Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
ziplock

Thai Air:s renoverade 747

Recommended Posts

Vet inget om  thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut!

Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början.

Jag förstår inte de resonemanget. Varför skulle det vara dåligt att använda poäng till att uppgradera? Skulle man köpa en hel resa istället då eller? Det lär väl gå lös på en hel del poäng.

Vet inget om  thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut!

Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början.

Jag förstår inte de resonemanget. Varför skulle det vara dåligt att använda poäng till att uppgradera? Skulle man köpa en hel resa istället då eller? Det lär väl gå lös på en hel del poäng.

Att boka en business brukar va dubbla poängen jämfört med apklass samtidigt som den i verkligheten kostar 3 - 5 gånger så mycket. Brukar heller inte va nån större poängskillnad mellan att boka en business jämfört med poängen som behövs för en uppgradering!

Det bästa är därför normalt att man väntar tills man har poäng för att boka en business direkt.

Återigen, det är ett generellt resonemang. Vet inget om ROP, har ingen tanke på att skaffa det då jag nästan aldrig flyger Thai och är star guld i ett annat bolag. Var bara en varning i all vänlighet.

Fick följande info från Thai Air i dag:

Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013. 24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen.

Copenhagen will also operate double daily on Fridays and Sundays to Bangkok between July 01 –August 18 2013.

Så vi som dyrkar Premium kan fortsätta åka Thai! :)

Är på konferens med jobbet idag och satt uppe i baren på 12 våningen på nya Clarion hotell på Arlanda och såg när Thai-air kärran taxade in.

Drabbades av en oerhörd resfeber. Vi hoppar över thailandsresan detta år av olika orsaker... det kommer vi inte att göra om nästa år.

:nono:

Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013. 24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen.

Copenhagen will also operate double daily on Fridays and Sundays to Bangkok between July 01 –August 18 2013.

Flög i en 777-300ER. Ekonomi känns så där med benutrymme etc. Skärmarna var den senaste modellen, så kommer de flyga på Sthlm så är det bra. Nu gäller det bara hitta bra platser. 747:an hade man ju utstuderat.

Finns det något officellt uttalande VARFÖR de byter byter nufittade 747???

Flyga premium kan du men med färre premium platser finns nog risken att dom snorbilliga kampanjpriserna försvinner.

Japp, det lär säkert bli dyrare. Men konkurrensen har ökat, flera flyger direkt ARN-BKK numera, krav på komfort har ökat etc. Vi får se. Det är föga troligt att jag åker AP klassen i framtiden... för lång för det.

Det kan du ikke. Men jeg tror thai først renoverer dom sidste 2 kærrerne efter direkte til Phuket er slut for denne sæson. Du kan kun håbe. Tg953 i går var en renoveret (tgn)

Hej

Någon som har koll på hur det går med dessa renoveringar på Thais 747??

Ser att de ibland rullar med TG-A och TG-B från Stockholm. Dessa är ju inte renoverade...

Nyss hemkommen från Thailand. Åkte i Premium Economy klassen. Egen in-chcknings disk på Arlanda, tar ca 5 minuter max, tyvärr ingen separat i Bangkok, ca 45min kö. Hade turen att få åka nyrenoverad 747:or åt båda hållen. Stolarna är grymma och kan via en fjärrkontroll i armstödet ställas in i en uppsjö olika lägen, allt i från rak i ryggen till ligg läge, och ryggmassage funktion finns också. Tom jag som är 185+ lång kunde sova denna resa. De gamla stolarna SUGER jämfört med de nya. Sen föredrar nedervåningen och längst fram till vänster. Ingen framför dig ingen till höger, all plats i världen och noll spring. Men det absolut största pluset på nedervåningen, luften! Övervåningen kan vara överjävligt varm beroende på vart man sitter och känns trängre. Påtalade värmen för kabinpersonalen som bara log och ryckte på axlarna. Maten och dyck är också nice i Premium. Skumpa rules! :) Här är lite bilder:

747-400 Seatplan Firstclass och Premium Economy:

747_seatplan.jpg

Fjärrkontrollen till stolen:

chair_remote.jpg

Premium Economy lowerdeck rad 22 (stolen kan bli ännu längre!):

lowerdeck_rad22.jpg

Premium Economy upperdeck (rad 14-11):

upperdeck1.jpg

Premium Economy stolen (rad 12):

upperdeck_rad12.jpg

Har ni frågor so fire away bara! :)

Hej

Jag ser att Thai flygit flera gånger med HS-TGF(747-400)från Stockholm sista tiden. Vet någon om Premium economy är Uppgraderad i HS-TGF??

Nyss hemkommen från Thailand. Åkte i Premium Economy klassen. Egen in-chcknings disk på Arlanda, tar ca 5 minuter max, tyvärr ingen separat i Bangkok, ca 45min kö. Hade turen att få åka nyrenoverad 747:or åt båda hållen. Stolarna är grymma och kan via en fjärrkontroll i armstödet ställas in i en uppsjö olika lägen, allt i från rak i ryggen till ligg läge, och ryggmassage funktion finns också. Tom jag som är 185+ lång kunde sova denna resa. De gamla stolarna SUGER jämfört med de nya. Sen föredrar nedervåningen och längst fram till vänster. Ingen framför dig ingen till höger, all plats i världen och noll spring. Men det absolut största pluset på nedervåningen, luften! Övervåningen kan vara överjävligt varm beroende på vart man sitter och känns trängre. Påtalade värmen för kabinpersonalen som bara log och ryckte på axlarna. Maten och dyck är också nice i Premium. Skumpa rules! :) Här är lite bilder:

747-400 Seatplan Firstclass och Premium Economy:

Har ni frågor so fire away bara! :)

Har en fråga; vad är det för eluttag i planen? Kan jag koppla in min dator och surfplatta?

Finns wi-fi?

Blev visst mer än en fråga..  :cool

Du kan nog börja glömma dom gamla 747 kärrorna, från 17 Juli så kör Thai med 777 istället

Då gäller samma fråga för det planet   :cool

Eluttag ja, wifi nej

HS--TGO startade just från Bkk. Nyuppgraderad kärra om jag fattat det rätt?

Det blev det! Undrar om de bjuder på Sangsom & Cola dagen till ära?!  :D

Borde du veta nu eftersom du varit i luften en stund ;)  Snart har du passerat Åland om du inte visste det hehe.

Någon som vill ge betyg på 777orna?

Väldigt bra plan, klart bättre än 747:orna. Egen Tv med bra inflight entertainment, bra utrymme i sätet och fräscha plan i allmänhet. Får 4+ av mig. Kommer aldrig boka Norwegian när man ser vad Thai kostar på kampanj tex om man jmf med vad man får. Thai kommer stå sig väl mot arabbolagen när man tjänar 10 h per t/r-resa.