Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Michael

Oktober månad

Rekommendera Poster

Hej hej!

Jag har bara varit i Thailand en gång och det var i Januari 2011 och har därför en fråga rörande om Oktober månad.

Frågat runt i vänskapskretsar om Oktober och en del säger att jag inte bör åka då medans andra säger att det är lugnt.

De som varnar mig menar att det är kaos då med regn och storm. Inge sol och bara tråkigt att ha sin semester lagd då.

Vi har är just nu två killar som inte ska dit med all inclusive ;) utan vi tänkte åka runt och kolla läget då vi inte turistat så mycket någon av oss utan mest åkt till storstäder i USA och liknande.

Jag har också tänkt att ta dyk-certifikat och det vanliga som singlar gör i thailand - festa och sola.

Avslutar med ett par nätter på Koh Lanta tänkte vi för att ladda batterierna lite innan hemresan.

Vi tänkte locka med oss lite fler folk men man träffar på så mycket roligt folk under resan ändå så får se vad vi gör.

Men min fråga är då till er som vet mer: Oktober/November hur är det i Thailand då?  Phi Phi, Samui, Tao, Phuket osv?

Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej!

Tack för dessa länkar, ger mig en helt annan vy på när man ska resa.

Jobbigt att jag då måste vänta till December, Januari för att resa :(

Men det ger oss mer tid till att lägga undan pengar till resekassan för Thailand :)

Oktober valdes mest för att polarn fyller år och ville dra någonstans.

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill ni ha bra väder och lite turister så välj antingen Chang eller västkusten i slutet av nov fram till jul. Samui är rätt regnigt i dec med så ta dykcert vid Similans så får du dessutom mycket bättre dykning på köpet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det känns bara som en kass månad rakt av med de jag sett nu.

Svenska folket åker väl i december? Har för mig att "alla" från jobbet drar då.

hmmm .. fira nyår där kanske och dra runt.

Men tack så jättemycket för detta. Fått lite perspektiv på det hela.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×