Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MattiasJG

Visum, under 20 år

Rekommendera Poster

Hej, måste först och främst säga att det här är ett grymt forum.

Nu till saken..

Åker snart ner till Thailand och träffar tjejen för tredje gången sedan i februari. Vi har då planer på att fixa ett Visum till henne. Tycker det verkar lite halvkrångligt att fixa visum och som grädde på moset så har tjejen inte fyllt 20 ännu, blir det ännu krångligare då?

Enligt http://www.vfsglobal.com/sweden/thailand/pdf/Visa-for-Tourists-26July12.pdf så behövs underskrift och kopia på målsmans id-handlingar m.m om man är under 18år.

och enligt http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Besoka-Sverige/Visum-for-att-besoka-Sverige/Visum-for-sokande-under-18-ar-sys/

så är det under 20år som gäller.

Vilket är det som egentligen gäller? Under 18år eller under 20år?

Har även kollat runt här på forumet för att bli lite klokare på det här med visum men greppar inte allt ännu. Skulle någon vänlig själ kunna skriva vilka papper jag ska fylla och vilka papper hon ska fylla i? Gärna också om det är något man ska tänka på. Ju mer tips och råd hur man går till väga desto bättre.

Tacksam för svar.

Och om elglenno undrar... jag är 21 och inte 60+ :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Snusk!!!!!! haha jag har nog allt haft mina svängar med thai brudar med ;) Finns ju thaikonsult här på forumet kostar inte så värst fixar allt åt dig henne anlita dom om du nu inte är 21 år och fattig student vilken bar träffades ni i? hahha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Ohh nu ficka jag dåligt samvete men jag skulle iaf anlita thaikonsulten för då vet man ju att allt blir rätt och riktigt även fast det säkert är skit lätt att fixa själv dom lär ju gå igenom pappren innan dom skickas vidare så allt stämmer.

Men varför kan du inte få hennes föräldrars medgivande då är ju bara att fixa precis allt bättre skicka för mycket papper än för lite. Att fixa det jag nu klistrat in borde inte vara så svårt om ni har en seriös relation. För övrigt tycker jag det är bra att päronen måste ge sitt medgivande när man är så pass ung och ska till en man i annat land :) Har du träffat hennes familj? du får ursäkta men jag får sån här patong bar 21 år kär och galen vibbar sorry  

1. Ansökningsformuläret måste vara underskrivet av en vårdnadshavare.

2. Födelsebevis för den sökande

3. Medgivande från båda föräldrar att resa utomlands. Om det bara finns en vårdnadshavare ska en handling som visar detta medfölja ansökan. Handlingarna skall vara i original och utfärdade av vederbörlig thailändsk myndighet. Ytterligare ska bifogas kopior på vårdnadshavarnas id-kort.

Thailändska handlingar ska lämnas in tillsammans med en översättning utförd av en auktoriserad översättningsbyrå. Ambassadens personal kan tyvärr inte bistå med hjälp att fylla i blanketter eller att översätta handlingar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar glen.

Är det nödvändigt att kontakta thaikonsult i detta ämne alltså? Tycker inte att det borde vara så svårt att fixa detta själv. Men tack för tipset ska kolla upp det vidare.

Det är säkert inga som helst problem att få ett medgivande från hennes mamma, och som du säger så är det bara bra att föräldrarna måste ge sitt medgivande.

Eftersom det står olika så undrar jag bara vilket som stämmer, om det är 18 eller 20 år som gäller. Någon gammal veteran här på forumet vet säkert.

Mer tips och råd välkomnas.

btw, vilken fattig student åker till Thailand 3 gånger på 7 månader? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Myndighetsåldern i Thailand är la 20 år?

Det kanske är flygbolagen som har en gräns på 20 och att det är för dom du måste visa intyg precis som det är i Sverige när ungdomar ska resa ensamma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Myndighetsåldern i Thailand är la 20 år?

Det kanske är flygbolagen som har en gräns på 20 och att det är för dom du måste visa intyg precis som det är i Sverige när ungdomar ska resa ensamma.

det borde den vara i sverige med 25 kanske :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Myndighetsåldern i Thailand är la 20 år?

Det kanske är flygbolagen som har en gräns på 20 och att det är för dom du måste visa intyg precis som det är i Sverige när ungdomar ska resa ensamma.

har inte visat något intyg och då reste vi runt rätt bra innan 20 men kan ju ha ändrats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Smidigt att det ligger företag som hjälper till mot betalning för att få visa i samma byggnad som ambassaden :) smart

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din flickvän kan anlita vår samarbetspartner Pacific Travel på 14.e våningen i samma hus som Svenska Ambassaden i Bangkok. De skriver ansökan, översätter, säljer försäkringar och flygbiljetter.

Mvh Thaikonsult

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×