Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cattis1977

Hur reser ni? Charter/Flygstol/hotellbokningar

Rekommendera Poster

Att hitta reguljärbiljetter är hur enkelt som helst, kolla bara in exempelvis www.allaflygbiljetter.se eller www.flygresor.se. Där får du snabbt fram totalpris och flygtid för hela familjens flygresa. Eller boka flyresan hos ngn resebyrå som är bra på Thailand, finns en mängd olika. Fixa sedan boendet efter hand eller i förväg hos någon av sawadee.com, agoda.se, eller booking.com.  Finns många andra men dessa funkar hur bra som helst.

Sedan kan det finnas en del fördelar med en flygstol hos charterbolagen, vid tillfällen kan priserna vara väldigt låga om man har is i magen eller är väldigt flexibel. Dock så brukar reslängden i de flesta fall vara 14 dgr, vilket för många kan vara för kort tid att hinna med allt som vill se under en Thailandsresa.

Toppen! Tack för länkarna!!!! :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget krångel att åka reguljärt? Bättre space på planen också för alla! Den största fördelen är att man bestämmer när man vill åka och sin reslängd. Jag har inte åkt charter sedan 90-talet och endast till Europa. Skulle aldrig tränga in mig i en charterkärra med 150 pers fler än vad reguljärplanen har. Åker du Thai så blir det ju (oftast) bara ett byte i Bkk och inrikesbiljetten är ofta väldigt billig. Hade jag varit dig hade jag kontaktat Jordenresor och berättat hur du vill åka o när så lägger de in en bevakning på när kampanjbiljetter släpps och bokar dem åt er då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget krångel att åka reguljärt? Bättre space på planen också för alla! Den största fördelen är att man bestämmer när man vill åka och sin reslängd. Jag har inte åkt charter sedan 90-talet och endast till Europa. Skulle aldrig tränga in mig i en charterkärra med 150 pers fler än vad reguljärplanen har. Åker du Thai så blir det ju (oftast) bara ett byte i Bkk och inrikesbiljetten är ofta väldigt billig. Hade jag varit dig hade jag kontaktat Jordenresor och berättat hur du vill åka o när så lägger de in en bevakning på när kampanjbiljetter släpps och bokar dem åt er då.

Vilka jättebra tips! Mkt tacksam för dessa! Åh, vad ni är toppen här!!! Snabba svar o allt  :kla

Bokar man inrikesbiljetten från Bankok till tex Koh Samui på plats då enklast när man kommer ner?? Jag är en sån där som lätt stressar upp sig (märks inte va  :cr ) och att sitta på ett plan som är försenat och missa en förbindelse skulle nog få mig i upplösningstillstånd kan jag tro!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget krångel att åka reguljärt? Bättre space på planen också för alla! Den största fördelen är att man bestämmer när man vill åka och sin reslängd. Jag har inte åkt charter sedan 90-talet och endast till Europa. Skulle aldrig tränga in mig i en charterkärra med 150 pers fler än vad reguljärplanen har. Åker du Thai så blir det ju (oftast) bara ett byte i Bkk och inrikesbiljetten är ofta väldigt billig. Hade jag varit dig hade jag kontaktat Jordenresor och berättat hur du vill åka o när så lägger de in en bevakning på när kampanjbiljetter släpps och bokar dem åt er då.

Vilka jättebra tips! Mkt tacksam för dessa! Åh, vad ni är toppen här!!! Snabba svar o allt  :kla

Bokar man inrikesbiljetten från Bankok till tex Koh Samui på plats då enklast när man kommer ner?? Jag är en sån där som lätt stressar upp sig (märks inte va  :cr ) och att sitta på ett plan som är försenat och missa en förbindelse skulle nog få mig i upplösningstillstånd kan jag tro!

Bokar du hela vägen med thai behöver du inte oroa dig, då fixar dom nya platser. Jag hade bokat inrikes hemifrån, har så gjort och kommer även göra.... Reguljärt e bättre på allt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget krångel att åka reguljärt? Bättre space på planen också för alla! Den största fördelen är att man bestämmer när man vill åka och sin reslängd. Jag har inte åkt charter sedan 90-talet och endast till Europa. Skulle aldrig tränga in mig i en charterkärra med 150 pers fler än vad reguljärplanen har. Åker du Thai så blir det ju (oftast) bara ett byte i Bkk och inrikesbiljetten är ofta väldigt billig. Hade jag varit dig hade jag kontaktat Jordenresor och berättat hur du vill åka o när så lägger de in en bevakning på när kampanjbiljetter släpps och bokar dem åt er då.

