Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jakthund

Strejkvarning för kabinpersonalen på Tuifly, Novair och Primera Air!

Rekommendera Poster

Står på text tv nu, vi tycker också det är väldigt lite info.

Vi flyger till Phuket på lö och är lite oroliga att hamna i ett mindre bra plan.

Veronica

Finns det sämre plan än charterplanen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är alla flygbolag som används vid inhyrning säkra?

Alla flygbolag som används vid inhyrning lever alltid upp till de europeiska kraven för flygtrafik.

Från Fritidsresors sida

Undrar hur villkoren är för de anställda på dessa , okända ? bolag de hyr in ?

tex Air Memphis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Finns det sämre plan än charterplanen?

Jag är så jxvla trött på den här typen av "snobbism". Egentligen inte värt att kommentera. Men fortsätt du att rapportera från dina bussresor. Fattar för övrigt inte varför du åkt till Thailand för att tillbringa dagarna med att åka buss, sitta vid datorn och blogga och skriva inlägg på ett antal forum om Thailand...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Står på text tv nu, vi tycker också det är väldigt lite info.

Vi flyger till Phuket på lö och är lite oroliga att hamna i ett mindre bra plan.

Veronica

Finns det sämre plan än charterplanen?

Nja, om det finns företag som har lediga plön plötsligt ... hur bra och tränad personal har man på dessa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Står på text tv nu, vi tycker också det är väldigt lite info.

Vi flyger till Phuket på lö och är lite oroliga att hamna i ett mindre bra plan.

Veronica

Finns det sämre plan än charterplanen?

Knappast, men troligen är det väl andra charterplan som dom hyr in.

Risken är väl att det bara finns vanlig charter klass på dom inhyrda så att dom som betalat extra för mer benutrymme får sitta trängre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det sämre plan än charterplanen?

Jag är så jxvla trött på den här typen av "snobbism". Egentligen inte värt att kommentera. Men fortsätt du att rapportera från dina bussresor. Fattar för övrigt inte varför du åkt till Thailand för att tillbringa dagarna med att åka buss, sitta vid datorn och blogga och skriva inlägg på ett antal forum om Thailand...

Hasse

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det sämre plan än charterplanen?

Jag är så jxvla trött på den här typen av "snobbism". Egentligen inte värt att kommentera. Men fortsätt du att rapportera från dina bussresor. Fattar för övrigt inte varför du åkt till Thailand för att tillbringa dagarna med att åka buss, sitta vid datorn och blogga och skriva inlägg på ett antal forum om Thailand...

Hasse

Jag åker ju på natten för att slippa betala en hotellnatt :P

Sen glömde jag nog en smiley i det inlägget... Var inte menat att det skulle vara jätteseriöst men om du nog tog åt så e ja lessen för det... :/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte?? Vi har beställt flygstol med TuiFly, Blue Comfort och vart jättenöjda med de.

Veronica

Blue Comfort ska ju vara helt okej...

Jag jämförde bara med apklassen... :P

Eftersom du tycker att charterplanen är sååå kassa, vore det intressant att veta vilka av charterplanen du har åkt med till Thailand???

Enligt mig finns det både bra och sämre...de bra är TuiFly:s nya plan och Thomas cook 200:a. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara att vi alla ska vara nöjda på vår bröllopsresa  :)

Det blir säkert jättebra, det är ju målet som är det viktigaste! Inte resan dit...trevlig bröllopsresa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte?? Vi har beställt flygstol med TuiFly, Blue Comfort och vart jättenöjda med de.

Veronica

Blue Comfort ska ju vara helt okej...

Jag jämförde bara med apklassen... :P

Eftersom du tycker att charterplanen är sååå kassa, vore det intressant att veta vilka av charterplanen du har åkt med till Thailand???

Enligt mig finns det både bra och sämre...de bra är TuiFly:s nya plan och Thomas cook 200:a. 

Sant.. har säkert blivit bättre på senare år.. men dom kör la fortfarande oftast med mer folk i planen? alltså mindre utrymme?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte?? Vi har beställt flygstol med TuiFly, Blue Comfort och vart jättenöjda med de.

Veronica

Blue Comfort ska ju vara helt okej...

Jag jämförde bara med apklassen... :P

Eftersom du tycker att charterplanen är sååå kassa, vore det intressant att veta vilka av charterplanen du har åkt med till Thailand???

Enligt mig finns det både bra och sämre...de bra är TuiFly:s nya plan och Thomas cook 200:a. 

Sant.. har säkert blivit bättre på senare år.. men dom kör la fortfarande oftast med mer folk i planen? alltså mindre utrymme?

Näe inte riktigt rätt! Både fritidsresor, ving och Apollo har utökat utrymmet mot förr! Tui's comfort class tex har samma utrymme som Thai ekonomi.....

En annan fördel med charter, och nu pratar jag bara om flygstol ! Är att de har direktflyg......vilket reguljärflyg kör det? Tex till Krabi!

Jag har åkt både charter och reguljärt, jag bokar/väljer efter priset! Detta året blir det Thai...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte?? Vi har beställt flygstol med TuiFly, Blue Comfort och vart jättenöjda med de.

Veronica

Blue Comfort ska ju vara helt okej...

Jag jämförde bara med apklassen... :P

Eftersom du tycker att charterplanen är sååå kassa, vore det intressant att veta vilka av charterplanen du har åkt med till Thailand???

Enligt mig finns det både bra och sämre...de bra är TuiFly:s nya plan och Thomas cook 200:a. 

Sant.. har säkert blivit bättre på senare år.. men dom kör la fortfarande oftast med mer folk i planen? alltså mindre utrymme?

Frågade fritidsresor för ett tags sen vilken pitch dom har på deras 767

I Economy har dom 29 eller 30 tum, samma som Air Asias inrikesflyg och det skulle i varje fall inte jag klara av att flyga hela vägen till Thailand.

I Blue Comfort har dom 33 tum, samma som apklass på reguljärt men smalare säten iom att dom har 2-4-2 istället för det vanliga 2-3-2

I premium har dom 37 tum och 2-3-2.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge kan en sån här strejk hålla på då??? Antar att alla parter är angelägna om att lösa det.

Vi åker den 10 mars med Fritidsresor (TuiFly Nordic) och hoppas innerligt att det hinner lösa sig inom det närmsta! :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge kan en sån här strejk hålla på då??? Antar att alla parter är angelägna om att lösa det.

Vi åker den 10 mars med Fritidsresor (TuiFly Nordic) och hoppas innerligt att det hinner lösa sig inom det närmsta! :pra

Vi åker den 2/3 och lite smått nervös kan man ju bli... :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge kan en sån här strejk hålla på då??? Antar att alla parter är angelägna om att lösa det.

Vi åker den 10 mars med Fritidsresor (TuiFly Nordic) och hoppas innerligt att det hinner lösa sig inom det närmsta! :pra

Kommer man inte överens snart så kommer facket utvidga strejken så klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×