Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ziplock

Thai Air:s renoverade 747

Rekommendera Poster

Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag?

Så varför är det bättre med den  nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc???

på just thai så flyger man ju på natten och då föredrar jag att sova.. Sen så har jag ju alltid med mej min dator så ja har inget behov av egen skärm i sätet.

Så jag föredrar lite bättre benutrymme istället för en skärm och nya säten. Biljettpriset lär ju inte sjunga efter att dom uppgraderat alla plan heller.

Du har faktiskt en viktig poäng...Är det så att dessa skärmar med nya stolar är på bekostnad av mindre utrymme så föredrar jag ditt alternativ.

Men jag ska flyga i Premium i dec och då är det en STOOOR skillnad på gamla och nya säten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag?

Så varför är det bättre med den  nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc???

på just thai så flyger man ju på natten och då föredrar jag att sova.. Sen så har jag ju alltid med mej min dator så ja har inget behov av egen skärm i sätet.

Så jag föredrar lite bättre benutrymme istället för en skärm och nya säten. Biljettpriset lär ju inte sjunga efter att dom uppgraderat alla plan heller.

Du har faktiskt en viktig poäng...Är det så att dessa skärmar med nya stolar är på bekostnad av mindre utrymme så föredrar jag ditt alternativ.

Men jag ska flyga i Premium i dec och då är det en STOOOR skillnad på gamla och nya säten.

Ja premium hade ja gärna testat med :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första ser rätt fräckt ut men business är inte imponerande, trångt och ingen 180 grader.

Tydligen bara TGY som har denna first kabinen. TGZ kommer strax ut från refot och ska enligt uppgift också få samma first

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker kärran ser väldigt fräsch ut men sen läste jag i tråden att VOD i nya B747 var lite segt när man skulle använda den.

Någon som kan berätta mer om det nya VOD systemet som finns på B747 thai om någon har hunnit åkt med nya kärran?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser PE ut som royal silk i youtube-klippet? Är bra sugen på att testa.

Ja, i alla 747 utom:

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Tyvärr är dessa fyra frekventa besökare på Skandinavien-routerna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser PE ut som royal silk i youtube-klippet? Är bra sugen på att testa.

Ja, i alla 747 utom:

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Tyvärr är dessa fyra frekventa besökare på Skandinavien-routerna

Fast tänkte till nästa sommar. Borde vara färdigrenoverat då o dessutom mindre tryck på biljetter och bättre chans på en kampanjbiljett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser PE ut som royal silk i youtube-klippet? Är bra sugen på att testa.

Ja, i alla 747 utom:

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Tyvärr är dessa fyra frekventa besökare på Skandinavien-routerna

De sista 30 dagarna har ARN haft besök av de fyra ovanstående i 97% av fallen.

CPH ligger på 40%.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag flyger ner  en kortis i okt från ARN. De står "747 All Series Passenger" t/r dvs de äldre kärrorna. Men när jag ska åka i Dec står bara "Boeing 747-400"  borde betyda de renoverade... Men som någon skrev med Thai vet man aldrig :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fra Thai´s nyhedsbrev:

Hele THAI's Boeing 747-flyflåde undergår i disse måneder en større opgradering, hvor sæderne bliver udskiftet til nye og bedre i en løbende proces. Desværre er hele vores opgraderingsprogram blevet forsinket, og vi kommer derfor til at operere med hele tre forskellige flyversioner mellem København - Bangkok frem til slutningen af december.

*B747: Den hidtidige og kendte version med 14 Business Class, 50 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B744: Her er Business Class og Premium Economy opgraderet med nye sæder. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B74R: Her er alle tre klasser opgraderet med nye sæder og personlig underholdning også på Economy Class. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

På den direkte rute mellem København – Phuket bliver der tale om B744-versionen med nye sæder på Business Class og Premium Economy, men uden egen TV-skærm og underholdning på økonomiklasse. Vi beklager forsinkelserne og håber på vore kunders forståelse.

Ole

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

åker den 19/10 ARN-BKK och kan inte se vilken kärra som kör men om det är den gamla är det någon som vet vid vilka rader som tv-skärmarna hänger?

Marie

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=thai%20air%20747&source=web&cd=10&ved=0CIEBEBYwCQ&url=http%3A%2F%2Fwww.thaiairways.com%2Fthai-services%2Fin-the-air%2Fdownloads%2F747.pdf&ei=9axqUMTcFojO4QTjwoFA&usg=AFQjCNFEWBOYHBmX6s549c1cFwh8WEzpiQ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som hört något nytt om dessa kärror? Verkar som om de fortfarande flyger med de icke renoverade ARN-BKK-ARN.

Dom körde visst över 2 till don Muang för renovering den här veckan,

så har vi tur så är det bara renoverade kärror efter nyår

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som hört något nytt om dessa kärror? Verkar som om de fortfarande flyger med de icke renoverade ARN-BKK-ARN.

Dom körde visst över 2 till don Muang för renovering den här veckan,

så har vi tur så är det bara renoverade kärror efter nyår

ok låter ju positivt!:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den aningen bökiga varianten du kan göra är att gå in på http://www.flightradar24.com/  tidig kväll Svensk tid när kärran lämnar Bangkok för Stockholm alternativt tidigt på våran morgon när den börjar närma sig Arlanda för då får du tag på regnumret.

Och då är det så här(med reservation för ev felaktigheter):

Får du någon av dessa så är det speldosa i ekonomi: HS-TGO, P, R, T W, X

Dom här har ingen speldosa ännu, dvs dom planen vi har haft i ett gäng år:  HS-TGA, B, F, G

I dessa finns ingen speldosa heller och dom är på väg bort från Thai men är fortfarande i drift: HS-TGK, L, M, N

Dom här 2 får du garanterat ingen speldosa i för dom har gjorts om till fraktflyg: HS-TGJ, H

Speldosa = renoverad kärra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som hört något nytt om dessa kärror? Verkar som om de fortfarande flyger med de icke renoverade ARN-BKK-ARN.

Dom körde visst över 2 till don Muang för renovering den här veckan,

så har vi tur så är det bara renoverade kärror efter nyår

Vet du vilka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×