Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Miss_Helene

Csn godkända språkskolor i Bangkok sökes :)

Rekommendera Poster

Skulle bli överlycklig över alla tips jag kan få!!! Verkar vara helt omöjligt att hitta en språkskola i bangkok som är godkänd av csn...

Jag vill plugga thai heltid i minst 13 veckor i bangkok som sagt.

Alla tips e välkomna!!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som att univeriteten låter än bara plugga thai. Iaf inte så länge som jag vill vara borta. Verkar som att man måste plugga ngt annat och ta thai vid sidan om... vilket jag inte har lust med :(

Men tack så mkt för tipset!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så finns det inte så många thai-skolor som är godkända av CSN. Den enda skolan jag kan komma på är den på Lanta som Jimmyboy pluggade på (om jag inte är ute och cyklar). Kanske kan distans-kurser vara något för dig ? Du kan ta gymnasiekurser och plugga lite Thai vis sidan om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo d finns massor av godkända skolor, men hittar ingen skola som bara låter mig plugga thai :-\

Sen finns d massor av språkskolor som inte e godkända...

Jo jag har det som reservplan faktiskt. Men helst av allt vill jag plugga heltid thai. Är välutbildad och har lite problem att hitta kurser jag inte har och som kan pluggas på distans :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det var ju det jag menade, att det inte finns någon mer thai-skola förutom den på Lanta som är godkänd av CSN, annars finns det ju hur många skolor som helt fast då får man ju klara sig på egen hand ekonomiskt.

Vad menar du med att du är välutbildad ? Har du högskoleutbildning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte väljer universitet, så förvånar mig det inte alls. Att ha kontroll på utbildning på olika privata skolor är inte så enkelt och bra att CSN inte delar ut pengar till sådant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ger CSN studiestöd till annat än universitetsutbildning? Att åka till Thailand o "plugga" komvux  hoppas jag att det inte går.

De gav ju det för de kurser i thailändska tror jag och de har/hade på Koh Lanta och det var knappast universitet.

Men jag håller med dig. Det är inte direkt väl spenderade bidrag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår inte att dom bara godkänt ställen i phuket området, finns bra skolor i bangkok för dom som vill plugga enbart språk. Och att man kan studera som jag tänker göra (plan B) e juh egentligen skandal :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår inte att dom bara godkänt ställen i phuket området, finns bra skolor i bangkok för dom som vill plugga enbart språk. Och att man kan studera som jag tänker göra (plan B) e juh egentligen skandal :)

Du får gärna lista de skolor du hittat överhuvudtaget, där man kan bara plugga språk och få CSN. Kan tänka mig att andra är nyfikna ... nu eller i framtiden. Eller har du en länk till CSN med någon lista?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår inte att dom bara godkänt ställen i phuket området, finns bra skolor i bangkok för dom som vill plugga enbart språk. Och att man kan studera som jag tänker göra (plan B) e juh egentligen skandal :)

Du får gärna lista de skolor du hittat överhuvudtaget, där man kan bara plugga språk och få CSN. Kan tänka mig att andra är nyfikna ... nu eller i framtiden. Eller har du en länk till CSN med någon lista?

Jag vet bara skolan på koh lanta och så har jag sett till ngn i phuket.

Ignorerat allt åt det hållet så har inte lagt några namn på minnet :)

Tyvärr har juh inte Csn ngn lista. Man får ringa och fråga dom om skolor som man sj hittat. Vore juh mkt enklare om dom lade ut sin lista.

Men dom på csn sa åt mig att kika på studera.nu

dom har visst koll på d mesta lät det som :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ger CSN studiestöd till annat än universitetsutbildning? Att åka till Thailand o "plugga" komvux  hoppas jag att det inte går.

Jo det går. Så länge du studerar på heltid medans du är borta och i minst 13 veckor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CSN-reglerna är verkligen alldeles för generösa

Det tycker jag absolut inte. Jag har som sagt inte hittat en endaste godkänd språkskola i bangkok området. Och man tar juh lån så dom får ändå tillbaka det. Inget dom förlorar på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CSN-reglerna är verkligen alldeles för generösa

Det tycker jag absolut inte. Jag har som sagt inte hittat en endaste godkänd språkskola i bangkok området. Och man tar juh lån så dom får ändå tillbaka det. Inget dom förlorar på.

Får man inte även studiebidrag dvs en del som inte behöver betalas tillbaka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CSN-reglerna är verkligen alldeles för generösa

Det tycker jag absolut inte. Jag har som sagt inte hittat en endaste godkänd språkskola i bangkok området. Och man tar juh lån så dom får ändå tillbaka det. Inget dom förlorar på.

Saken är att det är inte konstigt eller hur? Hur många skolor har du i Sverige som har svenska för nybörjare och som är godkända i utlandet för olika stöd för t.ex. utbytesstudenter? Nej, ganska snart inser du att det inte är många. Har en bekannt som letade och hittade praktiskt taget "noll".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CSN-reglerna är verkligen alldeles för generösa

Det tycker jag absolut inte. Jag har som sagt inte hittat en endaste godkänd språkskola i bangkok området. Och man tar juh lån så dom får ändå tillbaka det. Inget dom förlorar på.

Får man inte även studiebidrag dvs en del som inte behöver betalas tillbaka?

Ja, får du det ena så får du det andra ... :) ... med andra ord är det ganska generöst, bara man hittar en godkänd utbildning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CSN-reglerna är verkligen alldeles för generösa

Det tycker jag absolut inte. Jag har som sagt inte hittat en endaste godkänd språkskola i bangkok området. Och man tar juh lån så dom får ändå tillbaka det. Inget dom förlorar på.

Saken är att det är inte konstigt eller hur? Hur många skolor har du i Sverige som har svenska för nybörjare och som är godkända i utlandet för olika stöd för t.ex. utbytesstudenter? Nej, ganska snart inser du att det inte är många. Har en bekannt som letade och hittade praktiskt taget "noll".

Jag har faktiskt hittat en intressant skola som jag tänker skicka för granskning. Walen. (ej godkänd i dagens läge)

Nej d e inte konstigt. D konstiga tycker jag e att d inte finns ngt i bangkok. inte ett endaste

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

NU i efterhand ångrar jag nästan att jag inte valde en annan skola som inte var godkänd av csn...

För mej hade det varit värt att välja en skola i bkk och betala själv än att ta csn å ta en mindre bra skola..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker btw att d e konstigt att inte universiteten har enbart språkkurser (tillräckligt långa) som man kan välja. Dom ahr kurser på 8 veckor men inte 13.

Jag tycker att du ska ta kursen som är på 8veckor sen kan du göra som Martin precis är inne på, att du tar påbyggnadskurser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×