Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jahsoldier

Returbiljett vid double entry?

Rekommendera Poster

Sist jag sökte så fick jag endast single-entry beviljat då jag ej hade retur/utrese-biljett. Tänkte inte göra samma misstag denna gången men undrar om vilken biljett som helst FRÅN thailand duger? Kan jag köpa en billigt till typ malaysia, eller måste det vara en returbiljett hem till Sverige?

Någon med koll?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa vilken biljett som helst!

Och detta är du 100 på? Det vore ju isåfall bra då jag inte vet när vi ska hem igen så vill ju gärna komma så billigt undan som möjligt då biljetten endast är för att vå visum beviljat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa vilken biljett som helst!

Och detta är du 100 på? Det vore ju isåfall bra då jag inte vet när vi ska hem igen så vill ju gärna komma så billigt undan som möjligt då biljetten endast är för att vå visum beviljat.

Det finns inget 100 när du söker visum.

Vissa ambassader där duger det med vilken biljett som helst, andra ambassader där tittar dom igenom passet och tycker att man besökt Thailand för ofta.

Innan du frågar, nej det finns ingen ambassad där det är 100% säker på att det kommer att funka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist jag sökte så fick jag endast single-entry beviljat då jag ej hade retur/utrese-biljett. Tänkte inte göra samma misstag denna gången men undrar om vilken biljett som helst FRÅN thailand duger? Kan jag köpa en billigt till typ malaysia, eller måste det vara en returbiljett hem till Sverige?

Någon med koll?

Hej,jag hade biljett till Cambodia nu senast i maj.Inga problem!!! Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist jag sökte så fick jag endast single-entry beviljat då jag ej hade retur/utrese-biljett. Tänkte inte göra samma misstag denna gången men undrar om vilken biljett som helst FRÅN thailand duger? Kan jag köpa en billigt till typ malaysia, eller måste det vara en returbiljett hem till Sverige?

Någon med koll?

Det viktiga är att du lämnar Thailand. Vart du åker spelar mindre roll.

Jag har då aldrig hört någon som skaffat "double entries" för att återvända till Sverige fram och tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Lite ot men vad ska detta ut och in vara bra för rent miljömässigt helt åt skogen tycker det borde vara lättare nu 2012 att vistas en längre tid i landet som svensk turist jag menar folk löser ju det ändå på ett eller annat

Sätt varför inte bara söka ett 6 månaders turist visa och sen om man blir godkänd så är det klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist jag sökte så fick jag endast single-entry beviljat då jag ej hade retur/utrese-biljett. Tänkte inte göra samma misstag denna gången men undrar om vilken biljett som helst FRÅN thailand duger? Kan jag köpa en billigt till typ malaysia, eller måste det vara en returbiljett hem till Sverige?

Någon med koll?

Hej,jag hade biljett till Cambodia nu senast i maj.Inga problem!!! Lycka till.

Var lite otydlig i trådstarten men menade utresan efter 6 mån, är det den du syftar på? alltså inte 3-månaders-runet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De ser ju gärna att du har en biljett ut från Thailand så att de vet att du kommer därifrån.

Biljetter för visa-runs krävs allt oftare. För 3 år sedan blev jag nekad triple entry pga. att det saknades, jag fick dock double entry den gången.

Nu senast så sökte jag 1-årsvisa och hade bokningsbekräftelser på resor till Laos och Fillipinerna med i visumansökan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De ser ju gärna att du har en biljett ut från Thailand så att de vet att du kommer därifrån.

Biljetter för visa-runs krävs allt oftare. För 3 år sedan blev jag nekad triple entry pga. att det saknades, jag fick dock double entry den gången.

Nu senast så sökte jag 1-årsvisa och hade bokningsbekräftelser på resor till Laos och Fillipinerna med i visumansökan.

Okej provar detta, blir lite dyrt att boka en sverigebiljett för syns skull.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De ser ju gärna att du har en biljett ut från Thailand så att de vet att du kommer därifrån.

Biljetter för visa-runs krävs allt oftare. För 3 år sedan blev jag nekad triple entry pga. att det saknades, jag fick dock double entry den gången.

Nu senast så sökte jag 1-årsvisa och hade bokningsbekräftelser på resor till Laos och Fillipinerna med i visumansökan.

Okej provar detta, blir lite dyrt att boka en sverigebiljett för syns skull.

Ja dyrt och helt onödigt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thailand som alla andra länder bryr sig inte om vart man åker efter att visumet gått ut, de vill bara bli av med personen. Detta betyder att man inte behöver åka till sitt hemland.

I de fall när länder tvingar folk till sina hemländer är när man har begått ett brott/nekad asyl och personen inte längre är önskvärd i landet. Då antar jag att det finns någon internationell regel som säger att personen ska föras till sitt ursprungsland. Detta för att man inte ska ge ett annat land problem.

Om man nu är ostraffad och inte sökt någon slags asyl i Thailand då kan man helt enkelt köpa en biljett till vilket land som helst, Thailand bryr sig inte vart du åker bara att du åker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De ser ju gärna att du har en biljett ut från Thailand så att de vet att du kommer därifrån.

Biljetter för visa-runs krävs allt oftare. För 3 år sedan blev jag nekad triple entry pga. att det saknades, jag fick dock double entry den gången.

Nu senast så sökte jag 1-årsvisa och hade bokningsbekräftelser på resor till Laos och Fillipinerna med i visumansökan.

Okej provar detta, blir lite dyrt att boka en sverigebiljett för syns skull.

Kan ju förtydliga lite.

Jag bokar bara resorna så att jag får bokningsbekräftelsen.

Sedan tar de bort bokningen på resebyrån och jag betalar aldrig något.

Lite extraservice för stamkunder ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en fråga. När man ansöker hos Thailändska ambassaden i Sverige efter ett double entry visa. Vill dom då se biljetter ut på den 60e dagen eller på den 90e eftersom jag tänkt att förlänga 30 dagar varje period. Vill dom även se biljetter tillbaka till Thai på första utresan och hotellbokning?

Många frågor blir det =D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så behöver du flygbiljett för utresan efter 60 dagar samt flygbiljetten för när du ska åka hem igen.

Förlänger du visat med 30 dagar på plats får du boka om flygbiljetten så denna har ett datum som stämmer med den nya förlängda tiden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De ser ju gärna att du har en biljett ut från Thailand så att de vet att du kommer därifrån.

Biljetter för visa-runs krävs allt oftare. För 3 år sedan blev jag nekad triple entry pga. att det saknades, jag fick dock double entry den gången.

Nu senast så sökte jag 1-årsvisa och hade bokningsbekräftelser på resor till Laos och Fillipinerna med i visumansökan.

Tänkte jag skulle söka dubbel entry, har du lust att förtälja vilket bolag du använder för att boka till Laos och Fillipinerna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×