Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Captain Thailand

Vi har hus på Samui - Ni har Stockholmslägenhet?

Recommended Posts

Hej,

Nu ligger jag väldigt före i tiden, men just med följande tror jag att en rejäl framförhållning är melodin och jag lägger ut en idé. Jag och frugan har tänkt att åka hem ett par månader under våren/sommaren varannat år och behöver då boende i Stockholm. Nästa gång blir nästa vår eller sommar, dvs 2013. Jag har många goa vänner som erbjuder boende hos dom, men eget boende är så mycket enklare, både för oss men även dem.

Hur som helst, jag tänkte att man ivf det ev kunde finnas intresse av att bytlåna ett litet hus på Koh Samui mot en lägenhet i Stockholm (helst innanför tullarna, eller just utanför). Våren eller sommaren 2013. 1-3 månader.

Vårt hus har:

- Sovrum med Kingsize-säng. Mycket skön kvalitetsmadrass. Luftkonditionering, Flat screen TV. DVD, plats för extrasäng.

- Vardagsrum med Flatscreen TV och DVD. Sköna kvalitetsmöbler.

- Köksdel med möjlighet att laga mat. Stor kyl. Dock ej ugn.

- Badrum, givetvis med varmvatten

- Diskmaskin, dammsugare, WiFi

Jag vågar påstå att standarden motsvarar ett 3-4 stjärnigt hotell, minus städning, frukost och pool ;)

Vi söker:

Lägenhet i centrala Stockholm. Pyttesmå varianter med kokvrå funkar utmärkt.

Givetvis söker vi enbart folk som är rädda om annans egendom. Vi kommer vara pedanter gentemot er.

Ps. Vi kommer bygga två egna hus under 2013-2015, så detta gäller nog enbart 2013. Vi kan även tänka oss att hyra lägenhet om någon har. Maxpriset vi betalar är 8-10,000 kronor i månaden (innanför tullarna).

toktobbe,

Jag har absolut inget mot "hålor på västkusten", men eftersom jag säkert har 75% av släkt och vänner i Stockholmsområdet känns det lite enklare, det blir ett sånt rännande annars. ;)

Men tack för erbjudandet!

Ni kan få låna mitt hus. Så kan jag passa eran hund och ni kan ta hand om mina hundar.

Inte innan för tullarna men bil 125a (scoter)  och bra buss förbindelser.