Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Levian

5 dagar kvar och ett färdigbyggt hus väntar

Recommended Posts

Mysig kåk, var ligger den. Var är närmaste stad,

Hej Lars.

Huset ligger på Phuket, södra delen mellan Rawai och Chalong. Du hittar närmare beskrivning och fler foton m.m. på min hemsida, webadressen ser du nedanför mina inlägg.

Hej,

Jag har inte varit på forumet på några månader, men måste ändå kommentera detta. Det där blev ju hur fint som helst. Mycket smakfullare än mycket man ser här nere. Jag gillar färgsättningen. Klart smakfull med den jordiga oranga tonen. Det lilla avskilda poolområdet med soldäcket ser ju exemplariskt ut. Där kommer ni nog ha fina dagar!

Lycka till med allt! Berätta gärna om hur ni upplever huset framöver.

Ps. Om ni vill ha ett litet råd från mig blir det detta: Glöm inte underhållet. Inte minst träpaneler, räcken och karmar "förstörs" i solen, värmen och det 'fuktsalta' klimatet om dessa inte stryks och behandlas regelbundet. Men det vet ni förstås redan. Kaklet och mosaiken i poolen och i badet kommer ni förmodligen få fixa/renovera om några år, men så är det ju för de flesta.

Vilken jävla dröm alltså, på ren svenska!  :angel:

Vad hade ni tänkt er för företag i Thailand under det svenska vinterhalvåret, kontra sommarföretag i Sverige under sommarhalvåret? :)

Av ren nyfikenhet alltså ;)

Min dröm är exakt samma sak; fast med boende på Isla Mujeres i Mexico. Bo där halva året och här hemma under sommarmånaderna.

Tack för alla fina kommentarer!

Om 5 dagar är det dags igen. Nuvarande hyresgästen lämnade precis och var jättenöjd så det verkar fungera med städning etc.

Jag längtar!!

Vad hade ni tänkt er för företag i Thailand under det svenska vinterhalvåret, kontra sommarföretag i Sverige under sommarhalvåret? :)

Min dröm är exakt samma sak; fast med boende på Isla Mujeres i Mexico. Bo där halva året och här hemma under sommarmånaderna.

Min önskedröm är ett sommaröppet hotell/vandrarhem på Gotland samt en liten husuthyrningsförmedling i Thailand. Men om det blir så vet man aldrig...

Min önskedröm är ett sommaröppet hotell/vandrarhem på Gotland samt en liten husuthyrningsförmedling i Thailand. Men om det blir så vet man aldrig...

Hoppas önskan slår in, vår ö är fantastisk ;)

Som sagt, vi bor ju redan på Sveriges bäst plats under sommaren, men det är vintern man vill slippa.. ha lägenhet i Mexico och driva något spännande där och sen jobba här hemma under sommaren hade varit rena rama drömlivet!

Fantastiskt fint till det priset:-D Skulle själv inte tveka att köpa något när det är dags att lämna Sverige, även om det inte blir mer än på 30 år!

Har sommarställe som kostade dryga miljonen och där är vi 4 veckor/år. Värde för pengarna? Ja absolut på sitt sätt och fler sommarveckor blir det när pensionen inträder. Plus att det är något som barnen kommer att ärva! Men när villan säljs hemma, då blir det jäklar ett hus i värmen för vinterhalvåret och då lär jag ändå inte ha mer än max 30 år kvar att leva, så det kan absolut bli något i Thailand :-D

Ditt hus ser helt fantastiskt ut och jag förstår att du längtar tillbaka! Det måste vara en underbar känsla att veta att det står där och väntar! Är riktigt avundsjuk:)