Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nattsyster

Jag hyr ut min lya i Stockholm!

Rekommendera Poster

Hösten 2012 är det dags för en långresa och under tiden hyr jag ut min lgh på Söder i Stockholm.

Den ligger mellan skrapan och Nytorget, är ca38 km2., 1,5 rum och hyrs ut möblerad mellan 28 september 2012 och 15 april 2013.

Hyran är för hela hyrestiden 37500 och betalas i förskott. Då ingår TV, mobilt bredband, gas och el.

Givetvis är du barn, djur och rökfri och har bra referenser.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att ta hela hyran i förskott är inget konstigt och du lär inte ha svårt att hitta spekulanter heller med det läget. Jag hyrde ut min lgh när jag pluggade (satt med 1:a handskontrakt + studentlgh) och redan för över 10 år sen erbjöd folk att t om betala en årshyra i ett svep.

Trevlig resa kollega!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rökfri är ju lätt attt vara, och förståligt varför du vill ha det så. Vad jag inte förstår är att du vill hyra ut till barn och djur, helst både och, typ hundvalp. Det kan ju bli väldigt stökigt och skitigt av det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rökfri är ju lätt attt vara, och förståligt varför du vill ha det så. Vad jag inte förstår är att du vill hyra ut till barn och djur, helst både och, typ hundvalp. Det kan ju bli väldigt stökigt och skitigt av det.

:JC-hysterical:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag börjar med två månader i Bangkok, där jag ska plugga thai, sen vet jag inte riktigt, förmodligen Indien, Sri Lanka, Singapor och en sväng till Bali.

: :)

Får man fråga vad det är för äventyr du ska ge dig ut på ? Blir det långtidsboende i Thailand eller är det andra länder du ska utforska ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara det? Vi skriver ju givetvis kontrakt som även godkänns av min hyresvärd.

Jag däremot vill inte sitta efter halva resan med en hyresgäst som inte betalar hyran.

QHela hyran i förskott... lite väl saftig chansning för hyresgästen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, önskar att de pengarna skulle räcka för min resa, men de täcker faktiskt bara de utgifter jag har för min lägenhet medans jag är borta, jag tar ingen överhyra alls.

Ett bra försök att finansiera semesterresan på. Lycka till!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Nix, den är inte svår att hyra ut, tänkte bara ge någon forumkompis första chansen :laugh:

Att ta hela hyran i förskott är inget konstigt och du lär inte ha svårt att hitta spekulanter heller med det läget. Jag hyrde ut min lgh när jag pluggade (satt med 1:a handskontrakt + studentlgh) och redan för över 10 år sen erbjöd folk att t om betala en årshyra i ett svep.

Trevlig resa kollega!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara det? Vi skriver ju givetvis kontrakt som även godkänns av min hyresvärd.

Jag däremot vill inte sitta efter halva resan med en hyresgäst som inte betalar hyran.

QHela hyran i förskott... lite väl saftig chansning för hyresgästen.

Inget kul att behöva uppleva det.

Jag har en vän som kom hem förra våren och upptäckte att han skulle vräkas och hade Kronofogden i hasorna.

P.g.a. att hyresgästen helt enkelt skitit i att betala räkningarna.

Så det var bara att slanta upp alla hyreskostnaderna, betala elräkningarna och leta nytt boende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha bara skojade funderar själv att hyra ut min kvart om det blir 4 mån thailand för mig i höst men det känns inte så kul, var iväg  4,5 månader för 6 år sen men då lätt jag kvarten stå tom och körde alla räkningar på autogiro

om man hyr ut är det smart att göra så sätta in pengar så det räcker till räkningarna och sen får hyresgästen sätta in på uthyrarens konto

måste vara en mardröm att komma hem och upptäcka att man blivit vräkt pga obetald hyra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha bara skojade funderar själv att hyra ut min kvart om det blir 4 mån thailand för mig i höst men det känns inte så kul, var iväg  4,5 månader för 6 år sen men då lätt jag kvarten stå tom och körde alla räkningar på autogiro

om man hyr ut är det smart att göra så sätta in pengar så det räcker till räkningarna och sen får hyresgästen sätta in på uthyrarens konto

måste vara en mardröm att komma hem och upptäcka att man blivit vräkt pga obetald hyra

Det är därför jag vill ha in hela hyran i förskott. Sen betalar jag in alla räkningar själv, så jag har koll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara det? Vi skriver ju givetvis kontrakt som även godkänns av min hyresvärd.