Vilka jättebra tips! Mkt tacksam för dessa! Åh, vad ni är toppen här!!! Snabba svar o allt  :kla

Bokar man inrikesbiljetten från Bankok till tex Koh Samui på plats då enklast när man kommer ner?? Jag är en sån där som lätt stressar upp sig (märks inte va  :cr ) och att sitta på ett plan som är försenat och missa en förbindelse skulle nog få mig i upplösningstillstånd kan jag tro!

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänker ni åka till Samui boka då en saxad biljett. Ja en biljett som gäller ned till Samui + en från Bangkok tillbaka till Sverige. Orsaken är den att väljer du Thai inrikes från Samui till Bangkok får du åka upp onödigt tidigt + onödigt dyrt. Betydligt bättre att köpa en enkel med Bangkok Airways till Bangkok + väljer du sista avgången är priset rabatterat. Den måste du dock inhandla så fort du kommer ned - stor efterfrågan, och ja, du hinner med Thaiplanet - men inte att taxfreeshoppa.

Bagage checkar du in i Sverige tar ut det på Samui + likadant på återresan.

I Bangkok går du bara igenom passkontrollen (ifrån Sverige), den tar dock sin modiga tid, räkna med minst 1 timme + 20 minuter bort till Thai's inrikes - du hinner för Thaiplanet brukar land kring 5.30.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Sitta på Bankoks flygplats mellan 18.10-01.20???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Sitta på Bankoks flygplats mellan 18.10-01.20???

Känner spontant likadant. Låter lite väl länge med barn! Hur många tusen är det värt att tjäna på en flygresa genom att mellanlanda en eller flera ggr kontra att betala mer för direktflyg?? Vet inte om ni förstår hur jag menar eller om jag skrev konstigt?  Men när jag hör de som varit iväg med 4! Barn varav två var 1,5 år :P och mellenlandade två ggr så lät det lite häftigt.. De var rätt möra kan jag tillägga. Har ju inte hunnit vara i Thailand än, men det verkar som om tidsomställningen o den långa flygresan gör en rätt trött. Då måste det såklart vara ännu jobbigare att mellanlanda oxå. Men ändå förstår jag att de flesta reser så.  Jag tycker precis som Cattis att det är en djungel med flygresorna på nätet. Jag är en riktig charternörd och är förmodligen rätt bekväm av mig :-[ men jag är säker på att även jag kommer att älska Thailand och nog kommer att välja reguljärt nästa gång. Såklart man vill resa så billigt som möjligt så man kan åka ofta. Men som sagt, hur mycket ungefär kan man tjäna på reguljärt kontra charter? Handlar det inte om mer än max ett par tusen så vete sjutton om man inte fortsätter med direktflyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har ungefär samma flygtider när vi åker i juni. Men vi har fyra nätter i Bangkok innan vi flyger hem och slipper alltså sitta på flygplatsen flera timmar:) Antog att de flesta klämmer in några nätter i Bangkok på vägen hem eller? Har förresten bokat alla flygbiljetter via Jade travel.Vi åker med Thai.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men som sagt, hur mycket ungefär kan man tjäna på reguljärt kontra charter? Handlar det inte om mer än max ett par tusen så vete sjutton om man inte fortsätter med direktflyg.

Vi betalade 5100 för flyg med Austrian. Bodde 16 nätter på Hua Hin Bluewave hotell för 1900 B/natten/3 pers ink frukost, till det tillkom transfer mellan Bkk-HH med taxi t.o.r 5000 B.

Att komma till Thailand och vara där i 17 dagar för 7850 kr/pp(3 vuxna)är 10000 kr billigare än att  boka med Apollo. Dessutom fick vi några bonusnätter då Apollos resa är 14 nätter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Sitta på Bankoks flygplats mellan 18.10-01.20???

