Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
aehn

skicka över 100 K från Thailand till svensk bank

Rekommendera Poster

Tänkte skicka över ungefär 100 K kr från Thailand till svensk bank. Tror ni det blir problem?

Pengarna är ärligt intjänade och skattade här i Thailand.

Åker jag på dubbelbeskattning?

Blir jag misstänkligjord och mitt bankkonto ställs under uppsikt?

Kommer min Thailändska bank ha några invändingar?

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Var har du hört att man bara får föra ut 40-50 000 thb?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Var har du hört att man bara får föra ut 40-50 000 thb?

Kollade upp det nu och det är 50 000 baht som gäller. Vill man föra ut mer måste man söka tillstånd..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Var har du hört att man bara får föra ut 40-50 000 thb?

Kollade upp det nu och det är 50 000 baht som gäller. Vill man föra ut mer måste man söka tillstånd..

Låter ju helt vansinnigt! Hmmm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Var har du hört att man bara får föra ut 40-50 000 thb?

Kollade upp det nu och det är 50 000 baht som gäller. Vill man föra ut mer måste man söka tillstånd..

Låter ju helt vansinnigt! Hmmm

Kanskje vanvittig , men sant. 50 000 Baht er grensen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får la bara föra ut 40000-50000 baht från Thailand...

Läs frågan igen

Han vill föra över 100 000 kr... Men man får la bara föra ut 40-50 000 baht? alltså cirka 10 000 kr...

Var har du hört att man bara får föra ut 40-50 000 thb?

Kollade upp det nu och det är 50 000 baht som gäller. Vill man föra ut mer måste man söka tillstånd..

Låter ju helt vansinnigt! Hmmm

Sverige har la liknande regler?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat betydligt större summor än så via Bangkok Bank. Kollade lite vad deras hemsida sa och hittade infon nedan.

http://www.bangkokbank.com/online%20banking/for%20personal/ibanking/services/pages/ift.aspx

För en utlänning kallas det "återförande av lön". Du kan då skicka summor som motsvarar:

Mindre än 50'000 USD/dag

Max 100'000 USD/månad

Max 500'000 USD/år

Finns även en FAQ som besvarar de flesta frågor, se nedan.

http://www.bangkokbank.com/Online%20Banking/For%20Personal/iBanking/FAQ/Pages/IFT.aspx#10

/D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat betydligt större summor än så via Bangkok Bank. Kollade lite vad deras hemsida sa och hittade infon nedan.

http://www.bangkokbank.com/online%20banking/for%20personal/ibanking/services/pages/ift.aspx

För en utlänning kallas det "återförande av lön". Du kan då skicka summor som motsvarar:

Mindre än 50'000 USD/dag

Max 100'000 USD/månad

Max 500'000 USD/år

Finns även en FAQ som besvarar de flesta frågor, se nedan.

http://www.bangkokbank.com/Online%20Banking/For%20Personal/iBanking/FAQ/Pages/IFT.aspx#10

/D

Normalt er grensen 50 000 Baht.

For å overføre større summer så trenger man en arbeidstillatelse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack alla, kom just från banken nu, vet inte vad som väntar på den svenska sidan, men härifrån var det inga problem alls, inte hittills i alla fall.

Så det där med max 50 000 thb, stämmer inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack alla, kom just från banken nu, vet inte vad som väntar på den svenska sidan, men härifrån var det inga problem alls, inte hittills i alla fall.

Så det där med max 50 000 thb, stämmer inte.

Dersom man overfører en stor sum penger fra Sverige til Thailand. Og man finner ut at Thailand ikke er hva man trodde at det var. Så man vil overføre pengene tilbake til Sverige. Så gjelder 50 000 Baht regelen. En turist KAN IKKE overføre større summer ut av Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Gosatta säger gäller detta en person som jobbat lagligt i Thailand. Då utgår jag ifrån att han har arbetstillstånd och svaret blir då något som är av relevans för trådstartaren.

Norlund, svar liknande ditt förvirrar bara och har ingenting med ursprungsfrågan att göra.

Sen är det väl inte speciellt många turister som har bankkonto i Thailand, eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

han pratar om lagligt intjänade skattade pengar, då är det väl rätt ointressant vad en turist får eller inte får göra?

Hva er lovlig inntjente penger?

Det kan fint være en profitt av innvesterte penger i Thailand hvor man ikke trenger en arbeidstillatelse.

Eller det kan være penger som kommer fra et aksjeselskap hvor han IKKE har aksjemajoriteten og heller ikke har arbeidstillatelse.

Poenget her er at han MÅ ha en arbeidtillatelse for å føre pengene ut av Thailand. En person med KUN et turist visum eller et none immigrant visa kan IKKE føre ut større summer penger av Thailand. KUN 50 000 Baht.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var precis inne på SCB i Patong och där kunde jag max föra över 50 000 baht till Sverige..

Det verkar vara en himla låg gräns. Konstigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var precis inne på SCB i Patong och där kunde jag max föra över 50 000 baht till Sverige..

Det verkar vara en himla låg gräns. Konstigt.

Har kollat runt på vad dom säger på andra forum och dom flesta säger 50 000 baht...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var precis inne på SCB i Patong och där kunde jag max föra över 50 000 baht till Sverige..

Det verkar vara en himla låg gräns. Konstigt.

Har kollat runt på vad dom säger på andra forum och dom flesta säger 50 000 baht...

Ja som sagt, skickade just 100 000 kr, och det var inga problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var precis inne på SCB i Patong och där kunde jag max föra över 50 000 baht till Sverige..

Det verkar vara en himla låg gräns. Konstigt.

Har kollat runt på vad dom säger på andra forum och dom flesta säger 50 000 baht...

Ja som sagt, skickade just 100 000 kr, och det var inga problem.

Skickade du typ 500 000 baht då?

Är kanske olika från bank till bank då hur dom tolkar reglerna...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×