Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
vaster

Resa med gips

Rekommendera Poster

Skall åka till Thailand på sportlovet. När man minst anar det händer det att sonen bryter armen o har nu gipsad arm. Någon med samma erfarenhet? Smarta tips tas emot med tacksamhet!!!

Vi har lyckats beställa ett gipsskydd åt honom. Klliar det mycket i värmen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bröt armen på min andra semesterdag i Grekland i fjol. Dagen innan jag skulle resa hem var jag tvungen åka till sjukhuset och där skar de upp gipset, de skar längs hela gipset men det satt kvar på armen - detta för att armen kan svullna under flygningen om så blev fallet skulle jag sätta in ett mynt och bända lite i springan. Jag fick även ett intyg från sjukhuset som lämnades vid incheckningen, det gick de iväg med - för "godkännande" av kabinpersonalen.

Ja, det kliar vansinnigt - ta med en strumpsticka. Hoppas allt går bra !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag gick med gips hela den här sommaren. Det kliade minimalt tyckte jag. Värst var det när de tog väck det. Kommer inte ihåg datum men i början av augusti var det. De har ett nytt "gips" nu. Det är i princip plast de använder nu. Det är därför det inte kliar tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ett "skydd" som gör att man kan duscha/bada utan att gips eller förband blir blött. Tror att man kan köpa på sjukhus eller apoteket, detta heter Seal Tight. Lycka till!

Läste inte hela ditt inlägg innan jag skrev mitt tips. :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad ni än gör TA INTE MED stickor. Man ska aldrig klia med något under gips det kan förorsaka skador som inte syns. Kan få fruktansvärda konsekvenser med infekterade sår mm.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, tänkte liksom inte genom tullen utan om jag förstått rätt så tar vissa flygbolag inte med personer med gips, dvs av medicinska skäl...

Då ska du nog ligga i typ gipsvagga. Annars är det bara att beställa assistens (perfekt, man går före alla i kön) och lämplig plats ombord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, tänkte liksom inte genom tullen utan om jag förstått rätt så tar vissa flygbolag inte med personer med gips, dvs av medicinska skäl...

Då ska du nog ligga i typ gipsvagga. Annars är det bara att beställa assistens (perfekt, man går före alla i kön) och lämplig plats ombord.

Tycker inte man får resa i gipsvagga eller med barn under 6 år!

I så fall får de sitta i takboxen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×