Känner spontant likadant. Låter lite väl länge med barn! Hur många tusen är det värt att tjäna på en flygresa genom att mellanlanda en eller flera ggr kontra att betala mer för direktflyg?? Vet inte om ni förstår hur jag menar eller om jag skrev konstigt?  Men när jag hör de som varit iväg med 4! Barn varav två var 1,5 år :P och mellenlandade två ggr så lät det lite häftigt.. De var rätt möra kan jag tillägga. Har ju inte hunnit vara i Thailand än, men det verkar som om tidsomställningen o den långa flygresan gör en rätt trött. Då måste det såklart vara ännu jobbigare att mellanlanda oxå. Men ändå förstår jag att de flesta reser så.  Jag tycker precis som Cattis att det är en djungel med flygresorna på nätet. Jag är en riktig charternörd och är förmodligen rätt bekväm av mig :-[ men jag är säker på att även jag kommer att älska Thailand och nog kommer att välja reguljärt nästa gång. Såklart man vill resa så billigt som möjligt så man kan åka ofta. Men som sagt, hur mycket ungefär kan man tjäna på reguljärt kontra charter? Handlar det inte om mer än max ett par tusen så vete sjutton om man inte fortsätter med direktflyg.

Vi försöker få nattflyg då kommer man i ganska bra fas direkt tycker jag. Det skiljde 14000 på bara flygbiljetterna när jag kollade nu och då e inte all dryck och snacks med vilket ingår på ett reguljärflyg samt extra benutrymme som man redan har.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker jag till Khao Lak eller liknade chartermål under normal säsong + bor på Wing eller Fritidsresors hotell lär jag inte tjäna många korvören.

Den stora vinsten ligger i att jag själv bestämmer reselängden, utnyttjar saxad biljett + väljer billigare boenden, för den skull inte speciellt mycket sämre, oftast t.o.m. med bättre läge.

Är jag riktigt tidigt ute kan jag även hitta de verkligt billiga biljetterna eller som nu utnyttja Singapore's eller Thai's kampanj.

Brukar ringa samma dag vi reser och bokar boende, har de inga rum ringer vi nästa, o.s.v. Exakt samma gör vi i Thailand när vi byter ö.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Sitta på Bankoks flygplats mellan 18.10-01.20???

Känner spontant likadant. Låter lite väl länge med barn! Hur många tusen är det värt att tjäna på en flygresa genom att mellanlanda en eller flera ggr kontra att betala mer för direktflyg?? Vet inte om ni förstår hur jag menar eller om jag skrev konstigt?  Men när jag hör de som varit iväg med 4! Barn varav två var 1,5 år :P och mellenlandade två ggr så lät det lite häftigt.. De var rätt möra kan jag tillägga. Har ju inte hunnit vara i Thailand än, men det verkar som om tidsomställningen o den långa flygresan gör en rätt trött. Då måste det såklart vara ännu jobbigare att mellanlanda oxå. Men ändå förstår jag att de flesta reser så.  Jag tycker precis som Cattis att det är en djungel med flygresorna på nätet. Jag är en riktig charternörd och är förmodligen rätt bekväm av mig :-[ men jag är säker på att även jag kommer att älska Thailand och nog kommer att välja reguljärt nästa gång. Såklart man vill resa så billigt som möjligt så man kan åka ofta. Men som sagt, hur mycket ungefär kan man tjäna på reguljärt kontra charter? Handlar det inte om mer än max ett par tusen så vete sjutton om man inte fortsätter med direktflyg.

Vi försöker få nattflyg då kommer man i ganska bra fas direkt tycker jag. Det skiljde 14000 på bara flygbiljetterna när jag kollade nu och då e inte all dryck och snacks med vilket ingår på ett reguljärflyg samt extra benutrymme som man redan har.....

Oj då, ja det var ju några tusenlappar billigare :o men du säger nattflyg, hur länge åker ni innan ni mellanlandar ? För det var inte direktflyg förmodar jag. Hinner man sova ett par timmar då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också boka inrikes själv men får ni till att boka med Thai så hör vad inrikesbiljetten kostar. Man landar vid 6 och tror att Thai åker till Samui vid halv åtta och det hinner man med.

