

Om nu Norwegian nån gång slutar prata och börjar flyga så tror jag inte att dom att försöka slåss mot dom billigaste flygbolagen typ Air China, varför skulle dom det?

Med direktflyg som många gillar, nya flygplan, får dom sen till en vettig kvällsavgång och har reguljär standard ombord och inte charter standard så tror jag att dom lätt kan lägga sig strax under Thai och ändå sälja fullt.

Däremot släpper dom nog en bunt sanslöst billiga biljetter i början så den som är snabb att boka kan säkert hitta ett kap.

Jag har en vän som arbetar som kapten på Norwegian. Vi pratade om detta i helgen faktiskt. Han berättade att de kommer dra igång med Bangkok och New York i början av 2013 (förhoppningsvis januari 2013). All crew på dessa linjer, ja även New York, kommer vara baserade i BKK och ansökan om att hamna på den nya flygplanstypen och därmed placeringen i Bangkok var i full gång. Antar att placeringen i BKK gör att man kan hålla nere arbetsgivaravgifter etc och därmed ha bra priser. Dessutom kommer man börja flyga till minst två ytterligare härliga destinationer, Sydafrika och Rio.

/P

Om nu Norwegian nån gång slutar prata och börjar flyga så tror jag inte att dom att försöka slåss mot dom billigaste flygbolagen typ Air China, varför skulle dom det?

Med direktflyg som många gillar, nya flygplan, får dom sen till en vettig kvällsavgång och har reguljär standard ombord och inte charter standard så tror jag att dom lätt kan lägga sig strax under Thai och ändå sälja fullt.

Däremot släpper dom nog en bunt sanslöst billiga biljetter i början så den som är snabb att boka kan säkert hitta ett kap.

Tror du har fel och dem kommer att vara överlägset billigast och inte bara strax under Thai.

Varför tror du det? Dom torde sätta priserna för bästa förjänst och jag kan inte se annat än att dom lätt kan konkurera med Thai förutsatt att dom har reguljär standard vilket jag inte vet nåt om.

Varför tror du det? Dom torde sätta priserna för bästa förjänst och jag kan inte se annat än att dom lätt kan konkurera med Thai förutsatt att dom har reguljär standard vilket jag inte vet nåt om.

För att det är ett lågprisbolag. Har svårt att se att dem kommer att köra rejuljär service ombord på sina longhauls då dem inte gör det på kortare distanser och absolut inte samma benutrymme mm. Dem flygningar jag har gjort med Norwegian har varit ett mer likt charter än reguljärt. 

Och att priserna jag sett för Norwegian sagt ca 2000 till New York och ca 2500 till Bangkok.

Norwegian släpper biljetterna till Bangkok och New York i samband med deras 10-årsjubileum i september. (1990:- NOK enkel till New York) :kla

Har du källa på det?

/Toby

För att det är ett lågprisbolag. Har svårt att se att dem kommer att köra rejuljär service ombord på sina longhauls då dem inte gör det på kortare distanser och absolut inte samma benutrymme mm. Dem flygningar jag har gjort med Norwegian har varit ett mer likt charter än reguljärt. 

Och att priserna jag sett för Norwegian sagt ca 2000 till New York och ca 2500 till Bangkok.

Tror dom får svårt om dom ska köra charter trångt. Charterresenärer är vana vid det, reguljär resenärer är det inte.

AirAsia försökte inte ens med charter trångt på Paris och London utan hade vanligt benutrymme. Fast dom fick ju lägga ner. :)

Norwegian släpper biljetterna till Bangkok och New York i samband med deras 10-årsjubileum i september. (1990:- NOK enkel till New York) :kla

4500 svenska retur... Inte särskilt billigt.

Jag har en vän som arbetar som kapten på Norwegian. Vi pratade om detta i helgen faktiskt. Han berättade att de kommer dra igång med Bangkok och New York i början av 2013 (förhoppningsvis januari 2013). All crew på dessa linjer, ja även New York, kommer vara baserade i BKK och ansökan om att hamna på den nya flygplanstypen och därmed placeringen i Bangkok var i full gång. Antar att placeringen i BKK gör att man kan hålla nere arbetsgivaravgifter etc och därmed ha bra priser. Dessutom kommer man börja flyga till minst två ytterligare härliga destinationer, Sydafrika och Rio./P

Direktflyg dit vore en höjdare. Ser fram emot mer information.

Har du källa på det?

/Toby

Ja, Dem börjar sälja biljetterna 6 månader innan första avgång.

Tack för dom länkarna toke. Man siktar på att flygningarna till BKK ska starta i Mars nästa år, med biljettstart i Sept-Okt. Så enligt VDn Björn Kjos så är det snart time att beställa. Man vill ha exakt leveransdatum från Boeing först. Ser också att Fritidsresor ska börja flyga med dreamlinern vintern 2013, nån månad före Norwegian. Undrar vad Fritidsresor kommer att ta för priser.