kalaskula 0 Report post Posted March 20, 2012 Hejsan Jag undrar vad som krävs av mig och henne om jag har en väninna som ska besöka mig en månad eller så från Thailand ? Jag är skriven i Sverige och hon i Thailand. Hon har aldrig varit utanför Thailand förut men vill besöka mig en månad eller så i sommar. Peter Share this post Link to post Share on other sites
Jonas 0 Report post Posted March 21, 2012 Hej, jag tror att det är lättare att få bra svar på den här typen av frågor på www.maipenrai.se Jonas Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted March 21, 2012 Läs bara på ambassadens hemsida, det är inge komplicerade saker och allt står där väldigt tydligt. Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted March 23, 2012 Numer är det väldigt smidigt då visumansökningarna till Sverige sköts av: http://www.vfsglobal.com/sweden/thailand/ Det finns bra beskivning på vad som behövs på hemsidan, inte krågligt alls - och mycket snabbare än förr i tiden! Share this post Link to post Share on other sites
thaikonsult 1 Report post Posted April 23, 2012 Det finns även en steg för steg beskrivning hos Migrationsverket: http://www.migrationsverket.se/info/5052.html Mvh Thaikonsult Share this post Link to post Share on other sites
kalaskula 0 Report post Posted April 24, 2012 Tackar. DÅ jag står för resa samt uppehälle i Sverige så undrar jag om det räcker med inkomst årsbeskedet från senaste kalenderåret eller måste man visa upp lönebesked från ett visst antal månader bakåt i tiden ? Share this post Link to post Share on other sites
thaikonsult 1 Report post Posted June 3, 2012 Numera ska det vara lönebesked för den senaste 3 månaderna eller utdrag från bankkontot de senaste 3 månaderna eller pensionsbesked. Samt en betald reseförsäkring och bokad flygbiljett. Mvh Thaikonsult Share this post Link to post Share on other sites
kalaskula 0 Report post Posted July 15, 2012 Hur gör man med flygbiljetten? Ska den vara betald till och från Sverige eller kan man köpa hembiljetten vid senare tillfälle ? Sedan undrar jag hur man gör med biljetten från Thailand. Ioma vi är lite sent ute med att ansöka om visum för henne då hon troligtvis kommer hit i slutet på augusti så kanske inte visum ansökan hinner gå igenom innan ev datum på flygbiljetten. Måste man ha en köpt biljett färdigt från Thailand eller kan man skaffa biljett efter att visumet är godkänt ? Share this post Link to post Share on other sites
thaikonsult 1 Report post Posted July 17, 2012 Det räcker med en bokad flygbiljett. Den behöver inte vara betald. Ni ska även visa upp en betald medicinsk reseförsäkring när ansökan lämnas in. Mvh Thaikonsult Share this post Link to post Share on other sites
kalaskula 0 Report post Posted August 22, 2012 En liten uppdatering: Åkte till BKK och sökte visum och efter 5 dagar hade vi hennes pass med 90 dagars visum i hand och nu är vi hemma i Sverige Share this post Link to post Share on other sites
kottis 0 Report post Posted August 23, 2012 Så nice!Lycka till. Share this post Link to post Share on other sites