Sitter framför checkmytrip så  ...

- ankommer från Köpenhamn till Bangkok 06:00

- flyg till Koh Samui 07:45, ankommer 8:50

På vägen hem ....

- Från Samui 17:05, ankommer 18:10 till Bangkok

- från Bangkok 01:20

Sitta på Bankoks flygplats mellan 18.10-01.20???

Känner spontant likadant. Låter lite väl länge med barn! Hur många tusen är det värt att tjäna på en flygresa genom att mellanlanda en eller flera ggr kontra att betala mer för direktflyg?? Vet inte om ni förstår hur jag menar eller om jag skrev konstigt?  Men när jag hör de som varit iväg med 4! Barn varav två var 1,5 år :P och mellenlandade två ggr så lät det lite häftigt.. De var rätt möra kan jag tillägga. Har ju inte hunnit vara i Thailand än, men det verkar som om tidsomställningen o den långa flygresan gör en rätt trött. Då måste det såklart vara ännu jobbigare att mellanlanda oxå. Men ändå förstår jag att de flesta reser så.  Jag tycker precis som Cattis att det är en djungel med flygresorna på nätet. Jag är en riktig charternörd och är förmodligen rätt bekväm av mig :-[ men jag är säker på att även jag kommer att älska Thailand och nog kommer att välja reguljärt nästa gång. Såklart man vill resa så billigt som möjligt så man kan åka ofta. Men som sagt, hur mycket ungefär kan man tjäna på reguljärt kontra charter? Handlar det inte om mer än max ett par tusen så vete sjutton om man inte fortsätter med direktflyg.

Vi försöker få nattflyg då kommer man i ganska bra fas direkt tycker jag. Det skiljde 14000 på bara flygbiljetterna när jag kollade nu och då e inte all dryck och snacks med vilket ingår på ett reguljärflyg samt extra benutrymme som man redan har.....

Oj då, ja det var ju några tusenlappar billigare :o men du säger nattflyg, hur länge åker ni innan ni mellanlandar ? För det var inte direktflyg förmodar jag. Hinner man sova ett par timmar då?

Tre timmar till Istanbul där tror jag det va två timmars väntan sen åtta timmar till BKK. Hem tror jag det va fyra i Istanbul. Planet lyfter då 19,45 från Istanbul och då somnar vår dotter ganska fort och sover sig fram....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken skillnad det kan vara. Har säkert gjort mer än 50 reguljärresor över hela världen och en charterresa. Och jag tycker chartern är jobbig! Inte för benutrymme eller liknande (åkte till kanarieöarna och satt vid nödutgången), utan för all väntan för incheck, transfer osv. Jag vill kunna ta min väska och sätta mig i en taxi. Går såklart med charter också. Att bli behandlad som en skock får är inget för mig (förutom vid säkerhetskontrollen ;-)).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken skillnad det kan vara. Har säkert gjort mer än 50 reguljärresor över hela världen och en charterresa. Och jag tycker chartern är jobbig! Inte för benutrymme eller liknande (åkte till kanarieöarna och satt vid nödutgången), utan för all väntan för incheck, transfer osv. Jag vill kunna ta min väska och sätta mig i en taxi. Går såklart med charter också. Att bli behandlad som en skock får är inget för mig (förutom vid säkerhetskontrollen ;-)).

Hur lång tid tar det med incheckning  med reguljärt ? Går det så mycket fortare? förstår ju iof att det inte är massor med folk som ska åka samtidigt, men man måste väl ändå vara på plats nån timme innan iaf?  Jag känner mig ju inte som ett får precis :D då tycker jag det verkar jobbigare att mellanlanda  och sitta på nån flygplats i flera timmar och vänta. Men det säger jag inte för att provocera, då de allra flesta här verkar åka med reguljärt. Det är nog bara jag som är sååå himla bekväm :cr men jag växer väl till mig efter vår Thailandsresa ;) då lär väl jag oxå jaga billigaste resorna. Herregud då kan man ju åka flera ggr på ett år kanske :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med reguljär flygning kan du ju i de allra flesta fall checka in online t o m kvällen innan avresa och sedan bara baggage-droppa när du kommer till flygplatsen. Men 1,5 timme innan är iallafall jag på flygplatsen - för har man otur så är det en skock får....förlåt :D en skock charterresenärer som skall igenom security alla på en gång... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med reguljär flygning kan du ju i de allra flesta fall checka in online t o m kvällen innan avresa och sedan bara baggage-droppa när du kommer till flygplatsen. Men 1,5 timme innan är iallafall jag på flygplatsen - för har man otur så är det en skock får....förlåt :D en skock charterresenärer som skall igenom security alla på en gång... :D

:D haha den va lite lolig  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

In-check tar några minuter, max.

