ziplock 0 Report post Posted July 13, 2012 Från en annan tråd: Det stämmer bra med föregående inlägg. Pratade senast idag med Thai Airways i Stockholm. De kommer flyga med de renoverade kärrorna från Stockholm from mitten på augusti preliminärt. Det innebär nya säten i economy med egna tv skärmar samt sk lie-flat seats i Premium economy. Mycket positivt! Leende (smiley) Resan BKK-ARN den 1 juli gick i en renoverad 747. Tyvärr så var upplevelsen inte alls positiv, särskilt inte för den som är lång. Benutrymmet var sämre och stolarnas ryggstöd har en annan form som inte alls passar min (långa) rygg. En egen TV-skärm är naturligtvis bra, men skärmen är rätt grynig och mycket känslig för betraktningsvinkel. Själva entertainmentsystemet är dessutom seeeeeeegt och det kunde ta flera sekunder för det att svara på ett menyval. Känns som man är en gnällspik, men uppgraderingen är från min synvinkel inget att hurra över. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted July 13, 2012 Såg du hur det såg i i Premium? Den borde vara riktigt bra OM dom satt in nya säten som går att fälla till liggande. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted July 13, 2012 Från en annan tråd: Det stämmer bra med föregående inlägg. Pratade senast idag med Thai Airways i Stockholm. De kommer flyga med de renoverade kärrorna från Stockholm from mitten på augusti preliminärt. Det innebär nya säten i economy med egna tv skärmar samt sk lie-flat seats i Premium economy. Mycket positivt! Leende (smiley) Resan BKK-ARN den 1 juli gick i en renoverad 747. Tyvärr så var upplevelsen inte alls positiv, särskilt inte för den som är lång. Benutrymmet var sämre och stolarnas ryggstöd har en annan form som inte alls passar min (långa) rygg. En egen TV-skärm är naturligtvis bra, men skärmen är rätt grynig och mycket känslig för betraktningsvinkel. Själva entertainmentsystemet är dessutom seeeeeeegt och det kunde ta flera sekunder för det att svara på ett menyval. Känns som man är en gnällspik, men uppgraderingen är från min synvinkel inget att hurra över. Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen. Jag är 190 och börjar närma mig 50, lider mer och mer av apklass och lägger numera om strategi på long-haul. Resan till och från målet ska numera också vara en upplevelse, apklass går bort och premium-kabiner välkomnas! Share this post Link to post Share on other sites
ziplock 0 Report post Posted July 13, 2012 Såg du hur det såg i i Premium? Den borde vara riktigt bra OM dom satt in nya säten som går att fälla till liggande. Såg tyvärr inte hur det såg ut i Premium. Share this post Link to post Share on other sites
ziplock 0 Report post Posted July 13, 2012 Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen. Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna. Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted July 13, 2012 Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen. Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna. Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan. Ok, trodde det var 34 tum i pitch även på de retrofittade planen i apklass Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted July 14, 2012 Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen. Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna. Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan. Ok, trodde det var 34 tum i pitch även på de retrofittade planen i apklass Mm jag med. Det börjar ju likna Ryanair...Ska man behöva åka sardinburk i 10,5 tim?? Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Share this post Link to post Share on other sites
Rowan 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Ok, tack. Får hoppas att vi får åka med ett renoverat i dec då Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Kan man hitta vilket plan man åker med? Har kollat bokningen, men där står inget. Vore ju kul att veta så man kan hålla koll Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Kan man hitta vilket plan man åker med? Har kollat bokningen, men där står inget. Vore ju kul att veta så man kan hålla koll Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning. Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten. Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning. Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna. Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 2, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Kan man hitta vilket plan man åker med? Har kollat bokningen, men där står inget. Vore ju kul att veta så man kan hålla koll Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning. Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten. Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning. Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna. Tack! Vår flight Arlanda - Bkk 1/12 verkar det, hitills, vara nya kärran på. Men hinner väl ändras det med då. Hade tydligen fått platser också redan enligt sidan. trist att det står gammal på dig nu Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted September 3, 2012 Copy/paste från Thai DK Opdatering af THAI's flysæder Hele THAI's Boeing 747-flyflåde undergår i disse måneder en større opgradering, hvor sæderne bliver udskiftet til nye og bedre i en løbende proces. Desværre er hele vores opgraderingsprogram blevet forsinket, og vi kommer derfor til at operere med hele tre forskellige flyversioner mellem København - Bangkok frem til slutningen af december. *B747: Den hidtidige og kendte version med 14 Business Class, 50 Premium Economy og 325 Economy sæder *B744: Her er Business Class og Premium Economy opgraderet med nye sæder. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder *B74R: Her er alle tre klasser opgraderet med nye sæder og personlig underholdning også på Economy Class. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder På den direkte rute mellem København – Phuket bliver der tale om B744-versionen med nye sæder på Business Class og Premium Economy, men uden egen TV-skærm og underholdning på økonomiklasse. Vi beklager forsinkelserne og håber på vore kunders forståelse. (Opdateret 27. juli kl. 14.10) CPH Express - Fast Track i Københavns Lufthavn Den 3. januar 2012 åbnede en helt ny fast track service - CPH Express - i Københavns Lufthavn, som THAI's Business Class- og Premium Economy Class passagerer, Platinum- og guldkortholdere fremover vil nyde godt af. THAI var et af de første selskaber i lufthavnen til at tilbyde denne service, som betyder hurtigere passage ved sikkerhedskontrollen. Källa: Thai DK Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 3, 2012 Hm..förstod inte allt Men att det blivit försenat fattade jag ju iaf... Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted September 4, 2012 inte ett dugg förvånad. snack om det redan 2007.... Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted September 15, 2012 När jag pratade med Thai i Stockholm i augusti sa de att de skulle vara klart till mitten på oktober. Men kollar man vilka kärror de flyger är det just precis som ni skriver - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Så dessa verkar det som om de renoverar sist. Det e bara ca 3 mån tills jag ska flyga i mitten på dec...Tar de 6 veckor per kärra är det på håret att man ska vara säker på en renoverad kärra från sthlm....surt..... Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted September 15, 2012 När jag pratade med Thai i Stockholm i augusti sa de att de skulle vara klart till mitten på oktober. Men kollar man vilka kärror de flyger är det just precis som ni skriver - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Så dessa verkar det som om de renoverar sist. Det e bara ca 3 mån tills jag ska flyga i mitten på dec...Tar de 6 veckor per kärra är det på håret att man ska vara säker på en renoverad kärra från sthlm....surt..... vi flyger 1 dec och hoppas också på renoverad kärra, men känns som att man nog får ställa in sig på att det inte blir så. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted September 15, 2012 nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern? Säkert... se trådens första inlägg. Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt. Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom? Har du tur får du flyga med en renoverad kärra. Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället. Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen - HS-TGA - HS-TGB - HS-TGF - HS-TGG Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven. Kan man hitta vilket plan man åker med? Har kollat bokningen, men där står inget. Vore ju kul att veta så man kan hålla koll Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning. Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten. Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning. Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna. Så där, då var även hemresan 4/11 med TG952 ändrad till "All Series" Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted September 15, 2012 polaren åkte ner med TG 961 i går. Gammal inredningen. Pinsamt. Så har de hållt på sen 2007...Kanske ny VD:n kan få ordning på detta bolag. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted September 15, 2012 Nu kommer det ju dröja innan ja åker Thai igen men som jag sagt tdigare så gillar inte ja nya inredningen.. Tycker inte det var nåt fel på den gamla. Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted September 15, 2012 Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag? Så varför är det bättre med den nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc??? Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted September 15, 2012 Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag? Så varför är det bättre med den nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc??? på just thai så flyger man ju på natten och då föredrar jag att sova.. Sen så har jag ju alltid med mej min dator så ja har inget behov av egen skärm i sätet. Så jag föredrar lite bättre benutrymme istället för en skärm och nya säten. Biljettpriset lär ju inte sjunga efter att dom uppgraderat alla plan heller. Share this post Link to post Share on other sites