Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
ziplock

Thai Air:s renoverade 747

Recommended Posts

Någon som hört något nytt om dessa kärror? Verkar som om de fortfarande flyger med de icke renoverade ARN-BKK-ARN.

Dom körde visst över 2 till don Muang för renovering den här veckan,

så har vi tur så är det bara renoverade kärror efter nyår

Vet du vilka?

Några av dom här, kan ta reda på vilka, men hinner inte just nu.

Dom här har ingen speldosa ännu, dvs dom planen vi har haft i ett gäng år:  HS-TGA, B, F, G

Måste vara vid rad 34, 44 och 55.

Den här bilden är tagen från rad 50.

Typ 1 skärm per 100 pers, varav max 20 ser hyfsat. Sist vi flög var det nog något fel på projektorn, betraktningsvinkeln var ännu sämre än vanligt. Vi satt ungefär där bilden visar, allt såg bara grönt ut.

Som tidligere bekendtgjort er vi i gang med en fuldstændig opgradering af vores B747 flyflåde.

Desværre er hele opgraderingsprocessen blevet yderligere forsinket, og vi kommer derfor fortsat til at operere med hele tre forskellige flyversioner, foreløbig indtil den 18. januar 2013.

Mellem København og Bangkok v.v. bliver det derfor fortsat en blanding af disse tre B747-versioner:

B747: Den hidtidige og kendte version med 14 Business Class, 50 Premium Economy og 325 Economy sæder. Business og Premium Economy har egen TV-skærm

B744: Her er Business Class og Premium Economy opgraderet med nye sæder. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder. Business og Premium Economy har egen TV-skærm og underholdning

B74R: Her er alle tre klasser opgraderet med nye sæder, egen TV-skærm og underholdning - også på Economy Class. Ombord er 10 Business, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

På den direkte rute mellem København og Phuket opererer vi, foreløbig indtil den 18. januar 2013, fortrinsvis med den hidtidige, ældre version (B747) uden underholdningssystem i sæderne på økonomiklasse.

Vi beklager endnu en gang forsinkelserne og håber på vores kunders forståelse og tålmodighed.

Sakset fra Thai´s seneste nyhedsbrev.

Guest Kirbe

Jag förstår fortfarande inte varför Thai är så populära att flyga med..... sitta på träbänkar och ingen egen skärm. Då tar jag en mellanlandning i Europa och sitter bekvämt, har en egen skärm med bra utbud och har bra service även i den billigaste klassen.

Jag förstår fortfarande inte varför Thai är så populära att flyga med..... sitta på träbänkar och ingen egen skärm. Då tar jag en mellanlandning i Europa och sitter bekvämt, har en egen skärm med bra utbud och har bra service även i den billigaste klassen.

Nu har jag inte åkt med speciellt många bolag men jag tyckte iaf att stolarna på thai var riktigt bekväma innan dom började renovera planen iaf..

Guest elglenno

1000-1500 kan jag lägga på att slippa Mellanlanda tycker thai är bra fast planen som går från sverige är lite äldre.

Jag gillar thai!

Man får thaikänsla direkt man kliver på, servicen är oklanderlig och man flyger direkt.

Planen är aningen "föråldrade" vilket inte stör mig alls!

Flög arn-bkk 25/11 och då var det samma gamla plan, skiter fullständigt i filmer och dyl.

Slipper jag mellanlandning så betyder det 100 mer än inflightentertainment!

Jag gillar thai!

Man får thaikänsla direkt man kliver på, servicen är oklanderlig och man flyger direkt.

Flög arn-bkk 25/11 och då var det samma gamla plan, skiter fullständigt i filmer och dyl.

+1

Jag gillar thai!

+1

+2

Har åkt med tg 961, Qatar, ba, turkish samt thai från Zürich. Börjar bli bekväm och gillar nonstop flighter trots att andra bolag varit bättre på underhållningsfronten. Ser fram emot en uppgraderad flotta. Hoppas de kör kampanjer i PE som tidigare, inredningen i PE ser riktigt bra ut.

Jag gillar thai!

+1

+2

+3

de enda som kan gilla mellanlandning måste väl vara rökarna

de som har som högsta prio egen skärm har nog ingen laptop

själv har jag bara en önskan att få sitta vid gången åka direkt samt landa tidigt på morgonen

Guest elglenno

så här såg det ut i planet i år iaf från Sverige någon som ser sig själv? :) (ap klass) kan ha varit hem minns ej och inte jag som tagit bilden personligen. Nej det är inte min flint hahaha Håller med Anders back to the 70s :) 

post-0-14768713415761_thumb.jpg

Jag såg att HS-TGB är ute och flyger igen efter att ha stått still hela oktober. Stilleståndet borde ju betyda att den är renoverad med nya säten etc.  :kla

Jag såg att HS-TGB är ute och flyger igen efter att ha stått still hela oktober. Stilleståndet borde ju betyda att den är renoverad med nya säten etc.  :kla

Hrmm, lite skeptisk till att TG hunnit med det på "bara" en månad, förmodligen ett planerat underhållsarbete som TG var tvugna att ta då refiten på de andra kärrorna dragit ut på tiden.

Hrmm, lite skeptisk till att TG hunnit med det på "bara" en månad, förmodligen ett planerat underhållsarbete som TG var tvugna att ta då refiten på de andra kärrorna dragit ut på tiden.

Skulle de ta mer än en månad å fixa ett plan?

Skulle de ta mer än en månad å fixa ett plan?

Om du menar retfit så ja, HS-TGZ har varit inne på retfit sedan slutet på juli och ännu inte i trafik.