Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
ziplock

Thai Air:s renoverade 747

Recommended Posts

Från en annan tråd:

Det stämmer bra med föregående inlägg. Pratade senast idag med Thai Airways i Stockholm. De kommer flyga med de renoverade kärrorna från Stockholm from mitten på augusti preliminärt. Det innebär nya säten i economy med egna tv skärmar samt sk lie-flat seats i Premium economy. Mycket positivt! Leende (smiley)

Resan BKK-ARN den 1 juli gick i en renoverad 747. Tyvärr så var upplevelsen inte alls positiv, särskilt inte för den som är lång. Benutrymmet var sämre och stolarnas ryggstöd har en annan form som inte alls passar min (långa) rygg.

En egen TV-skärm är naturligtvis bra, men skärmen är rätt grynig och mycket känslig för betraktningsvinkel. Själva entertainmentsystemet är dessutom seeeeeeegt och det kunde ta flera sekunder för det att svara på ett menyval.

Känns som man är en gnällspik, men uppgraderingen är från min synvinkel inget att hurra över.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sunny

Såg du hur det såg i i Premium? Den borde vara riktigt bra OM dom satt in nya säten som går att fälla till liggande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Från en annan tråd:

Det stämmer bra med föregående inlägg. Pratade senast idag med Thai Airways i Stockholm. De kommer flyga med de renoverade kärrorna från Stockholm from mitten på augusti preliminärt. Det innebär nya säten i economy med egna tv skärmar samt sk lie-flat seats i Premium economy. Mycket positivt! Leende (smiley)

Resan BKK-ARN den 1 juli gick i en renoverad 747. Tyvärr så var upplevelsen inte alls positiv, särskilt inte för den som är lång. Benutrymmet var sämre och stolarnas ryggstöd har en annan form som inte alls passar min (långa) rygg.

En egen TV-skärm är naturligtvis bra, men skärmen är rätt grynig och mycket känslig för betraktningsvinkel. Själva entertainmentsystemet är dessutom seeeeeeegt och det kunde ta flera sekunder för det att svara på ett menyval.

Känns som man är en gnällspik, men uppgraderingen är från min synvinkel inget att hurra över.

Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen.

Jag är 190 och börjar närma mig 50, lider mer och mer av apklass och lägger numera om strategi på long-haul. Resan till och från målet ska numera också vara en upplevelse, apklass går bort och premium-kabiner välkomnas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Såg du hur det såg i i Premium? Den borde vara riktigt bra OM dom satt in nya säten som går att fälla till liggande.

Såg tyvärr inte hur det såg ut i Premium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen.

Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna.

Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen.

Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna.

Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan.

Ok, trodde det var 34 tum i pitch även på de retrofittade planen i apklass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan tänka mig att burken till AVOD-systemet stjäler plats för benen.

Framför vissa stolar var det en låda, men den satt på golvet och var i vägen för fötterna.

Det minskade benutrymmet kändes som om det orsakades av att själva stolarna var tjockare och tog mer plats än innan.

Ok, trodde det var 34 tum i pitch även på de retrofittade planen i apklass

Mm jag med. Det börjar ju likna Ryanair...Ska man behöva åka sardinburk i 10,5 tim??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Ok, tack. Får hoppas att vi får åka med ett renoverat i dec då :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Kan man hitta vilket plan man åker med?

Har kollat bokningen, men där står inget.

Vore ju kul att veta så man kan hålla koll :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Kan man hitta vilket plan man åker med?

Har kollat bokningen, men där står inget.

Vore ju kul att veta så man kan hålla koll :)

Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com

Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning.

Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten.

Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning.  :(

Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Kan man hitta vilket plan man åker med?

Har kollat bokningen, men där står inget.

Vore ju kul att veta så man kan hålla koll :)

Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com

Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning.

Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten.

Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning.  :(

Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna.

Tack!  Vår flight Arlanda - Bkk 1/12 verkar det, hitills, vara nya kärran på. Men hinner väl ändras det med då.

Hade tydligen fått platser också redan enligt sidan.

trist att det står gammal på dig nu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copy/paste från Thai DK

Opdatering af THAI's flysæder

Hele THAI's Boeing 747-flyflåde undergår i disse måneder en større opgradering, hvor sæderne bliver udskiftet til nye og bedre i en løbende proces. Desværre er hele vores opgraderingsprogram blevet forsinket, og vi kommer derfor til at operere med hele tre forskellige flyversioner mellem København - Bangkok frem til slutningen af december.

