Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Nån som vill ha en gitarr i Bangkok?

Rekommendera Poster

Pröva med att ta gitarren som ett extra handbagage! Går förmodligen.

Har mailat både Aeroflot och SAS och båda säger blankt nej till att ta med den som handbagage. Det gjorde iof även Air Asia och jag ser ofta folk som har med sej gitarrer som handbagage. MEn vet inte om jag vågar chansa...

Ja lämnar in den på hotellet imorgon när ja åker så får en kompis åka hit å hämta den...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Ha en bra resa Jimmie! Det är en prövning att komma hem, jag har inte kommit över det än. Saknar Thailand men man får göra det bästa av situationen. Vi kanske ses igen där nån gång framöver :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägg upp bilder och beskrivning (engelsk) på en sida som man kan skicka sina polare till, då blir det lite enklare.

Skriv även upp vad du önskar att få betalt samt kontaktuppgifter.

Nu är det lite problematiskt att skicka sina polare hit, de kommer bara bli förvirrade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pröva med att ta gitarren som ett extra handbagage! Går förmodligen.

Har mailat både Aeroflot och SAS och båda säger blankt nej till att ta med den som handbagage. Det gjorde iof även Air Asia och jag ser ofta folk som har med sej gitarrer som handbagage. MEn vet inte om jag vågar chansa...

Ja lämnar in den på hotellet imorgon när ja åker så får en kompis åka hit å hämta den...

Dom som svarar på dina mail säger nog bara vad reglerna säger. Jag skulle vilja se den gate agent som kräver att du checkar in en gitarr i mjukt fodral.

Jag tycker jag ser gitarrer på nästan varje flygning i apklass till och från länder som Thailand och Indien. Men det finns ju inga garantier...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pröva med att ta gitarren som ett extra handbagage! Går förmodligen.

Har mailat både Aeroflot och SAS och båda säger blankt nej till att ta med den som handbagage. Det gjorde iof även Air Asia och jag ser ofta folk som har med sej gitarrer som handbagage. MEn vet inte om jag vågar chansa...

Ja lämnar in den på hotellet imorgon när ja åker så får en kompis åka hit å hämta den...

Dom som svarar på dina mail säger nog bara vad reglerna säger. Jag skulle vilja se den gate agent som kräver att du checkar in en gitarr i mjukt fodral.

Jag tycker jag ser gitarrer på nästan varje flygning i apklass till och från länder som Thailand och Indien. Men det finns ju inga garantier...

Jo jag vet... Men vågade inte chansa.. Hade ju förövrigt redan 50 kg bagage.. :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är lite sent ute  :) Men vad är det för högtalare.

Jag lyckades få med mej dom hem i vilket fall som helst!

Ja men så bra.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är lite sent ute  :) Men vad är det för högtalare.

Jag lyckades få med mej dom hem i vilket fall som helst!

Ja men så bra.  :)

Hade totalt 44 kg incheckat bagage ;)

Hehe, men du har haft tid att samla på dig. Jag trodde högtalarna va av modell större men nu gissr ja de va lite mindre än så  :)

Fick du med gitarren eller skippade du att försöka?

Se till att suga i det det positiva från Sverige en stund nu, såg nämligen att du va sugen på att boka nåt nytt redan nu  :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är lite sent ute  :) Men vad är det för högtalare.

Jag lyckades få med mej dom hem i vilket fall som helst!

Ja men så bra.  :)

Hade totalt 44 kg incheckat bagage ;)

Hehe, men du har haft tid att samla på dig. Jag trodde högtalarna va av modell större men nu gissr ja de va lite mindre än så  :)

Fick du med gitarren eller skippade du att försöka?

Se till att suga i det det positiva från Sverige en stund nu, såg nämligen att du va sugen på att boka nåt nytt redan nu  :nau

Så stora är dom inte men kartongen fyllde mer eller mindre en resväska med massa kläder runt om...

Jo ska försöka se de positiva i att va hemma även om det är svårt just nu..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×