ReGGae 0 Report post Posted February 12, 2012 Tjejen har snackat en del om giftermål sista tiden, att hon vll ha någon liten ceremoni i hembyn när vi kommer tillbaka till Thailand. Men av ren nyfikenhet undrar jag hur det funkar om vi skulle vilja gifta oss i Sverige. Hon är här på besöks-UT, går det ens gifta sig här då? Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted February 12, 2012 De flesta verkar gifta sig i Thailand, verkar bli smidigast. Share this post Link to post Share on other sites
thaikonsult 1 Report post Posted February 12, 2012 Visst kan ni gifta er i Sverige om ni vill men tjejen måste ha ett singelintyg som visar att hon är singel. Ni söker hindersprövning hos Skatteverket. Mvh Thaikonsult Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 12, 2012 De flesta verkar gifta sig i Thailand, verkar bli smidigast. VArför göra som alla andra och varför skulle det vara smidigast? Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted February 12, 2012 Ingen aning, kör på barraa! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hemvändare Report post Posted February 12, 2012 De flesta verkar gifta sig i Thailand, verkar bli smidigast. Allt är relativt men av egna erfarenheter vet jag att man inte ska underskatta Thais förmåga att göra enkla saker komplicerade och tvärtom! Mitt tips blir att gifta sig i Sverige och sedan registrera det i Thailand om det skulle behövas av någon anledning. Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted February 22, 2012 Går utmärkt att gifta sig på besöks-UT. Share this post Link to post Share on other sites