Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ziplock

Thai Air:s renoverade 747

Rekommendera Poster

Hej,

Nån som vet om de har bytt säten på de flesta planen nu? Åker i slutet av december och har barn som förstås längtar efter egna skärmar. Själv är jag mest nöjd över att det är en direktflight  :kla

En annan fråga, jag tycker jag letar som en galning överallt men jag har svårt att hitta vilket plan man ska åka med. Var finns den infon?

Tack alla snälla varelser här på forumet! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Thai i Stockholm och frågade om min avgång den 7:e januari. Detta planet har de bytt inredning i. MEN hon sa också att det kan bli sista minuten förändringar i tidtabellerna, då kan de sätta in ett annat plan! Målet är att alla ska vara klara före årsskiftet :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klippt och klistrat från ett annat forum:

Senaste nytt om Thai 747 från ARN

De senaste veckorna ser det ut som att det börjar bli fler maskiner med den något nyare kabinen från ARN, dock främst på ARN-BKK och lite mer sällan på ARN-HKT. TGY har ju sedan tidigare uppgraderats till den allra nyaste inredningen och TGZ provflögs faktiskt idag, så den lär snart vara ute i trafik (dock inte från Skandinavien). När det gäller de kvarvarande "gamla" så har TGB har varit på en lite större check (cirka 4 veckor) och TGA är inne på samma just nu. TGF och TGG flyger fortfarande mycket på ARN och CPH.

De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK:

(G betyder gamla kabinen, N nya)

v44 G N N N G N G

v45 G G N G N G G

v46 G N G G G N N

v47 G N N N N N G

Och på ARN-HKT (to lö):

v44 G G

v45 G N

v46 N G

v47 G G

(Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Copy/paste från annat forum:

TGA - Äldsta kabinen, men just nu inne på verkstaden.

(Eventuellt "bara" en c-check utan kabinutbyte)

TGB - Äldsta kabinen, går ofta på ARN och CPH

TGF - Just nu inne på verkstaden, troligen för utbyte av kabin och stor service

TGG - Äldsta kabinen, men faktiskt den nyaste 747 som Thai har. Bara 9 år.

Går ofta på ARN och CPH.

TGY - Nyligen helt utbytt kabin, åker inte på skandinavien

TGZ - Nyligen helt utbytt kabin, åker inte på skandinavien

Övriga reg har en hyggligt ny kabin med sluttande lay-flat-stolar, så kallade "slip and slide" i Business - som säljs som Premium Economy hos oss. TGK, TGL, TGM och TGN ses ofta i Skandinavian och är de äldsta individerna - kring 20 årsstrecket.

Som vanligt med Thai så gäller "ingen regel utan undantag". TGZ var på ARN i veckan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollar förkortningarna för planen, men på min biljett

står det bara TG 950. Åker från Copenhagen airport, 20/12.

Renoverat plan eller inte?

I dagsläget är det en 747-400 på TG951 den 20/12 från CPH, så har du plats i Premium Economy är det lie-flat stolar. Mer exakt info än så kan nog inte ens TG ge dig.

Ett tips är att den 19/12 gå in på http://www.flightradar24.com/data/flights/tg950 vid 19-tiden, då ser du vilket plan som lämnat BKK till CPH, vilket är det samma som du ska åka ner med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollar förkortningarna för planen, men på min biljett

står det bara TG 950. Åker från Copenhagen airport, 20/12.

Renoverat plan eller inte?

I dagsläget är det en 747-400 på TG951 den 20/12 från CPH, så har du plats i Premium Economy är det lie-flat stolar. Mer exakt info än så kan nog inte ens TG ge dig.

Ett tips är att den 19/12 gå in på http://www.flightradar24.com/data/flights/tg950 vid 19-tiden, då ser du vilket plan som lämnat BKK till CPH, vilket är det samma som du ska åka ner med.

En hel vetenskap ju :D

Jag åker den 7/1-13 ifrån Arlanda - får helt enkelt bli en överraskning :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man flyt och kommer med HS-TGY i åker i C-klass, blir det riktigt bra.

Jodu.....det lär ju inte hända för 6500:-/tor Arlanda-Bangkok-Phuket ;)

Kan man uppgradera en economy biljett? :D skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har man flyt och kommer med HS-TGY i åker i C-klass, blir det riktigt bra.

Jodu.....det lär ju inte hända för 6500:-/tor Arlanda-Bangkok-Phuket ;)

Kan man uppgradera en economy biljett? :D skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen.....

royal silk skulle ju faktiskt kunna vara helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Kan man uppgradera en economy biljett? :D skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen.....

Ja, men det kostar. Om jag minns rätt så får man betala mellanskillnaden upp till nästa klass om det finns plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man uppgradera en economy biljett? :D skulle vara skönt, i varje fall på hemvägen.....

Ja, men det kostar. Om jag minns rätt så får man betala mellanskillnaden upp till nästa klass om det finns plats.

http://www.thaiairways.com.au/vwm/upload/fabpics/97A_Standby_Upgrades_SYDMELBNE.pdf

Tack för infon......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde att det måste vara Q klass ej lägre

Mmmm jo det är det som är problemet! Jag har köpt en kampanjbiljett, enligt Thai i Stockholm kostar det 42000 poäng att uppgradera denna >:(

Jag brukar sova minst halva resan, så det går bra ändå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om  thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut!

Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om  thais royal orchid plus men för det mesta så är det sämsta man kan göra med poängen är att uppgradera! Sånt man bara gör om man har poäng som är på väg att gå ut!

Brukar va mera värdefullt att använda poängen till att boka rätt klass från början.

Tänkte nog ta med mig maken till New York för poängen denna gången  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×