Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Thailandassistans

Personliga assistenter sökes till Thailand

Rekommendera Poster

Vi planerar på sikt att starta en verksamhet som assistansanordnare i Thailand.

Planeringen utgår från att erbjuda svenska funktionsnedsatta personer, som har beslut om personlig assistans via Försäkringskassan i Sverige, längre vistelser i Thailand där vi ordnar den personliga assistansen på plats i Thailand.

Vi söker därför på sikt personliga assistenter för längre uppdrag i Thailand:

Kvalifikationskrav:

Du har god svenska, både muntligt och skriftigt.

Du har mycket god kommunikationsförmåga och erfarenhet från att jobba med människor.

Meriterande:

Om du har utbildning/erfarenhet som personlig assistent, undersköterska, vårdare, arbetsterapeut, sjukgymnast, sjuksköterska eller annan lämplig bakgrund.

Om du pratar och skriver på thai.

Du har thailändskt medborgarskap.

Lön

Mycket goda förutsättningar utifrån thailändsk nivå. Individuell lönesättning utifrån utbildning/erfarenhet.

Vi söker även en eller ett par delägare/samarbetspartners till verksamheten enligt följande profiler:

Någon som har lång och fördjupad erfarenhet av personlig assistans och som har ett brett kontaktnät mot assistansberättigade. Gärna någon som också jobbat administrativt på ett assistansbolag.

eller

Någon som har stor erfarenhet av att driva och utveckla företag. Kanske någon med goda erfarenheter av marknadsföring, web etc. Gärna med erfarenheter från thailändska förutsättningar.

eller

Någon som själv är assistansberättigad, har minst ca 70-80 timmars assistans/vecka idag och skulle vilja ha en stadig tillvaro i Thailand ca 5-6 månader om året under lång tid framöver. Någon som med sin erfarenhet vill vara med att utveckla vår verksamhet. 

Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent eller bli delägare/samarbetspartner i verksamheten så maila en presentation till: peterkiruna@live.se

Varm välkommen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmieboy

Givetvis kommer vi komma dit. Var sak har sin tid och det gäller att prioritera och göra saker i rätt ordning. Vi får bygga skrovet först innan vi sätter mast och segel. Jag läste din blogg förresten. Kul läsning! Är du kvar i Thailand?

Mvh

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmieboy

Givetvis kommer vi komma dit. Var sak har sin tid och det gäller att prioritera och göra saker i rätt ordning. Vi får bygga skrovet först innan vi sätter mast och segel. Jag läste din blogg förresten. Kul läsning! Är du kvar i Thailand?

Mvh

Peter

Jo det har du iof helt rätt i... Tycker btw som att det låter som en bra idé och tror att ni kommer lyckas bra om ni får tag i rätt folk.

Nej jag är i Sverige för tillfället men åker dit för en kort semester i november men sen funderar jag på en längre visit i början av nästa år. Beror lite på jobb och sånt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Varför ska jag få betalt i THAI mått när du tar betalt i svenska mått?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Varför ska jag få betalt i THAI mått när du tar betalt i svenska mått?

Gör inte dom flesta så?

tror jag inte om det handlar om en tex fysisk sak du säljer sjunker priser på varan genom att man har billig arbetskraft men nu ska det tas ut fullt betalt från staten du, jag, vi och sen inte betala till den anställdas pension osv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför ska jag få betalt i THAI mått när du tar betalt i svenska mått?

Gör inte dom flesta så?

Nja ... kravet är svenska i tal och skift. Vill man betala med thailändsk lönenivå, så skulle jag säga att de får leta efter thailändsk personal som pratar/skriver svenska.

