Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
PaaDii

Norwegian till Bangkok

Rekommendera Poster

Någon som hört något mer om detta?

Enda jag vet är att de planerar att släppa biljetter i sommar och första flygturen i början på nästa år.

Dock vet jag inga priser eller något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också bara läst en tidningsartikel om detta för några veckor sen. Då sas att man börjar flyga 2013 och just detta om att de nya lätta planen minskar bränslekostnad och restid. Bangkok var uppsatt som en av destinationerna. Såg ett prisexempel till NY, och det började på tvåtusen och någonting.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde så att jag helt enkelt frågade Norwegian och fick detta till svar:

Hei Bjørn, og takk for din henvendelse.

Det stemmer at Norwegian skal åpne nye ruter til Asia & Amerika.

Flyene som kan fly disse distansene, mottar vi ikke før i slutten av 2012.

Dermed må flyene inn på våre verksted for å gjøre flyene 100% våre med halehelt , WiFi og lignende.

Planlagt oppstart er sommeren 2013, og billettene vil bli lagt ut for salg iløpet av 2012.

Jeg vil anbefale deg å følge jevnlig med i media og på vår hjemmeside, da en slik lansering av billetter vil bli veldig godt publisert.

Med vennlig hilsen / Best regards

Preben E

Telefon: 815 21 815 / 0047 21 49 00 15

Norwegian Air Shuttle ASA

Med andra ord sommaren 13, en bra bit bort. Priset ville de inte säga något om (frågade i ett returmail) och flygtiden vill de inte heller kommentera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Det finns en nackdel med Norwegian och det är att man inte kan köpa "hela" biljetter dvs anslutningsflygen i samma biljett, trots att det är inom samma bolag. Det innebär att man blir strandsatt vid ev förseningar, att ev ombokning sker per enkelsträcka så man får betala t ex 3 ombokningsavgifter. För alla som enbart ska flyga ARN-BKK har det ju ingen betydelse. Det är ju bl a därför dom kan hålla kostnaderna nere. Om biljettpriserna blir väldigt låga så är det väl värt risken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske blir aktuellt en annan resa, sommaren 13 är lite väl långt för att jag ska orka vänta. :)

Lågprisflyg är ju det av en anledning. Mindre säkerhet (anslutningsmässigt) mindre service och mindre nöje in-flight (dock har de WiFi, guld!).

Kommer nog bli väl värt pengarna när de väl går igång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flög med Norwegian till Barcelona nu över påsk. Helt okej tyckte jag.

Jäkligt nice med gratis wi-fi!!

Hoppas att de inte klämmer in för många stolar i Bangkokplanen bara. Då kan det ju bli ett riktigt bra alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Det finns en nackdel med Norwegian och det är att man inte kan köpa "hela" biljetter dvs anslutningsflygen i samma biljett, trots att det är inom samma bolag. Det innebär att man blir strandsatt vid ev förseningar, att ev ombokning sker per enkelsträcka så man får betala t ex 3 ombokningsavgifter. För alla som enbart ska flyga ARN-BKK har det ju ingen betydelse. Det är ju bl a därför dom kan hålla kostnaderna nere. Om biljettpriserna blir väldigt låga så är det väl värt risken.

Men arn-bkk billigt är ju super bra!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mer konkurens är alltid bättre men vi får väl se vad som händer. Air Asia har redan gett upp sitt försök att flyga lågpris på Europa och har lagt ner sina linjer till London och Paris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å Ryan har inga Asien tankar ???

Knappast. Dom flyger bara kortdistans idag och har väl inga flygplan med räckvidd och benutrymme som skulle gå att använda för att flyga reguljärt så långt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Martin sier, så drar det ut i tid, Norwegian og langdistanseflygingene.

Kommer en del artikler nå i forbindelse med Dreamliner sin landing på Oslo lufthavn Gardermoen.

Norwegian sjef Kjos, sier at årsaken til utsettelsen er finanskrisen som kom i 2008.

Legger ved en link ang flyene og spesifikasjoner, for de som er interessert i det  :)

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/05/02/vi-skal-fly-langt-fryktelig-billig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste precis detta

http://www.expressen.se/res/norweigan-planerar-nu-att-knacka-sas/

Låter ju nice att flyga till Bangkokg direkt för 1500kr enkel.

Om jag förstår det rätt i artiklen så ska Norwegian börja flyga till Bangkok och New York redan efter denna sommar.

Jaja, vi får väl se när biljetterna släpps.

Ha det gott.

Bondmora.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyg ni med Norweigan, kanske blir med besättningen som med "svenska" lastbilschaufförer = rumäner, nu när polackerna blivit för dyra. Ja, ner lär ni ju alltid komma.

Arn - Bkk har aldrig varit någon guldgruva, varken för Thai eller SAS, inbilla er inte att biljetterna blir så väldigt billiga, skulle förvåna mig stort om priset tor blir UNDER 5 tkr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte för ett ögonblick att det kommer att bli så billigt.

Har aldrig flugit med Norwegian men dom verkar ju inte ha chartertrångt på 787 utan vanliga 32 tums pitch och har dom sen vanlig reguljärstandard med fri mat och alkohol så borde dom kunna sätta priserna strax över bottenskrapet (Aerosvit/Air China/Turkish) och ändå kunna fylla planen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kallar du Turkish för bottenskrap så måste du höga krav  ???

Den urusla säkerheten på Turkish gör att jag räknar dom till bottenskrapet och det är väl sannolikt därför som priserna brukar ligga i nivå med Air China.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas Dreamliner kan hålla leveransen bara så att man kan åka strax efter nyår. Priset på 3000:- är ju säkert utan bagage, men inte kan de ta mer än 500:- per väska eller? Sedan är det väl en kvot av 3000 kr-biljetter som kommer att ta slut rätt fort, men även stabila priser runt 5000:- vore ju välkommet så man slipper hålla på och leta som en galning efter fyndpriser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flyger med nya flygplan och direkt till Bangkok utan byten vilket många gillar.

Om man utgår ifrån att dom har reguljär standard ombord och inte charter standard så skulle jag gissa att dom kan lägga sig runt 6000 i normal säsong under vintern och ändå flyga med fulla plan.

Själv undrar jag varför dom försöker slå sig in på en redan rätt full Stockholms marknad när det finns många i och runt Göteborg som gärna vill åka till Bangkok men idag har få alternativ!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×