Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst mrmuffin

Fråga till Jimmieboy om Lanta Language School

Rekommendera Poster

Gäst elglenno

Nickade till lite tydligen :)

Så närmare 3800+3000 kr/månad får våra flyktingar då efter skatt utan att bidragit med något till vår sammhälle ?

Ge mig det med så kan jag ge mitt jobb till någon annan medans jag studerar i Thailand. 

Vore faktiskt roligt om det gick att lösa så jag vill resa 1år så kan någon annan ta mitt jobb den tiden och jag får dennas ersättning men nej nej för det ska vara konkurrens om jobben.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Nickade till lite tydligen :)

Så närmare 3800+3000 kr/månad får våra flyktingar då efter skatt utan att bidragit med något till vår sammhälle ?

Ge mig det med så kan jag ge mitt jobb till någon annan medans jag studerar i Thailand. 

Vore faktiskt roligt om det gick att lösa så jag vill resa 1år så kan någon annan ta mitt jobb den tiden och jag får dennas ersättning men nej nej för det ska vara konkurrens om jobben.

Det fanns ju något som kallades friår ett par år sedan, var väll sossarna som hade det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Nickade till lite tydligen :)

Så närmare 3800+3000 kr/månad får våra flyktingar då efter skatt utan att bidragit med något till vår sammhälle ?

Ge mig det med så kan jag ge mitt jobb till någon annan medans jag studerar i Thailand. 

Vore faktiskt roligt om det gick att lösa så jag vill resa 1år så kan någon annan ta mitt jobb den tiden och jag får dennas ersättning men nej nej för det ska vara konkurrens om jobben.

Det fanns ju något som kallades friår ett par år sedan, var väll sossarna som hade det?

jo har för mig det var så men var väl med en massa krav för att man skulle få det så, men har man en bra arbetsgivare skulle man ju faktiskt kunna be denna säga upp en för att sen anställa en igen kan man ju stämpla och det blir samma pengar för någon annan har ju ens jobb medans tiden :) förstår inte riktigt varför man inte bara inför medborgarlön för slipper man massa dyra myndigheter som dom som fuskar ändå fuskar med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ner till koh lanta plugga på LILS i 3 månander,

skulle behöva tips om ett bra boende men endå billigt boende :)

Bra boende är la billigt boende? Eller hur man nu ser på saken..

Det finns ganska så mycket att välja på och mitt tips är att fixa det på plats. boka in nån natt på hotell och gå runt å kolla pris när du väl är där.

Jag bodde först på Garden Hill och sen precis bredvid skolan.

Vilken period ska du plugga där btw?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

börjar med tack för du svara.

Jag har prata med en kompis som var där ner ett tag sen.. han sa som du fixa det när du är där nere det finns massa och välja bland nu under låg säsongen

jag åker ner du den 29 augusti

Skolstart blir 3sep fram till dec, efter det tänkte jag åka vidare till Samui

blir att träna thaiboxning kanske combinera med yoga

Ska försöka vara där över hela vintern, men man vet juh inte.. Hur gjorde du med visum om man får fråga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har prata med en kompis som var där ner ett tag sen.. han sa som du fixa det när du är där nere det finns massa och välja bland nu under låg säsongen

jag åker ner du den 29 augusti

Skolstart blir 3sep fram till dec, efter det tänkte jag åka vidare till Samui

Ska själv ner den 24 Oktober och fortsätta med studierna :) men de börjar inte förrän den 3:e december :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hey jimmyboy.. Hur mycket la du på boende och mat per månad?

När jag bodde på Garden Hill betalade jag 8000 bahht per månad plus el och vatten (500 baht i medel)

Mat: Kanske ett medel på 200 baht per dag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×