Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Peder Oberg

Föräldraledighet i Thailand

Rekommendera Poster

Vi funderar på att ta föräldraledigt 6-8 veckor i Thailand, helst vill vi hyra ett hus så att vi har gott om plats när vi är borta så länge. Vi har två barn, så jag skulle kunna vara pappaledig och min fru mammaledig samtidigt.

Finns det någon som har rekommendationer på vart vi skulle kunna åka på vår föräldraledighet? Vi har varit på Koh Lanta förut och söker nu ett annat lugnt ställe, fast med färre turister. Det hade varit en bonus om det finns dagis/förskola/skola där någon pratar svenska också i närheten (till vår 6-åring). 

Tack på förhand!

Mvh

Peder

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns fler svenska skolor/förskolor i Thailand.Sanuk har skolor på Koh Lanta,i Huay Yang och fr.o.m hösten 2012 i Hua Hin.Vill ni uppleva ett genuint Thailand utan charterturism rekommenderar jag Huay Yang.Det tar ca 4 timmar med bil/minibuss från flygplatsen i Bangkok.Många svenskar har hus där som man kan hyra,mycket bra priser om man stannar länge.Prisnivån i byn är låg och det finns gott om restauranger,butiker,massage-ställen,tvätterier etc.Vi spenderade 2 månader där i vintras,kom hem i början på april i år.Vi stortrivdes i byn och längtar tillbaka.......Kolla in www.svenskaskolanthailand.se för mer info.ang.skola/förskola.Googla "Huay Yang" så hittar ni mer info.om byn via de olika områdenas hemsidor,privatpersoners hemsidor/bloggar mm. Lycka Till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×