Jag försöker såklart undvika mellanlandningar också, men oftast så flyger jag till storstäder, eller ställen där reguljärt också flyger direkt alternativt ingen flyger direkt. Så jag har aldrig känt ett stort behov av charter.

En långflygning skall bestå av mat så tidigt som möjligt, och sen en tyst kabin, ingen lottoförsäljning, inget betala för vatten och så vidare. Allt detta enligt mig. Jag förstår om några väljer charter för att de tror att de är billigare, men jag har svårt att se att en normal charter är billigare än att fixa själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken skillnad det kan vara. Har säkert gjort mer än 50 reguljärresor över hela världen och en charterresa. Och jag tycker chartern är jobbig! Inte för benutrymme eller liknande (åkte till kanarieöarna och satt vid nödutgången), utan för all väntan för incheck, transfer osv. Jag vill kunna ta min väska och sätta mig i en taxi. Går såklart med charter också. Att bli behandlad som en skock får är inget för mig (förutom vid säkerhetskontrollen ;-)).

Men jag förstår att vissa föredrara bekvämligeheten med charter. Min första resa var charter och det var ganska bra. Jag var inte påläst och då resan var väldigt spontan och bokades nästan i sista minuten så passade det perfekt.

Idag skulle jag nog störa mig lite om jag fick sitta i en transferbuss och lyssna på "vad man skall och inte skall göra i Thailand" :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår om några väljer charter för att de tror att de är billigare, men jag har svårt att se att en normal charter är billigare än att fixa själv.

Vi roar oss alltid med att räkna på detta och har därför mycket bra statistik. Vi har faktiskt tjänat på charter alla resor utom en. På senaste resan, till Ao Nang, sparade vi i och för sig bara en 1 000-lapp per person men det är ju alltid något.

Tilläggas bör dock att vi alltid bor bra, minst fyrstjärnigt. Väljer man enklare hotell är jag säker på att det ofta blir billigare att åka reguljärt.

Jag kanske också ska tillägga att charterbolagens tranfer i Thailand oftast inte är stor buss med reseledare utan minibuss som delas mellan max tre resesällskap, ofta är det till och med privat transfer. Jag tycker oftast inte att det är någon större skillnad på att åka charter eller sy i hop allt själv, särskilt inte om resan dessutom sker med reguljärflyg. Enda skillnaden är väl att man är låst till 7, 14 eller 21 dagar och kan kombinera max tre resmål/hotell på samma resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Charter.

Orkar inte med att krångla med mängder av dokument på flygplatsen, börja fippla och greja för att få fram bokningsnumret och skriva ut boardinkort. Charter är skönt -> direktflyg, taxfree och service.

Däremot har jag fruktansvärt problem med tidsskillnaden p.g.a jag inte kan sova på planet så det brukar ta 2-3 dagar innan jag är på fötterna i Thailand igen efter flygningen från Sverige  :D

Lättare för mig att flyga västerut än österut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tt flyga västerut ät MYCKET enklare än västerut. Men lätt att förstå, man missar sömn när man flyger österut. Därför tas Bkk sist på resan, man har en grym jetlag o shopping är det sista man vill ägna sig åt de första dagarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med charter tar jag mig snabbast från A-B. Vem som äger flygplanet eller stolen jag sitter i skiter jag fullkomligt i. Och det med fårskock har då aldrig jag varit med om,när jag går av så får man ju klara sig själv. Så vad är skillnaden på en flygstol med charter vs reguljärt,ja just det ja,du kommer oftast fortare fram med charter. Speciellt om du ska till dom södra delarna av Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×