HELLAN 0 Report post Posted March 4, 2012 Någon som har tips på mellanklass hotell i Kowloon, Hong Kong? Vi behöver rum för 3 personer. Tacksam för svar. Share this post Link to post Share on other sites
Rollercoaster 0 Report post Posted March 4, 2012 Bodde på Pacfic Island Hotell (HongKong-sidan) när vi var där för 2 år sen, Mycket fräscht och prisvärt hotell. Rummen är dock små, vilket dom är genomgående i HK. Här är en länk: http://www.booking.com/hotel/hk/islandpacific.sv.html?aid=311094;label=hotel-55048-hk-rHk7_4Z7gfp6NQlmx9TyBAS2876538797;ws=&gclid=CJzlhNLXza4CFU8vmAodIz4SDA Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted March 4, 2012 i mellan klass har jag bott i the harbourview i wan chai (hong kong sidan) grymmt bra läge med gångavstånd in till central (ja det är ju det mesta HK är litet) på kawloon sidan har jag enbart bott i riktiga råtthål så där kan jag inte rekommendera något. Men håller ni er mot vatten hållet å i närheten av nathan road så är nog det mesta bra läges mässigt. Share this post Link to post Share on other sites
HELLAN 0 Report post Posted March 4, 2012 Tack för era svar. Har hört att man ska bo i Kowloon, ska visst vara lite mysigare där. Vad tycker ni om det? Hur tar man sig över dit, är det dyrt? Är det enkelt? Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted March 4, 2012 går båtar, tunnlar för bilar och t-bana, transport är alltid det minsta problemet man har i Hong Kong. Nej jag bor på Hong Kong ön alla dagar i veckan! Kawloon är visserligen mer Kina men Hong Kong ön är ju det som är klassiska Hong Kong! Share this post Link to post Share on other sites
HELLAN 0 Report post Posted March 4, 2012 Stort tack! Share this post Link to post Share on other sites
Rollercoaster 0 Report post Posted March 4, 2012 Hong Kongsidan med bl.a Victoria Peak tyckte jag var mycket trevligt att bo. Som sagt mer känsla av det riktiga HK. Transport över till Kowloon och vice versa gör man enklast, mysigast och billigast (ca 2-3kr) med StarFerry-båtarna. Riktigt nice och extra trevligt när allt är upplyst på kvällen. Får man fråga hur länge ni ska vara där? Share this post Link to post Share on other sites
mayacheung 0 Report post Posted March 4, 2012 Eftersom jag har släkt i Kowloon-distriktet har jag aldrig bott på hotell i HK. När det gäller område att bo i beror väl lite på vad du är ute efter? Bästa shopping och mat hittar jag i Mong kok-området.. Där tycker jag finns ALLT! Hur länge ska ni vara där? Share this post Link to post Share on other sites
HELLAN 0 Report post Posted March 4, 2012 Vi ska vara där i 5 nätter. Åker dit i slutet av Juni så vi håller tummarna för att vi står ut med värmen osv. Share this post Link to post Share on other sites
Rollercoaster 0 Report post Posted March 4, 2012 Bara att ta båten ut till nån av öarna om det blir för varmt, fina stränder där man kan bada. På sydsidan av HK-ön finns ett ställe som heter Stanley där finns också en fin strand, badade där i mars när jag var där, lite kallt i vattnet då. Share this post Link to post Share on other sites