jakthund 0 Report post Posted February 2, 2012 Någon mer än oss som ev. drabbas? Vi ska flyga med Novair i mitten på mars men Apollo kan tydligen hyra in SAS plan om det är strejk då. http://www.expressen.se/resor/1.2697715/charterstrejk-hotar-sportlovet Share this post Link to post Share on other sites
catchacath 0 Report post Posted February 2, 2012 Vår hemresa kan eventuellt äventyras, men det är inte så farligt Share this post Link to post Share on other sites
chicco 0 Report post Posted February 2, 2012 ja i år så valde jag att skita i Thailand och valde Egypten . självklart så blir man straffad hahaha . Share this post Link to post Share on other sites
Jonnaochco 2 Report post Posted February 2, 2012 Även våran hemresa ligger i farosonen, men förhoppningsvis är det väl löst till 5 mars Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 2, 2012 ja i år så valde jag att skita i Thailand och valde Egypten . självklart så blir man straffad hahaha . Ja, så är det om man sviker Tror inte det blir någon strejk. Alltid är det så att sådana förhandligar infinner sig lägligt intill några ledigheter mm. Share this post Link to post Share on other sites
mollan 0 Report post Posted February 3, 2012 Jag jobbar på Unionen (som varslat om strejk) och jag tror inte det blir strejk. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 3, 2012 Vi ska resa med TuiFly den 18/2 till Phuket och vi håller alla våra tummar på att konflikten löser sig utan strejk. Ha en bra helg! Share this post Link to post Share on other sites
perk 1 Report post Posted February 5, 2012 Är Thomsonfly syster bolaget till Tuifly också strejkvarslade Ska åka med dem från Göteborg 27/2. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 5, 2012 Även om de nu blir strejk så verkar det ju som att dom som ska åka kommer iväg ändå.. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 7, 2012 Är det någon som hört något mer om detta ämne, börjar bli lite orolig. Kram Veronica Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted February 7, 2012 Varslet gäller fortfarande,inget nytt alltså. www.unionen.se Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 7, 2012 Är det någon som hört något mer om detta ämne, börjar bli lite orolig. Kram Veronica De ska du nog inte behöva vara... I värsta fall får du kanske åka med ett bättre plan.. Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted February 7, 2012 Är det någon som hört något mer om detta ämne, börjar bli lite orolig. Kram Veronica De ska du nog inte behöva vara... I värsta fall får du kanske åka med ett bättre plan.. Försöker bolagen vända sig t.ex. till SAS och hyra nya plan så räknas det som att man försöker kringgå strejken.Då straffar facket naturligtvis de inblandade t.ex. genom ett varsel riktat mot SAS. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 7, 2012 Det känns ju lite olustigt Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ismene Report post Posted February 7, 2012 "Unionen varslar om strejk Unionen har varslat om total arbetsnedläggesle för kabinpersonalen på charterflygbolagen TUIfly, Novair och Primera Air. Konflikten kommer att bryta ut tisdagen den 14 februari kl 11.00 om inte avtal har träffats innan dess.Förhandlingar pågår och vår förhoppning är att parterna enas innan dess. - Vi hoppas och tror att vi kommer fram till en lösning innan dess så att konflikten inte bryter ut, säger Anders Fred, vd för Novair. - Vi som researrangör har ansvar för att hitta alternativa flyglösningar så att våra kunder inte drabbas av denna konflikt, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo. Vanliga frågor: Hur påverkas min resa av strejkvarslet? Inte alls. Det är ett varsel om konflikt och vår förhoppning är att parterna kommer till en lösning så att det inte blir aktuellt med strejk. Kommer resorna på sportlovet att ställas in om det blir strejk? Nej, vi som researrangör har ett ansvar att hitta alternativa flyglösningar. Vi hoppas ju att det strejken inte bryter ut utan att parterna kan komma överens innan dess. Men vi förbereder oss för det värsta genom att redan nu leta alternativa lösningar. Hur får jag information om min resa skulle påverkas av strejken? Om det blir aktuellt med strejk och att det får till följd att din avresa eller hemresa skulle få ändrad avgångstid t ex så kontaktar vi på Apollo dig antingen via mail eller telefon. Vi kommer att uppdatera denna sida fortlöpande med aktuell information." Share this post Link to post Share on other sites
bbk 0 Report post Posted February 7, 2012 Hur går det med detta? Har inte hört mycket om det... Share this post Link to post Share on other sites
MariaFr 0 Report post Posted February 8, 2012 jag skulle inte oroa mig om jag var er. Det här är ju samma hot som facket kommer med varje år när det är dags för nya förhandlingar. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 8, 2012 Tack Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 8, 2012 Om det blir en lösning så blir det väl 5 minuter innan strejken ska bryta ut. Ersättning med flygbolag som har svensk personal tvivlar jag på men har dom tur kan dom hitta utländska flygbolag som skiter i vad svenska facket säger. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 8, 2012 Ja det blir några dagar med oro nu, jag struntar hur jag kommer dit bara det blir av Kram Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted February 8, 2012 Hmm.. Och jag som ska flyga HEM den 14.. :-\ Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 8, 2012 Drygt att inte veta :-\ Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted February 8, 2012 Hmm.. Och jag som ska flyga HEM den 14.. :-\ Har du "tur" blir du kvar några dagar extra Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 8, 2012 Ja hellre bli kvar än att inte komma dit Tycker jag iaf! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ismene Report post Posted February 8, 2012 Ja hellre bli kvar än att inte komma dit Tycker jag iaf! Jag nästan hoppas det blir strejk och att den håller på ett tag....åker ju hem den 26/2 men allt över det är + Share this post Link to post Share on other sites