Plexus 0 Report post Posted August 22, 2016 Till alla som saknar den gamla Changen. Nu har jag äntligen hittat ett alternativ! Share this post Link to post Share on other sites
Jumbo 5 Report post Posted August 22, 2016 Till alla som saknar den gamla Changen. Nu har jag äntligen hittat ett alternativ! TACK! Ska testas i januari! :kla Share this post Link to post Share on other sites
jannelenn 2 Report post Posted August 22, 2016 Härligt finns den på 7/11 el liknande??? Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted August 22, 2016 Hur god är den? Spännande!! Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted August 22, 2016 Härligt finns den på 7/11 el liknande??? Ja. jag hittade den där. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted August 22, 2016 Hur god är den? Spännande!! Den är något mörkare än Chang, lite mer besk. Fylligare. Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted August 23, 2016 Den är ganska ok men lite kraftigare än den tidigare Changen. Share this post Link to post Share on other sites
Sisaket 0 Report post Posted September 24, 2016 Bulklager bryggs av råfrukt. Företrädesvis ris och eller majs. Chang kan tyvärr vara utsatt för en ny regim som vill krama sista öret ur varje batch. Precis som Heineken o Carlsberg. Man tar då mer av råfrukten som är billigast (ris) på bekostnad av fyllighet. Vattnets saltsammansättning kan ändras så det kompenserar en del. Vidare kan ölen numera kontrolleras bättre och därmed sänks alkoholhalten när ölen späds mer för att ligga närmare den lägre toleransen. Ölen blir sammantaget blaskigare. Som om inte det räcker så används inte humlepellets längre av de stora bryggerierna, utan det är humleolja på dunk. Jag betvivlar starkt att någon i ett blindtest kan skilja på Chang, Carlsberg och Heineken. Men i värmen vill de flesta ha just en sådan öl. Jag tycker det är bra att alkoholhalten sänks så folk inte blir helt sänkta i värmen. Själv föredrar jag Leo med en läpplängd över Chang Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted September 24, 2016 Bulklager bryggs av råfrukt. Företrädesvis ris och eller majs. Chang kan tyvärr vara utsatt för en ny regim som vill krama sista öret ur varje batch. Precis som Heineken o Carlsberg. Man tar då mer av råfrukten som är billigast (ris) på bekostnad av fyllighet. Vattnets saltsammansättning kan ändras så det kompenserar en del. Vidare kan ölen numera kontrolleras bättre och därmed sänks alkoholhalten när ölen späds mer för att ligga närmare den lägre toleransen. Ölen blir sammantaget blaskigare. Som om inte det räcker så används inte humlepellets längre av de stora bryggerierna, utan det är humleolja på dunk. Jag betvivlar starkt att någon i ett blindtest kan skilja på Chang, Carlsberg och Heineken. Men i värmen vill de flesta ha just en sådan öl. Jag tycker det är bra att alkoholhalten sänks så folk inte blir helt sänkta i värmen. Själv föredrar jag Leo med en läpplängd över Chang Ja, Leo är bra, men verkar vara väldigt underskattat Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted September 25, 2016 Aldrig testat Leo eller Tiger tidigare. Har tänkt ge dessa ett försök kommande resa Share this post Link to post Share on other sites