*B747: Den hidtidige og kendte version med 14 Business Class, 50 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B744: Her er Business Class og Premium Economy opgraderet med nye sæder. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B74R: Her er alle tre klasser opgraderet med nye sæder og personlig underholdning også på Economy Class. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

På den direkte rute mellem København – Phuket bliver der tale om B744-versionen med nye sæder på Business Class og Premium Economy, men uden egen TV-skærm og underholdning på økonomiklasse. Vi beklager forsinkelserne og håber på vore kunders forståelse. (Opdateret 27. juli kl. 14.10)

CPH Express - Fast Track i Københavns Lufthavn

Den 3. januar 2012 åbnede en helt ny fast track service - CPH Express - i Københavns Lufthavn, som THAI's Business Class- og Premium Economy Class passagerer, Platinum- og guldkortholdere fremover vil nyde godt af. THAI var et af de første selskaber i lufthavnen til at tilbyde denne service, som betyder hurtigere passage ved sikkerhedskontrollen.

Källa: Thai DK

Share this post


Link to post
Share on other sites

När jag pratade med Thai i Stockholm i augusti sa de att de skulle vara klart till mitten på oktober. Men kollar man vilka kärror de flyger är det just precis som ni skriver

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Så dessa verkar det som om de renoverar sist. Det e bara ca 3 mån tills jag ska flyga i mitten på dec...Tar de 6 veckor per kärra är det på håret att man ska vara säker på en renoverad kärra från sthlm....surt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

När jag pratade med Thai i Stockholm i augusti sa de att de skulle vara klart till mitten på oktober. Men kollar man vilka kärror de flyger är det just precis som ni skriver

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Så dessa verkar det som om de renoverar sist. Det e bara ca 3 mån tills jag ska flyga i mitten på dec...Tar de 6 veckor per kärra är det på håret att man ska vara säker på en renoverad kärra från sthlm....surt.....

vi flyger 1 dec och hoppas också på renoverad kärra, men känns som att man nog får ställa in sig på att det inte blir så.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nån som hört hur det går? Kommer renoverade kärrorna vara i bruk till vintern?

Säkert... se trådens första inlägg.

Jo, men har läst att det har skjutits upp till okt.

Men nu när jag läste nogare verkar det ju som att dom redan börjat flyga med dom?

Har du tur får du flyga med en renoverad kärra.

Processen är under full gång. Tar cirka 6 veckor att fixa till ett plan, HS-TGZ är tydligen inne för tillfället.

Thai har 4 kärror kvar med den gamla inredningen

- HS-TGA

- HS-TGB

- HS-TGF

- HS-TGG

Dessa fyra kärror är de som trafikerar ARN mest men logistiken ska ju gå ihop, så även renoverad kärra kommer in mellan varven.

Kan man hitta vilket plan man åker med?

Har kollat bokningen, men där står inget.

Vore ju kul att veta så man kan hålla koll :)

Ja, det kan du via tex Check Booking på thaiairways.com

Står det "Boeing 747 All Series Passenger" är det gammal inredning och "Boeing 747-400", ny inredning.

Dock ska du ta det med en gigantisk nypa salt, Thai är mästare på att flytta runt sina kärror i sista minuten.

Kollade precis min flight CPH-BKK den 27/10, där det ända sedan bokningen har varit en nyrenoverad kärra men nu en gammal inredning.  :(

Betyder en del, då det är i Premium Economy och det skiljer en hel del på de gamla och nya stolarna.

Så där, då var även hemresan 4/11 med TG952 ändrad till "All Series"  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag?

Så varför är det bättre med den  nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så jimmy. Du gillar inte att flyga med egen skärm med massa filmer, tv-serier och eget eluttag?

Så varför är det bättre med den  nuvarande konfigurationen där man ser noll och ingenting på den stora skärmen då den är dammig etc???

på just thai så flyger man ju på natten och då föredrar jag att sova.. Sen så har jag ju alltid med mej min dator så ja har inget behov av egen skärm i sätet.

Så jag föredrar lite bättre benutrymme istället för en skärm och nya säten. Biljettpriset lär ju inte sjunga efter att dom uppgraderat alla plan heller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×