Känns mer som man vill tjäna själv bra pengar på statliga medel från försäkringsklassan och billig arbetskraft, utan att betala svenska arbetsavgifter mm.. De kan de väl ta och lära upp thai vad gäller språket och anställa de. Detta känns som alla andra "svenska" företag som; hittills mest telemarketingföretag som man har sett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Helt ok att göra detta om tex den som köper assistansen betalar privat och inte av statliga medel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Elglenno

Tack för dina synpunkter. Som vi också skriver så kommer lönesättningen vara förmånlig. Lever man som anställd som personlig assistent i Thailand en längre period, så har du i allmänhet väsentligt lägre omkostnader än i Sverige. Vi kommer jobba hårt för att de som jobbar i vår verksamhet skall trivas och känna att de har förutsättningar så de vill stanna på sikt. Vi kommer också se till att det finns gott om utrymme för assistansomkostader och vi kommer jobba aktivt med trivselaktiviteter för assistenter och brukare. I övrigt kommer vi givetvis efterleva svenska och thailändska myndigheters krav på en verksamhet av denna art. 

Mvh

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej Elglenno

Tack för dina synpunkter. Som vi också skriver så kommer lönesättningen vara förmånlig. Lever man som anställd som personlig assistent i Thailand en längre period, så har du i allmänhet väsentligt lägre omkostnader än i Sverige. Vi kommer jobba hårt för att de som jobbar i vår verksamhet skall trivas och känna att de har förutsättningar så de vill stanna på sikt. Vi kommer också se till att det finns gott om utrymme för assistansomkostader och vi kommer jobba aktivt med trivselaktiviteter för assistenter och brukare. I övrigt kommer vi givetvis efterleva svenska och thailändska myndigheters krav på en verksamhet av denna art. 

Mvh

Peter

kommer nog funka men du kommer få vara beredd på att ha en Janne josefsson i släp tåg :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen Elglenno

Vi är mycket seriösa i våra verksamhetsplaner och har själva lång erfarenhet från utredningsarbete på statliga myndigheter, så du kan vara lugn i att verksamheten har intentioner och kompetens som ligger helt i linje med svenskt och thailändskt lagrum.

Tråkigt....men det känns som du bara vill sprida lite av den "svenska avundsjukan". Och den tycker jag vi har fått nog av.

Mvh

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej igen Elglenno

Vi är mycket seriösa i våra verksamhetsplaner och har själva lång erfarenhet från utredningsarbete på statliga myndigheter, så du kan vara lugn i att verksamheten har intentioner och kompetens som ligger helt i linje med svenskt och thailändskt lagrum.

Tråkigt....men det känns som du bara vill sprida lite av den "svenska avundsjukan". Och den tycker jag vi har fått nog av.

Mvh

Peter

haha nej inte avundsjuk men du söker delägare osv då lär du kanske få vissa mindre trevliga frågor. Vad heter bolaget och vart är det reggat?  ps du missade Tet i varmt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Vi är precis i början av planeringen av denna verksamhet. Jag ser det som lämpligt i detta initiala läge att använda ett sånt här forum för att göra lite research inför fortsatt planering. Frågor är välkomna, men det är inte säkert att vi har möjlighet att svara på inlägg gjorda här på forumet. Vi är inte intresserade av att använda vår tid att svara på diverse mer eller mindre seriösa kommentarer. Vi är intresserade av att skapa kontakter och nätverk, med de som är seriöst intresserade. Och vi välkomnar dessa att ta en kontakt via angiven mailadress om det finns frågor och intresse.

Med vänlig hälsning

Peter 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej igen

Vi är precis i början av planeringen av denna verksamhet. Jag ser det som lämpligt i detta initiala läge att använda ett sånt här forum för att göra lite research inför fortsatt planering. Frågor är välkomna, men det är inte säkert att vi har möjlighet att svara på inlägg gjorda här på forumet. Vi är inte intresserade av att använda vår tid att svara på diverse mer eller mindre seriösa kommentarer. Vi är intresserade av att skapa kontakter och nätverk, med de som är seriöst intresserade. Och vi välkomnar dessa att ta en kontakt via angiven mailadress om det finns frågor och intresse.