Jag däremot vill inte sitta efter halva resan med en hyresgäst som inte betalar hyran.

QHela hyran i förskott... lite väl saftig chansning för hyresgästen.

Inget kul att behöva uppleva det.

Jag har en vän som kom hem förra våren och upptäckte att han skulle vräkas och hade Kronofogden i hasorna.

P.g.a. att hyresgästen helt enkelt skitit i att betala räkningarna.

Så det var bara att slanta upp alla hyreskostnaderna, betala elräkningarna och leta nytt boende.

Man är en idiot om man hyr ut sin lägenhet och sen inte har någon som helst koll. Är man inte i landet får man se att en polare blir kontaktperson som om hyra, el eller om det skulle uppstå störningar mm kan kliva in.

Deposition är vanligt men att från vanliga privatpersoner få ut en hyra på ett år är ovanligt. Att vissa här vill få det till normalt tycker jag är konstigt.

Hyran betalar man själv och den som hyr betalar till den som har förstahandskontraktet.

Elen tar man via e-faktura, osv.

Är inte svårare än så. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara det? Vi skriver ju givetvis kontrakt som även godkänns av min hyresvärd.

Jag däremot vill inte sitta efter halva resan med en hyresgäst som inte betalar hyran.

QHela hyran i förskott... lite väl saftig chansning för hyresgästen.

Inget kul att behöva uppleva det.

Jag har en vän som kom hem förra våren och upptäckte att han skulle vräkas och hade Kronofogden i hasorna.

P.g.a. att hyresgästen helt enkelt skitit i att betala räkningarna.

Så det var bara att slanta upp alla hyreskostnaderna, betala elräkningarna och leta nytt boende.

Man är en idiot om man hyr ut sin lägenhet och sen inte har någon som helst koll. Är man inte i landet får man se att en polare blir kontaktperson som om hyra, el eller om det skulle uppstå störningar mm kan kliva in.

Deposition är vanligt men att från vanliga privatpersoner få ut en hyra på ett år är ovanligt. Att vissa här vill få det till normalt tycker jag är konstigt.

Hyran betalar man själv och den som hyr betalar till den som har förstahandskontraktet.

Elen tar man via e-faktura, osv.

Är inte svårare än så. 

Tyvärr så var det en numera f.d. kompis som han litade på  :C :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara det? Vi skriver ju givetvis kontrakt som även godkänns av min hyresvärd.

Jag däremot vill inte sitta efter halva resan med en hyresgäst som inte betalar hyran.

QHela hyran i förskott... lite väl saftig chansning för hyresgästen.

Inget kul att behöva uppleva det.

Jag har en vän som kom hem förra våren och upptäckte att han skulle vräkas och hade Kronofogden i hasorna.

P.g.a. att hyresgästen helt enkelt skitit i att betala räkningarna.

Så det var bara att slanta upp alla hyreskostnaderna, betala elräkningarna och leta nytt boende.

Man är en idiot om man hyr ut sin lägenhet och sen inte har någon som helst koll. Är man inte i landet får man se att en polare blir kontaktperson som om hyra, el eller om det skulle uppstå störningar mm kan kliva in.

Deposition är vanligt men att från vanliga privatpersoner få ut en hyra på ett år är ovanligt. Att vissa här vill få det till normalt tycker jag är konstigt.

Hyran betalar man själv och den som hyr betalar till den som har förstahandskontraktet.

Elen tar man via e-faktura, osv.

Är inte svårare än så. 

Tyvärr så var det en numera f.d. kompis som han litade på  :C :C

Då handlar det i min värld om något annat, ett svek från en kompis och kanske inte så mycket om att en hyresgäst har misskött sig, om du förstår vad jag menar. I alla fall kan vi alla lära oss något av det hela, att själva betala in hyra, el mm om vi hyr ut till någon, även kompisar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hyrde ut genom att hyran drogs på autogiro från mitt konto så jag såg att det betalades. Hyresgästen förde över beloppet till mig. Appropå att det är normalt att betala årshyra så tycker jag såklart inte det men fick det som förslag när jag lade in en blocketannons för 10 år sen. Valde inte det alternativet utan hyrde ut till en tjej som jobbade på regeringskansliet. En off topic grej är att jag minns att en dam skrev att hon hade katter men att bara få av dem klöste på tapeterna.. Några mammor skrev för sina söners räkning. Rätt kul jobb att solla  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×