oleh 1 Report post Posted November 8, 2012 OK tak. Har den på Ipadden. Share this post Link to post Share on other sites
kamalasun 0 Report post Posted November 24, 2012 Hej, Nån som vet om de har bytt säten på de flesta planen nu? Åker i slutet av december och har barn som förstås längtar efter egna skärmar. Själv är jag mest nöjd över att det är en direktflight En annan fråga, jag tycker jag letar som en galning överallt men jag har svårt att hitta vilket plan man ska åka med. Var finns den infon? Tack alla snälla varelser här på forumet! Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted November 24, 2012 Jag ringde Thai i Stockholm och frågade om min avgång den 7:e januari. Detta planet har de bytt inredning i. MEN hon sa också att det kan bli sista minuten förändringar i tidtabellerna, då kan de sätta in ett annat plan! Målet är att alla ska vara klara före årsskiftet Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted November 24, 2012 Var länge sen dom skulle vart klara... Sverige ligger nog längst ner på Thais prioritet och jag skulle inte lita ett skvatt på vad dom säger efter alla lögner hittills. Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted November 24, 2012 Med en Thai:s planering så är det otroligt att det kommer fram rätt typ av flygplan på dessa sträckor Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted November 25, 2012 Klippt och klistrat från ett annat forum: Senaste nytt om Thai 747 från ARN De senaste veckorna ser det ut som att det börjar bli fler maskiner med den något nyare kabinen från ARN, dock främst på ARN-BKK och lite mer sällan på ARN-HKT. TGY har ju sedan tidigare uppgraderats till den allra nyaste inredningen och TGZ provflögs faktiskt idag, så den lär snart vara ute i trafik (dock inte från Skandinavien). När det gäller de kvarvarande "gamla" så har TGB har varit på en lite större check (cirka 4 veckor) och TGA är inne på samma just nu. TGF och TGG flyger fortfarande mycket på ARN och CPH. De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK: (G betyder gamla kabinen, N nya) v44 G N N N G N G v45 G G N G N G G v46 G N G G G N N v47 G N N N N N G Och på ARN-HKT (to lö): v44 G G v45 G N v46 N G v47 G G (Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.) Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted November 26, 2012 Fine oplysninger ! Har du det samme fra CPH ? Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted December 8, 2012 CaptainM, hört något mer om uppgraderingar av: - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG ? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 8, 2012 Copy/paste från annat forum: TGA - Äldsta kabinen, men just nu inne på verkstaden. (Eventuellt "bara" en c-check utan kabinutbyte) TGB - Äldsta kabinen, går ofta på ARN och CPH TGF - Just nu inne på verkstaden, troligen för utbyte av kabin och stor service TGG - Äldsta kabinen, men faktiskt den nyaste 747 som Thai har. Bara 9 år. Går ofta på ARN och CPH. TGY - Nyligen helt utbytt kabin, åker inte på skandinavien TGZ - Nyligen helt utbytt kabin, åker inte på skandinavien Övriga reg har en hyggligt ny kabin med sluttande lay-flat-stolar, så kallade "slip and slide" i Business - som säljs som Premium Economy hos oss. TGK, TGL, TGM och TGN ses ofta i Skandinavian och är de äldsta individerna - kring 20 årsstrecket. Som vanligt med Thai så gäller "ingen regel utan undantag". TGZ var på ARN i veckan... Share this post Link to post Share on other sites
Vaktis 0 Report post Posted December 9, 2012 Finns det bilder på de renoverade planen att se någon stans? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 9, 2012 Finns det bilder på de renoverade planen att se någon stans? Här är lite bilder från en nyrenoverad 747 från TG http://viewer.zmags.com/publication/56e8bb6d#/56e8bb6d/48 Share this post Link to post Share on other sites
skaata 0 Report post Posted December 9, 2012 Kollar förkortningarna för planen, men på min biljett står det bara TG 950. Åker från Copenhagen airport, 20/12. Renoverat plan eller inte? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 9, 2012 Kollar förkortningarna för planen, men på min biljett står det bara TG 950. Åker från Copenhagen airport, 20/12. Renoverat plan eller inte? I dagsläget är det en 747-400 på TG951 den 20/12 från CPH, så har du plats i Premium Economy är det lie-flat stolar. Mer exakt info än så kan nog inte ens TG ge dig. Ett tips är att den 19/12 gå in på http://www.flightradar24.com/data/flights/tg950 vid 19-tiden, då ser du vilket plan som lämnat BKK till CPH, vilket är det samma som du ska åka ner med. Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted December 9, 2012 Kollar förkortningarna för planen, men på min biljett står det bara TG 950. Åker från Copenhagen airport, 20/12. Renoverat plan eller inte? I dagsläget är det en 747-400 på TG951 den 20/12 från CPH, så har du plats i Premium Economy är det lie-flat stolar. Mer exakt info än så kan nog inte ens TG ge dig. Ett tips är att den 19/12 gå in på http://www.flightradar24.com/data/flights/tg950 vid 19-tiden, då ser du vilket plan som lämnat BKK till CPH, vilket är det samma som du ska åka ner med. En hel vetenskap ju Jag åker den 7/1-13 ifrån Arlanda - får helt enkelt bli en överraskning Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 9, 2012 Har man flyt och kommer med HS-TGY i åker i C-klass, blir det riktigt bra. Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted December 9, 2012 Har man flyt och kommer med HS-TGY i åker i C-klass, blir det riktigt bra. Jodu.....det lär ju inte hända för 6500:-/tor Arlanda-Bangkok-Phuket Kan man uppgradera en economy biljett? skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen..... Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 10, 2012 Har man flyt och kommer med HS-TGY i åker i C-klass, blir det riktigt bra. Jodu.....det lär ju inte hända för 6500:-/tor Arlanda-Bangkok-Phuket Kan man uppgradera en economy biljett? skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen..... royal silk skulle ju faktiskt kunna vara helt ok. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted December 11, 2012 Kan man uppgradera en economy biljett? skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen..... Ja, men det kostar. Om jag minns rätt så får man betala mellanskillnaden upp till nästa klass om det finns plats. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 11, 2012 Kan man uppgradera en economy biljett? skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen..... Ja, men det kostar. Om jag minns rätt så får man betala mellanskillnaden upp till nästa klass om det finns plats. http://www.thaiairways.com.au/vwm/upload/fabpics/97A_Standby_Upgrades_SYDMELBNE.pdf Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted December 11, 2012 Kan man uppgradera en economy biljett? skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen..... Ja, men det kostar. Om jag minns rätt så får man betala mellanskillnaden upp till nästa klass om det finns plats. http://www.thaiairways.com.au/vwm/upload/fabpics/97A_Standby_Upgrades_SYDMELBNE.pdf Tack för infon...... Share this post Link to post Share on other sites
Larsse 0 Report post Posted December 11, 2012 25000 bonuspoäng kostar en enkelresa att åka i bulan Share this post Link to post Share on other sites
Larsse 0 Report post Posted December 11, 2012 Glömde att det måste vara Q klass ej lägre Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted December 11, 2012 Glömde att det måste vara Q klass ej lägre Mmmm jo det är det som är problemet! Jag har köpt en kampanjbiljett, enligt Thai i Stockholm kostar det 42000 poäng att uppgradera denna Jag brukar sova minst halva resan, så det går bra ändå Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted December 11, 2012 Vet inget om thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut! Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början. Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted December 11, 2012 Vet inget om thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut! Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början. Tänkte nog ta med mig maken till New York för poängen denna gången Share this post Link to post Share on other sites