Med vänlig hälsning

Peter 

Förstår att du inte har tid att svara på alla frågor men tycker att det höjer din/er trovärdighet att faktiskt svara på frågor öppet då det annars slösar mer av din tid att svara på kanske samma fråga flera gånger i enskilda mail :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Vi är precis i början av planeringen av denna verksamhet. Jag ser det som lämpligt i detta initiala läge att använda ett sånt här forum för att göra lite research inför fortsatt planering. Frågor är välkomna, men det är inte säkert att vi har möjlighet att svara på inlägg gjorda här på forumet. Vi är inte intresserade av att använda vår tid att svara på diverse mer eller mindre seriösa kommentarer. Vi är intresserade av att skapa kontakter och nätverk, med de som är seriöst intresserade. Och vi välkomnar dessa att ta en kontakt via angiven mailadress om det finns frågor och intresse.

Med vänlig hälsning

Peter 

Du har inte behörighet för Köp/Sälj/Tjänster-kategorin, men jag flyttade tråden hit ändå istället för att radera den, men det är kanske bättre att vi raderar den, så slipper du få några kommentarer överhuvudtaget?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag är mycket intresserad av detta kanske som partner,kund,Arbetare :) det svåra är inte att få kunder i denna fråga skulle jag vilja påstå det jobbiga borde vara att få med sig myndigheten och där vore jag mycket intresserad av att veta hur långt ni kommit? Det finns ju sådana här bolag i Sverige som går riktigt bra då dom lyckats minimera kostnaderna, för att myndigheten är helt odugliga i vissa enkla planerings saker och på så sätt gör profit, Jag har ju svårt att tänka mig att Svenska staten går in och hyr assistans åt brukaren av ett bolag som inte betalar lön som denna skall till sin svenska anställda personal det vore ju som att svenska staten skulle hyra svart arbetskraft till att bygga en skola hur har ni lyckats med att få med myndigheten?   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen Elglenno

Du är varmt välkommen med en utförligare presentation av dig själv via tidigare angiven mail, och vad du skulle kunna tillföra verksamheten som anställd eller delägare. Är du intresserad utifrån rollen som framtida assistentberättigad/kund så skicka gärna ett mail med information om dina behov och förutsättningar så börjar vi där.

Med vänliga hälsningar :)

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej igen Elglenno

Du är varmt välkommen med en utförligare presentation av dig själv via tidigare angiven mail, och vad du skulle kunna tillföra verksamheten som anställd eller delägare. Är du intresserad utifrån rollen som framtida assistentberättigad/kund så skicka gärna ett mail med information om dina behov och förutsättningar så börjar vi där.

Med vänliga hälsningar :)

Peter

Jag skulle nog vilja att du först la upp en profil på dig/er först tänk om jag vill skicka min handikappade mor till er då skulle jag först vilja veta Vem du/ni är och inte skicka en profil på först mig själv och sen på min mor då jag inte har den blekaste aning om vem du/ni är hoppas du förstår mig i denna fråga. Det är med väldigt underligt att säg nu att bolaget inte ännu är reggat hur du kan söka personal tex eller för den delen partners utan att gå ut med fullständigt bolags namn eller namn och adress på bolagets huvud ansvarige öppet då jag som oftast alltid gör en ganska grundlig bakgrunds check på saker jag är intresserad av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Så ponera nu att du är seriös varför gör du själv inte i början av tråden först en helt utförlig presentation av dig och företaget förklarar en del om era tidigare sysslor kunskaper osv nej för det vill du ha enskild mail kontakt innan du lämnar ut hmmmm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag skulle vilja påstå att vill du ha att göra med seriösa personer och inte snurr skallar som gör allt för att flytta till Thailand får du nog vara lite mer öppen innan du kräver information från tex personer som är mycket duktiga på det dom gör.

Skulle vilja se Tråd starten lite mer seriös från din sida då detta kan anses som att enbart få in personuppgifter till diverse ändamål även fast nu detta inte alls är så i detta fall,

söker man personer/kunder mm borde man ha kommit så långt att man vågar från företagets sida skriva ut namn och kanske adress bara ett kort Peter är för mig alldeles för lite information för att våga skicka uppgifter om mig själv.

