Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
pirre

Snorkling Koh Samet,

Rekommendera Poster

Finns de som ordnar "snorklingsturer" men bra är det inte, själva snorklingen alltså.

Till Samet åker man för att sola, bada och bara koppla av, thats all.

Vill man ha utbyte av den aktiviteten åker man bl.a. till Koh Tao, Similian eller ned till Koh Lipe, finns säkert många bra korallrev på andra ställen också.

Snorklade själv på ett "bra" ställe utanför Anythong marine park, i mitt tycke dock helkasst, grumligt med ett mer eller mindre förstört korallrev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om stränderna och vattnet är så himla fint på Koh Samet i högsäsong, så är snorkligen inte så hemsk fantastik runt om. Varit på några utflykter, men har aldrig blivit imponerad - kanske har jag haft otur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var själv på Koh rok förra året och blev själv besviken,

medan andra tyckte det var helt kanon,,,

men man får göra en tur ut ändå om tristessen blir för stor,,

kan ju vara fin båttur allafall ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ett snorklingsställe ganska långt söderut på ön på västra sidan. Tror det var skyltat t.o.m. Dock får man klättra ut på rätt vassa stenar och klippor för att komma i vattnet. Har inte snorklat där själv men stod och kollade medans en vän snorklade och han tyckte det var helt okej.

Tycker snorklingen runt Koh Samet och Koh Chang verkar överlag ganska dålig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte på en halvdags snorklingstur runt ön nu i december. Det var två snorklingsstopp, det enda längst söderut på ön och det andra på västra sidan. Vattnet var klart och fint men det var ganska mycket sam-samma fiskar. Inte så stor variation. Snorklingsturen avslutades med ett stopp på norra delen där det fanns hajar och sköldpaddor. Man gick på små brädor runt "burarna" och matade hajarna. Barnen tyckte det var häftigt, mamman mest att det var läskigt.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Skrivet av: Martin

Även om stränderna och vattnet är så himla fint på Koh Samet i högsäsong, så är snorkligen inte så hemsk fantastik runt om. Varit på några utflykter, men har aldrig blivit imponerad - kanske har jag haft otur.

Håller med där lite. Var nu i April och var inte alls imponerad! Vattnet var nästan grumligare när man kom ut med båten än inne vid stränderna...

Och fiskarna ser alla likadana ut. Men kan ha varit lite blåsigt och det kan naturligtvis ha bidragit. Vad vet jag :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×