Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Neadesign

Qatar o Air asia

Rekommendera Poster

Qatar är ett femstjärnigt bolag, ett av världens bästa, och Air Asia är ett bra lågpris bolag. Har flygit ett flertal gånger med bägge bolagen, rekomenderar varmt. Bara att boka om ni åker hela vägen för den summan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har hittat flyg till Bangkok med Qatar air och sen inrikes med Air asia....summan blir ca 6000 är det bra pris o bra flygbolag?

MVH Nea

Vi har rest med dessa bolag tidigare o var mycke nöjda så det gör vi igen om ett par veckor. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har hittat flyg till Bangkok med Qatar air och sen inrikes med Air asia....summan blir ca 6000 är det bra pris o bra flygbolag?

MVH Nea

Kanon pris, inte för att jag vet vart du åker men bra pris är det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset på Air asia brukar gå upp lite under bokningen med andra ord blir slutpriset något högre men brukar vara billigt ändå. Har åkt med Air asia ganska många gånger nu både inrikes i Thailand och utrikes. Har hitils inte haft några som hellst problem med den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset på Air asia brukar gå upp lite under bokningen med andra ord blir slutpriset något högre men brukar vara billigt ändå. Har åkt med Air asia ganska många gånger nu både inrikes i Thailand och utrikes. Har hitils inte haft några som hellst problem med den.

Jag antar att ni kommer ha bagage med er så vad noga med att boka så mycket bagage ni behöver annars får ni betala dyrt för det på flygplatsen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset på Air asia brukar gå upp lite under bokningen med andra ord blir slutpriset något högre men brukar vara billigt ändå. Har åkt med Air asia ganska många gånger nu både inrikes i Thailand och utrikes. Har hitils inte haft några som hellst problem med den.

Jag antar att ni kommer ha bagage med er så vad noga med att boka så mycket bagage ni behöver annars får ni betala dyrt för det på flygplatsen..

Jimmie, du vet kanske hur det fungerar med bagage.

Vi har bokat Air Asia och 20kg bagage på en av oss. Nu blir det tyvärr så att vi blir tvugna att ha med ytterligare en väska.

Kan man checka in båda väskorna på en person om det inte väger mer än 20kg?

Annars antar jag att man kan köpa till bagage på plats, men det är kanske svindyrt?

Ska maila dom ikväll tänkte jag men eftersom du nämnde bagage passar jag på att fråga om du, eller nå¨gon annan vet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att ja inte svarat...

Jag har kollat på två olika bolag....därav frågon om att hämta ut bagage....

Vi har bara åkt med Thai innan men tycker dom är dyra till nästa år....än så länge ialla fall.

MVH Nea

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kirbe

De fixar det mesta vid incheckningsdisken hos Air Asia. Vi hade 16 kg övervikt häromåret och det kostade 600 bht så det tyckte jag var ok att betala på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När vi flög med Air Asia från Kuala Lumpur så gick vi in på deras kontor där och bokade till några extra kilon, då sa det att det var ok att göra så fram till 24 timmar innan avgång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nea, vi flyg med Qatar o Air Asia till´/från Samui förra året och då behövde inte vi hämta ut bagaget på hemvägen. Ditvägen var vi i Bangkok ett par dar så då hämtade vi givetvis ut bagaget. Det gäller bara att man säger till klart o tydligt vid incheckningen och lämnar fram båda biljetterna när man checkar in så fixar de det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nea, vi flyg med Qatar o Air Asia till´/från Samui förra året och då behövde inte vi hämta ut bagaget på hemvägen. Ditvägen var vi i Bangkok ett par dar så då hämtade vi givetvis ut bagaget. Det gäller bara att man säger till klart o tydligt vid incheckningen och lämnar fram båda biljetterna när man checkar in så fixar de det.

Kom bara ihåg att Air Asia inte landar på Samui utan i Suratani och att sedan tar resan med buss och färja över till Samui flera timmar till. Priset är visserligen ungefär hälften mot Bangkok airways men tar som sagt åtskilliga timmar längre vilket kanske inte är vad man längtar efter när man precis landat efter nedresan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nea, vi flyg med Qatar o Air Asia till´/från Samui förra året och då behövde inte vi hämta ut bagaget på hemvägen. Ditvägen var vi i Bangkok ett par dar så då hämtade vi givetvis ut bagaget. Det gäller bara att man säger till klart o tydligt vid incheckningen och lämnar fram båda biljetterna när man checkar in så fixar de det.

Kom bara ihåg att Air Asia inte landar på Samui utan i Suratani och att sedan tar resan med buss och färja över till Samui flera timmar till. Priset är visserligen ungefär hälften mot Bangkok airways men tar som sagt åtskilliga timmar längre vilket kanske inte är vad man längtar efter när man precis landat efter nedresan.

Hon ska till Krabi  ;) Tusan, ser nu att vi flög Bangkok Airways inte Air Asia  :-\  sorry, Nea...men det borde gå att göra likadant med Air Asia tycker jag. Mejla och fråga dom vetja. Jag mejlade Bangkok Airways så jag visste vilket innan avfärd.

Nea, Säg till när vi får komma till Skåne och titta på era fina album  ;) mina kommer nog vilken dag som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med Air Asia är jag rätt övertygad om att det inte går att checka in bagaget då de är ett lågprisbolag till skillnad från Bkk Airways. Rätta mig om jag har fel.

Flög med air asia förra året. Då bokade vi övervikt på deras hemsida ock checkade in väskorna på suvarnabhumi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Pelle svarade gäller det helt andra regler med Air Asia, bagagehanteringen får du själv sköta + att du måste senast checka in 45 min innan planerad avresa.

Bangkok Airways är väldigt flexibla, finns det plats kan du t.o.m få resa med tidigare flight än du har biljett till, enda nackdelen är att de är "lite" dyra.

Dessutom är det ENDAST Thai (2 flighter/dag) och Bkk airways som flyger reguljärt på Samui - än så länge.

Flyger du från Phuket till Bkk med Air Asia sedan vidare med annat bolag finns möjligheten att du slipper vidare bagagehantering, detta märks när du checkar in, får du vidaretaggen så är allt ok, tvärtom går dock inte.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×