Mvh/Glen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vore med kul att veta hur din personal skall vara försäkrad ponera att jag går med min brukare och råkar av misstag köra denna rätt in i en bil när vi ska gå över gatan blir då jag som arbetare hos dig personligt ansvarig eller blir du det?

säg att anställda per går med min mor på stranden skiter i henne går super i en bar min mor dör på stranden vem är då ansvarig? Visst är det billig arbetskraft men vad händer med försäkringarna har ni personalförsäkring eller ska man stå för det själv? För Brukaren går nog det mesta förmodligen på reseförsäkringen men säkert inte allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Glen

Som jag uttryckt flera gånger så är vi mycket tidigt i planeringsfasen. Vi känner därför inte att det är angeläget att här öppet på forumet presentera mer av vem vi är eller vår egen bakgrund. De som nu är seriösa i sitt intresse kommer ändå få all nödvändig information via mailkontakt efter hand. Jag har haft samma förfrågan ute på andra forum och fått många seriösa intressenter av arbete och i viss mån personer som har rätt bakgrund att bli samarbetspartners i verksamheten. Dom har hört av sig till oss via mail och fått mer information efterhand. Det är fritt att höra av sig till oss om man har intresse. Det är också helt fritt vilken information man lämnar om sig själv, så ingen behöver på något sätt känna att man utelämnar sig själv. Den som känner obehag av att skicka någon typ av presentation till oss skall givetvis låta bli.

När vi kommer längre fram i planeringen så kommer vi inte att använda detta forum, utan då går vi ut med en vanlig presentation med en seriös hemsida där du som vill kan läsa alla detaljer om vår verksamhet. Vi kommer dessutom använda andra kanaler för att marknadsföra oss. Den som är orolig för oseriösa näringsidkare skall veta att regering och riksdag senaste åren har skärpt upp kontroller och krav på transparens och redovisning av företag som driver verksamhet inom personlig assistans. Dessutom sker sedan 110101 en omfattande tillståndsprövning av de som vill bedriva verksamhet som assistansanordnare. Ytterligare förslag om tajtare uppföljning av verksamhet av denna art ligger dessutom för beredning på hög nivå, vilket vi välkomnar.

Mvh

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peter,

Tycker det låter som en fantastisk bra ide och ett bra tänk utanför "boxen", bra jobbat fortsätt så, all kreativitet är bra tycker jag!!

Elglenno,

Förstår att du tycker som du gör, men vad är skillnaden mellan att jobba i Norge och tjäna pengar men inte få pension mm eller thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Peter,

Tycker det låter som en fantastisk bra ide och ett bra tänk utanför "boxen", bra jobbat fortsätt så, all kreativitet är bra tycker jag!!

Elglenno,

Förstår att du tycker som du gör, men vad är skillnaden mellan att jobba i Norge och tjäna pengar men inte få pension mm eller thailand?

nja jag är lite mer även om detta kommer kanske låta lite grymt tycker iden är klockren i både för brukaren och företagaren mitt problem är egentligen att den personen som ser till att FK betalar ur pengar till brukaren som sen i sin tur väljer vilket assistans bolag den skall anställa kanske väljer ett bolag med billig arbetskraft som sedan inte behöver bry sig om sociala avgifter utan tar marginalen ner i egen ficka. Sen att FK bara betalar ut pengar utan att man har ordentliga affärs inriktade personer som kan förhandla ett bra pris mot assistans bolagen om man ändå ska hyra in ett sådant som skiter i sociala avgifter kan man ju förhandla ner priset betydligt och skatte betalaren blir då kanske med nöjd. Eller så ska man vara lyckligt lottad att man bor i Sverige som handikappad med allt vad den hjälpen innebär och inte behöva dra sig runt på en skateboard i bankok jag vet inte om jag är beredd att tycka att handikappad skall kunna resa på skatte pengar. Jag vet inte 100% reglerna i Norge fast jag faktiskt själv varit där och fått lön av ett Norskt bolag men där är det andra regler och jag tror faktiskt att om du jobbat där så är den lönen med pensions grundade och för den delen att om du skulle bli av med jobbet kan du till och med stämpla försäkringarna är goda osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×