Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jakthund

Strejkvarning för kabinpersonalen på Tuifly, Novair och Primera Air!

Rekommendera Poster

ja i år så valde jag att skita i Thailand och valde Egypten . självklart så blir man straffad hahaha .

Ja, så är det om man sviker :)

Tror inte det blir någon strejk. Alltid är det så att sådana förhandligar infinner sig lägligt intill några ledigheter mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som hört något mer om detta ämne, börjar bli lite orolig.

Kram Veronica

De ska du nog inte behöva vara... I värsta fall får du kanske åka med ett bättre plan..

Försöker bolagen vända sig t.ex. till SAS och hyra nya plan så räknas det som att man försöker kringgå strejken.Då straffar facket naturligtvis de inblandade t.ex. genom ett varsel riktat mot SAS.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ismene

"Unionen varslar om strejk

Unionen har varslat om total arbetsnedläggesle för kabinpersonalen på charterflygbolagen TUIfly, Novair och Primera Air. Konflikten kommer att bryta ut tisdagen den 14 februari kl 11.00 om inte avtal har träffats innan dess.Förhandlingar pågår och vår förhoppning är att parterna enas innan dess.

- Vi hoppas och tror att vi kommer fram till en lösning innan dess så att konflikten inte bryter ut, säger Anders Fred, vd för Novair.

- Vi som researrangör har ansvar för att hitta alternativa flyglösningar så att våra kunder inte drabbas av denna konflikt, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Vanliga frågor:

Hur påverkas min resa av strejkvarslet?

Inte alls. Det är ett varsel om konflikt och vår förhoppning är att parterna kommer till en lösning så att det inte blir aktuellt med strejk.

Kommer resorna på sportlovet att ställas in om det blir strejk?

Nej, vi som researrangör har ett ansvar att hitta alternativa flyglösningar. Vi hoppas ju att det strejken inte bryter ut utan att parterna kan komma överens innan dess. Men vi förbereder oss för det värsta genom att redan nu leta alternativa lösningar.

Hur får jag information om min resa skulle påverkas av strejken?

Om det blir aktuellt med strejk och att det får till följd att din avresa eller hemresa skulle få ändrad avgångstid t ex så kontaktar vi på Apollo dig antingen via mail eller telefon.

Vi kommer att uppdatera denna sida fortlöpande med aktuell information."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det blir en lösning så blir det väl 5 minuter innan strejken ska bryta ut.

Ersättning med flygbolag som har svensk personal tvivlar jag på men har dom tur kan dom hitta utländska flygbolag som skiter i vad svenska facket säger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ismene

Ja hellre bli kvar än att inte komma dit  :D Tycker jag iaf!

Jag nästan hoppas det blir strejk och att den håller på ett tag....åker ju hem den 26/2 men allt över det är +  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×