Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tima

Singha eller Chang....vad föredrar du?

Rekommendera Poster

Svensk Chang och numera den thailändska svagare sorten smakar ungefär lika illa eller mindre bra.

Man kan numera lika väl dricka Leo, den är i alla fall godare.

Helt klart,känns ju ingen skillnad på export Changen

hemma och den riktiga här nere längre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle man kunna få nån typ av lista på hur mycket % olika öl innehåller? Om nån har lust och inget annat för sig  :cool

Chang 5,5%, Singha och Leo 5,0%.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Kul för de som gillar överraskningar. Är inte ett dugg förvånad. Thaistail

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Kul för de som gillar överraskningar. Är inte ett dugg förvånad. Thaistail

Det är nog bäst att dricka sangsom med Cola som thaigubbarna gör. Då blir man både full och dålig ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Carlsberg brygger Carlsberg själva jorden runt ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Gissar mer på att du vid de dålig tillfällena inte ätit samma och lika bra kost som vid de bra, även yttre omständigheter som väder m.m är ganska avgörande vid alkohol intag.

Fråga han dock gärna vem den där jävla måtta alla säger man ska dricka med är.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sann historia.

Jag diskuterade chang med en anställd hos carlsberg. Han reser över hela världen och kollar upp bryggerier som har köpt rätten att använda namnet carlsberg för deras öl.

Jag frågande varför jag ibland kände mig helt OK efter tre stora chang kvällen innan och ibland som om jag hade blivit överkörd av ett tåg.

Han sa att chang bryggerier kollar inte upp alkoholhalten i deras öl. De bara tappar up vad som kommer ut. 5%, 7%, 9% Ingen vet, ingen bryr sig. Vi är i Thailand. :)

Carlsberg brygger Carlsberg själva jorden runt ...

Så är det. Samarbetet mellan Carlsberg och Chang skar sig och slutade väl i rätten om jag inte minns fel. Eller om de gjorde en förlikning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För övrigt så är jag ganska övertygad om att en så stor koncern som ThaiBev har koll på produktionen.

Det är ingen liten hemmabryggare vi snackar om. Det är ett av Sydostasiens största i branchen. Samt att de har mer än 20 destillerier i Europa, Scotland, Frankrike, Irland och Polen för tillverkning av Maltwhisky, Gin, Vodka, Rom, mm.

Ett av de senaste förvärven för koncernen var Fraser & Neave(Singapore) som köptes för mer än 11 miljarder USD.

Nu blev det lite  :offtopic: och vad det gäller Chang vs. Singha så spelar det i skrivande stund ingen roll vilken det blir. Jag är grymt sugen på en kall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av thailändsk öl var tidigare Chang en klass för sig men nu är det bara blask. Visserligen har alkoholhalten sänkts något men kan det verkligen vara allt?

Nää, en kall Leo har numera blivit vårt favvomärke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av thailändsk öl var tidigare Chang en klass för sig men nu är det bara blask. Visserligen har alkoholhalten sänkts något men kan det verkligen vara allt?

Nää, en kall Leo har numera blivit vårt favvomärke

Instämmer i det valet- den öl som känns som alternativet. Sorgligt med changen.. :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innan de fördärvade Chang så var den godast. Efter det har jag inte hittat någon favorit. :(

Jag är också en av de sörjande och har heller inte hittat någon bra ersättare. Innan drack jag bara Chang.. nu dricker jag lite mer blandat... En Singha här, en Leo där, en Chang lite här o där  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det som har hänt med Chang? Var där i Novmber-15 och då drack Jag bara det nästan, ibland någon LEO eller Singha.

Dom har sänkt alkoholhalten bara vad jag vet..varför är jag inte så insatt i. :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det som har hänt med Chang? Var där i Novmber-15 och då drack Jag bara det nästan, ibland någon LEO eller Singha.

Dom har sänkt alkoholhalten bara vad jag vet..varför är jag inte så insatt i. :P

De har sänkt alkoholhalten för att skatten baseras bland annat på denna samt att den lägre styrkan ska locka fler att dricka denna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×